KNHS moeder in paspoort zonder stamboek papier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

drecaise

KNHS moeder in paspoort zonder stamboek papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 15:28

Vandaag kreeg ik het paspoort van m'n jaarling hengstje binnen van het KNHS. Het is een zoon van een merrie zonder enige papieren.

Van die merrie weet ik dus alleen wat je er aan kan zien (merrie, schimmel, 8 jaar, stokmaat 1,30m en lijkt welshbloed in te zitten). oja en ze heet Jasmin

Van d'r zoontje weet ik niet veel meer, aangezien we die merrie drachtig kochten bij een handelsstal en daar wisten ze ook niet wie z'n vader was...
Dus daarvan weet ik: schimmel, geboren 28-12-2003, en z'n moeder dat is Jasmin

Nu wilde ik dat van wie z'n moeder is ook graag in z'n paspoort hebben...
Mamma heeft ondertussen ook een paspoort van het KNHS en ik had gehoopt dat haar levensnummer er bij zoonlief in zou kunnen. Maar...

Niet dus! Boos!
Ik moet een stamboek papier hebben... Dat is alles wat ik uit de erg behulpzame dame aan de andere zijde van de lijn kon krijgen (helpt niet heel erg verder dus). Nu hebben moeder en zoon helemaal geen inschrijving bij een stamboek dus zit ik met een probleem...

Iemand enig idee of er een stamboek is waar die pony's van mij in kunnen, zodat die kleine man z'n moeder in z'n paspoort krijgt...?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:47

Als je verder niks van de afstammeling weet is dit niet echt makkelijk. Je weet dus niet wie de vader is???

drecaise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 15:50

nope.. ik heb daar bij die handelsstal al twee keer om gevraagd. Maar die beweert van niets te weten (zou ik ook zeggen als ik drachtige merries verkocht...)

[edit] woops werkwoorden vervoegen is ineens weer lastig. [/edit]

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:01

Tjahh dan wordt het meoilijk weet je wel van welk ras je pony is???

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:04

Je kan toch gewoon een NHS paspoort aanvragen, gewoon zonder afstammingsgegevens erin wordt het dan, maar dat is iig een paspoort.

drecaise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 16:05

tot nu toe staan beide vragen gewoon in m'n verhaal erboven hoor...

't lijkt, zo op het oog, op welsh, maar aan bewijs ontbreekt het dus

drecaise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 16:07

Kylan schreef:
Je kan toch gewoon een NHS paspoort aanvragen, gewoon zonder afstammingsgegevens erin wordt het dan, maar dat is iig een paspoort.

tja dat heb ik zelfs al liggen KNHS dan wel... Alleen ik wil graag z'n moeder erbij. 't is gewoon weer niet handig dat daar (zo lijkt het nu) geen mogelijkheid voor is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:17

Wij hebben van enkele hackney's ook een KNHS paspoort, deze hebben we zelf gefokt met een niet gkk hengst, en konden dus niet in het stamboek ingeschreven worden. Toch staat hier de volledige afstamming in. Maar dat zal misschien komen omdat beide ouders wel papieren hebben.

Maar in principe heb je niks aan de vermelding van de moeder in het papier. Het levensnummer stelt ook niet veel voor, omdat er verder helemaal niks bekend is van haar en het nummer op latere leeftijd is aangemaakt. Is misschien alleen leuk dat eventuele kopers weten wie de moeder is. Wat je kunt doen is een foto van haar met haar gegevens (hoogte en zo) in het paspoort bewaren.