Lancet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Lancet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 14:35

Wie heeft z'n merrie dit jaar weer door Lancet laten dekken? Want wij zitten erover te denken. Maar weten het niet zeker

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:30

Verward misschien is het handig om je merrie goed te bekijken... wat haar goede en slechte punten zijn.
dan een hengst uitzoeken, die de slechte punten van jouw merrie kan verbeteren in het veulen....
verder zullen er best veel mensen zijn die lancet gaan gebruiken OK dan!

je kan het ook aan de hengstenhouder vragen!
ik wou graag een nakomeling van Metal (Ferro), dat lukte niet zo (diepvries) Toen ben ik overgestapt op Special D.
de hengstenhouder vond dat een goeie beslissing omdat Special D de
achterbeenbeweging goed doorfokt en mijn merrie wel wat extra kon gebruiken...

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 17:01

Mijn merrie..(van mijn buurmeisje dan, die naast me op stal staat), heeft een bestwel heete merrie. Zijn stappen, worden vaak niiet afgemaakt door zijn snelheid. Daarom wouden wij een rustige hengst erbij laten. We zaten eerste aan Florencio (ofzo) te denken. Wij contact op nemen met Team-Nijhof, maar bleek dat Florencio een (vrij) heette was. Dus daar waren we niet helemaal oke van! We zijn nu met Lancet bezig, en de keuze moet gauw genomen worden, anders is het te laat! Hij komt waaschijnlijk ook later dan het voorjaar!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:09

Wil je haar dit jaar nog laten dekken dan?

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:23

Er staan wel meer topic over Lnacet, misschien kun je de zoekmachine gebruiken Lachen

Ik ken 1 Lancet die dus echt heel heet is. Dezelfde merrie is vandaag leur geworden met o.a. een 9 voor haar draf en een 8 voor aanleg dressuurpaard Lachen

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 17:27

Mariek87 schreef:
Wil je haar dit jaar nog laten dekken dan?

Ik geloof van wel. Het paard is niet van mij, ik heb een pony! Maar een stalgenoot zat erover te denken!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 17:27

Piaffe schreef:
Ik ken 1 Lancet die dus echt heel heet is. Dezelfde merrie is vandaag leur geworden met o.a. een 9 voor haar draf en een 8 voor aanleg dressuurpaard Lachen

maar dat is toch super!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:15

Zou toch een kenner erbij halen: die o.b.v. afstamming en exterieur, gangen en karakter van jouw merrie een advies doet.

hANKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:09

Ik heb vaak gehoord dat lancet toen die jong was ook niet een van de makkelijkste was, en ook vrij heet was.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 02:33

Lancet is zelf een super brave en makkelijke hengst. Heb gehoord dat zijn afstammelingen minder makkelijk zijn.
Heb zelf een lancet gereden en die kon wel super goed lopen. Kwam uit een prestatie merrie van Flemming. Was niet al te groot en redelijk heet, maar dat had ie ook wel een beetje van zijn moeder.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:03

love_sander schreef:
Mijn merrie..(van mijn buurmeisje dan, die naast me op stal staat), heeft een bestwel heete merrie. Zijn stappen, worden vaak niiet afgemaakt door zijn snelheid. Daarom wouden wij een rustige hengst erbij laten. !

dan snap ik de keuze niet van Lancet, die is juist erg over ijverig, dat zal de stap ook niet echt verbeteren lijkt me. En hij schijnt vroeger echt heel lastig te zijn geweest

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:40

Ahum.. sorry lachmar maar Lancet zelf is wel een lastige hoor en best wel een heet hoofdk ken hem nog toen ie jong was en van zijn eerste eigenaresse was, nou echt petje af voor haar want een ander had allang de handoek in de ring gegooid!!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:12

Beetje vreemd topic vind ik dit toch wel......haast met dekken begin januari?? Onze merries worden echt niet hengstig in deze donkere tijden.....

xevera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:11

onze manege eigenaar is mede-eigenaar geweest van lancet dus vanzelfsprekend staan er ook nakomelingen bij ons op stal dit zijn brave paarden die allemaal geweldig lopen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:16

dit jaar ken ik zo geen merrie die met lancet gedekt is, maar ik ken wel wat nakomelingen van hem, allen fijne en werkwillige paarden, en kunnen ook fijn bewegen, met 1 is alleen iets mis gegaan in de opfok, maar loopt nu toch nog Z2 en 1 was dus een uitzondering, die was niet te rijden, wie je er ook op liet rijden, die is afgemaakt helaas, want dat was echt een mega gave bok

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:51

mistral schreef:
Ahum.. sorry lachmar maar Lancet zelf is wel een lastige hoor en best wel een heet hoofdk ken hem nog toen ie jong was en van zijn eerste eigenaresse was, nou echt petje af voor haar want een ander had allang de handoek in de ring gegooid!!

Vroeger ja maar nu is het een super brave hengst. en alle goeie paarden zijn volgens mij in de jonge jaren niet al te makkelijke.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:08

wij hebben ook een topper op stal staan. Hij word 16 (hij is helaas door een blessure uit de top) en ik ben er maandag bijna afge.... De streken worden met de leeftijd wat minder, maar ze kunnen het nog wel.
Ik denk dat de combi imke/lancet gewoon goed is.