Wie heeft er een Guidam?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaike

Wie heeft er een Guidam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 20:59

En wat doe je er mee, hoe bevalt hij, ik ben erg nieuwsgierig naar dressuurprestaties Schijnheilig

Kortom hoe bevallen de Guidam-nakomelingen???

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:30

We hebben dit jaar een veulentje van Madison (v. Guidam). Ben dus ook zeer benieuwd naar de dressuurprestaties!! Haha!

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:00

Mijn vorige paard heeft 4 jaar geleden een veulen van Guidam gehad, maar hij had helaas een tumor in zijn kaak dus kon amper een bitje in Huilen Als ie los op de wei liep en hij liet zich echt zien, had ie wel hele mooie gangen. Mijn instructeur heeft hem destijds gekocht en heeft hem ondanks die kaak ingereden maar hij had er echt last van dus werd alleen nog recreatief gebruikt. Nu ben ik hem helaas uit het oog verloren dus zou niet echt weten wat ie eventueel zou presteren als dressuurpaard. Wel zeiden ze dat ie meer springaanleg had.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 12:28

Dat hij meer springaanleg heeft snap ik, Guidam is immers een springpaard Haha!
Maar toch ben ik nieuwsgierig naar ervaringen in de dressuur Schijnheilig

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:36

Misschien als er meer dressuurbloed in zn mama had gezeten.. Ben wel benieuwd hoe het nu met m gaat..misschien is ie wel bij iemand die niet eens van zijn tumor afweet en hem gewoon uitbrengt ofzo Of misschien is de tumor wel fataal voor m geweest Huilen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:59

Ik heb een Guidam gehad, prachtig beest. Staat nog in mijn profiel. zijn over het algemeen geen grote paarden, wel fijne karakters.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 10:05

Hoi Desiree,
helaas doet je foto het niet, maar is hij ook maar 2 geworden of ben je er toch mee aan de slag geweest? Erg jammer van zo'n jong dier Scheve mond

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:36

Ik heb 4 nakomelingen van Guidam op stal staan, twee hele mooie paarden, en de andere twee zijn wat minder mooi, het zijn allemaal wel fijne springpaarden, geen toppers maar wel paarden waar iedereen mee weg kan rijden. qua beweging zijn ze heel normaal, Guidam geeft geen extra bewegers.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:42

Jaike schreef:
Dat hij meer springaanleg heeft snap ik, Guidam is immers een springpaard Haha!
Maar toch ben ik nieuwsgierig naar ervaringen in de dressuur Schijnheilig

Guidam geeft denk ik niet zo snel een dressuurpaard, ze hebben vaak heel weinig front,( dat komt van Quidam de revel, zijn vader), en een knikje voor de schoft. en qua beweging missen ze wat souplesse.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:43

Wij hebben er ook een een 2 jarige Verward Hij staat nu niet bij ons. Het schijnt een leuk beest te zijn die aardig goed kan lopen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:02

ik ken een 9 jarige merrie, heeft al een veulen van san remo gehad, was echt een heel gaaf veulen!! dit jaar krijgt ze een veulen van thygo (zeg ik het goed ?) het is best een leuke merrie, niet echt het mooiste type, beetje spring gebouwd, niet de meest ideale hals er op, en merrie is een echte hittepetit, wel super gallopade! draf is weinig speciaals, kan ook aardig springen. weet zo niet wat er nog meer achter zit Lachen

merrie loopt nu M1, maar is al een keer Z2 gestart, had toen meteen winst

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:08

MissSisa schreef:
Wij hebben er ook een een 2 jarige Verward Hij staat nu niet bij ons. Het schijnt een leuk beest te zijn die aardig goed kan lopen.

Waarom zet je daar een Verward smily achter ?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:26

Jaike schreef:
Hoi Desiree,
helaas doet je foto het niet, maar is hij ook maar 2 geworden of ben je er toch mee aan de slag geweest? Erg jammer van zo'n jong dier Scheve mond

HIj is echt maar 2 geworden, toen werd hij ataxisch en kon ik hem naar de slacht brengen. Daar heb ik goed wat hartzeer aan gehad.