veulen kauwt aan hout in stal!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boxje

veulen kauwt aan hout in stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 15:59

En daar erger ik me vreselijk aan! Boos! Mijn veulen staat nu met een ander veulen op stal en het andere veulen heeft een nieuwe hobby ontdekt. Hout kauwen! Huilen
Beide veulens staan dagelijks gewoon op de wei dus verveling kan het niet echt zijn, ik denk eerder dat het andere veulen zich dit op z`n vorige stal mooi heeft aangeleerd.
Aangezien ik wil dat het stopt, want ik wil ook niet dat mijn veulen dit over gaat nemen zit ik mij af te vragen welk middel ik veilig op het hout kan smeren zonder dat dit schade brengt aan de veulens mochten ze er al wat van binnen krijgen. Dus wie weet een middel dat goed werkt en dus vies is maar ook veilig kan?
Bedankt alvast voor de tips

niekie_luf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:07

misschien dat spul wat je ook op de staarten smeert als veulens daar aan knabbelen...het zal niet gevaarlijk zijn lijkt mij .aangezien dat se het ook op staarten smeren van merries

groetjes aniek

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:09

De geur is meestal al genoeg dat ze er af blijven, dus als je gewone antibij-spray neemt blijven ze er denk ik wel van af.
Hertshoornolie stink helemaal en werkt ook wat doeltreffender, dus das ook nog een optie.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:34

Ze schijnen het soms ook te doen door mineraalgebrek, heb je een mineraalsteen hangen?

boxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 11:01

Bedankt voor de tips OK dan!
Ik wil nu dus hertshoornolie gaan kopen, ben al bij de drogist en Welkoop geweest maar ze hebben het niet Boos! Waar kan ik het nog meer kopen, ik heb al gezien bij de paardendrogist maar dan moet ik er een paar dagen op wachten en wil het het liefst nu hebben.
Waar kopen jullie dit?

O ja, en er hangt een mineralenblok in, het veulen heeft het zich gewoon aangeleerd ben ik bang. (in z`n vorige stal)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:12

boxje schreef:
Ik wil nu dus hertshoornolie gaan kopen, ben al bij de drogist en Welkoop geweest maar ze hebben het niet Boos!

Hebben die geen PBH spray? Da's nl. hetzelfde ...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:24

boxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 12:42

Ik heb het! Ik heb het! *LOL*
Bedankt voor jullie antwoorden, het is inderdaad PBH- Spray en die hadden ze wel bij de Welkoop! Ik was er eerder vanmorgen en vroeg toen naar hertshoornolie en dat hadden ze niet, maar inderdaad PBH- Spray is dus hertshoornolie en dat wisten ze niet ( ik vanmorgen ook nog niet) maar dankzij Mac dus wel. Bedankt! OK dan!
Ik heb het ook al in de stal gespoten, dus ben benieuwd, nu maar hopen dat het geknabbel gauw ophoudt!

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:43

Idd, wat Mac zegt, PBH spray. Stinkt verschikkelijk en werkt perfect.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:09

Cribbox - ik vind hertshoornolie veel te sterk, als je het aan je handen hebt krijg je direct rode vlekken. Ik vertrouw het niet.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:48

Daar heb ik totaal geen last van. Ik gebruik het ook altijd in de staarten van het jong spul, dan blijven ze echt wel van elkaars staart af.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:07

Kendra schreef:
Cribbox - ik vind hertshoornolie veel te sterk, als je het aan je handen hebt krijg je direct rode vlekken. Ik vertrouw het niet.

Misschien dat je allergisch ervoor bent? Ik heb er helemaal geen last van Verward en gebruik het (jammer genoeg) heel regelmatig.

boxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 11:46

Bij mij werkt het dus ( tot nu toe) perfect! Ik heb het veulen nog niet weer zien knabbbelen OK dan!
Hij ruikt er even aan maar is dan al gauw genezen! Wat mij betreft is het superspul, dus nog bedankt voor de tips *LOL*