Wie kent Odermus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaike

Wie kent Odermus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 21:51

en wie heeft er één??

Bij mij op stal staat er één van ongeveer 1.80m heel braaf en koel in de kop, het is een schimmel en doet het nu heel goed in de dressuur, echter het dier is pas 4 en was een gokje en het eerste veulen van Odermus, toendertijd was Odermus nog niet goedgekeurd, inmiddels dus wel!

Ik ben benieuwd, zeker of hij ook de hoogte doorfokt Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:14

Ik heb een veulen van dit jaar. Een zwart merrietje met een bles en witte voetjes, gewone maat. Kan erg goed lopen en is een schat van een beest, maar haar moeder is ook erg rustig. Als iemand me uitlegt hoe ik foto's moet plaatsen dan kan ik dat wel even doen.
Was laatst bij de ibop geweest daar deed een odermus het verschrikkelijk goed, zowel springen als dressuur, maar dat was wel een druk dier.
Ik ben zelf wel weg van Odermus.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 19:05

Hoi [***],
je moet de foto's eerst uploaden, hoe alles precies werkt kun je geloof ik lezen in de gebruiksregels van bokt?
Ik ben er iig met veel gedoe en geprobeer achter gekomen Schijnheilig

De Odermus bij ons is ook heel rustig, echt een goedzak, maar met heel goede bewegingen! het dier is pas 4, dus natuurlijk is hij ondeugend op z'n tijd, maar hij is echt goudeerlijk OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:29

weet niet of dit gaat lukken, ben al een half uur bezig. nog een poging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:43

sorry hoor, ik ben niet zo'n genie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:45

Afbeelding

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 19:55

jammer dat hij zo klein is, maar ik zou ook niet weten hoe die groter moet, haha, gaat lekker zo Tong uitsteken
Maar die grote bles valt wel lekker op, die komt me trouwens wel bekend voor Schijnheilig Deze merrie zal ook wel schimmel worden neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:55

ik kan het wel. dit is mijn odermus dus, als veulentje.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:56

Ze is nog steeds hartsikke zwart dus ik denk dat ze dat ook blijft, geen spoor van schimmel te bekennen. Het maakt mij niet uit wat voor kleur ze wordt, ik vind het allebei wel leuk.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 20:46

Tumo is nu ook nog heel zwart, maar Odermus was dat als 4 jarige ook nog, hij zal echter spoedig enorm oplichten! Odermus moet nu geloof ik al helemaal schimmel zijn?

Maar ja uiteindelijk moet kleur er ook niet toe doen, maar Tumo valt wel lekker op, in positieve zin gelukkig OK dan!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:27

Wij zijn vorig jaar op excursie geweest bij stal Roelofs en daar heb ik Odermus zelf gezien.
Beest is iig superlief zo op stal, moet zeggen dat ik verder nog weinig van hem gezien heb, maar vind hem wel interessant.

Ruchet hier op Bokt heeft geloof ik een jonge Odermus gekocht, maar dat weet ik niet zeker..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:28

Jaike schreef:
Tumo is nu ook nog heel zwart, maar Odermus was dat als 4 jarige ook nog, hij zal echter spoedig enorm oplichten! Odermus moet nu geloof ik al helemaal schimmel zijn?

Maar ja uiteindelijk moet kleur er ook niet toe doen, maar Tumo valt wel lekker op, in positieve zin gelukkig OK dan!

Toen we daar vorig jaar op stal waren was die al aardig schimmel ja Tong uitsteken

kwintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:49

Ik heb de hengst dit voorjaar bij de hengstenshow gezien.
Hij kan zelf erg leuk bewegen (zeker voor een springpaard) en ook zijn nakomelingen deden dat!
Wat ik heb gehoord zijn de nakomelingen vaak erg groot, die ze daar lieten zien waren ook behoorlijk aan de maat.
Maar zelf is hij ook niet klein!
Odermus is ook in Wierden gestart, kwam niet in de barrage geloof ik en werdt gereden door Peter Geerink.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 10:09

Dank jullie voor de info, dit is natuurlijk erg leuk om te horen!

Dus dat van die maat klopt wel Nagelbijten / Gniffelen haha

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:09

Een stalgenootje van mij heeft een Odermus, ik zal dit topic even aan haar doorsturen! Lachen

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:07

Hij is zelf 1.72 m.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:20

Ik heb zelf 3x met Odermus gefokt. Het waren allemaal veulens met een goed karakter en uitstraling. Mijn merrie is niet zo groot en heeft een grote langgelijnde hengst nodig. Ze lijken alle 3 goed te kunnen springen, maar ze zijn alle 3 nog te jong om al onder het zadel te lopen.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:23

Wat ik nu heb gezien van de nakomelingen van Odermus vond ik echt heel fijn, extra springen, heel fijn bewegen, en mooie paarden om te zien, wel wat jeugdig.

Volgens mij gaan de nakomelingen het beter doen dan de hengst zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:32

Volgens mij gaan de nakomelingen het beter doen dan de hengst zelf.[/quote]

Wat bedoel je daar mee? Odermus is nog jong en draait aardig mee met springen volgens mij.
Bovendien maakt het niet uit of een hengst het goed doet of niet, zijn vererving is belangrijker

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:39

[***] schreef:
Volgens mij gaan de nakomelingen het beter doen dan de hengst zelf.

Wat bedoel je daar mee? Odermus is nog jong en draait aardig mee met springen volgens mij.
Bovendien maakt het niet uit of een hengst het goed doet of niet, zijn vererving is belangrijker
[/quote]

Nou het is niet voor niets dat Peter Geerink Odermus nu rijdt, maar als je de hengst een beetje gevolgd hebt, dan weet je precies wat ik bedoel.
Maar wat niet is kan nog komen.

En het is idd belangrijk hoe zijn nafok is, en gelukkig lijkt dat heel goed want ik heb zelf twee 3 jarige merries van hem. *LOL*

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:10

Met zijn volle broer Orgasmus kwam geen enkele ruiter klaar.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 11:40

Excuseme schreef:
Met zijn volle broer Orgasmus kwam geen enkele ruiter klaar.

Haha! Haha! Haha!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:09

M'n vader heeft een Odermus gefokt, is een hele leuke merrie uitgekomen, beetje vosroan geboren maar wordt schimmel. Lijkt nu wel een E-pony omdat ze zo'n correcte bouw al heeft op jonge leeftijd. Is nu 2,5 of 3 denk ik. Verkocht aan een meisje in dezelfde stad dus zie ik nog wel vaak. Onwijs leive merrie is het!

=x=

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:52

ik ben dus het stalgenootje van Karin Haha! en heb een 3,5 jarige Odermus ruin. Ook deze is erg braaf! wel ondeugend en heeft zo z'n streken op z'n tijd, maar toch echt een schatje!
Hij is echter niet zo groot, maar z'n moeder was dan ook 1.60m.. Hij is nu 1.61m, maar zal absoluut nog groeien. Van Odermus wordt namelijk gezegd dat het over het algemeen laatbloeiers zijn> ze worden pas laat 'paard'. Timo is eigenlijk een soort toverbal: hij is donkerbruin met witte haartjes, her & der een witte of zwarte vlek, een brede witte bles, 3 witte voeten en z'n staart is zwart, wit en voskleur Haha!
Uiteindelijk zal hij waarschijnlijk ook wel helemaal schimmel worden, denk ik kan het alleen niet met zekerheid zeggen.
Laatst bijgewerkt door Jorientje op 26-12-04 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt