Wie heeft er infomatie over de hengst Nobel??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viola1982

Wie heeft er infomatie over de hengst Nobel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 19:33

Hallo
Wie kan mij wat meer informatie geven over de hengst Nobel, het liefst een foto of wat andere informatie. Het papier ervan heb ik al wel.
Ik heb een paard waarvan de vader dus Nobel is (nimmerdor x tin rocco), alleen er zat dus geen papier bij. Nu ben ik dus een beetje haar stamboom aan het uitzoeken. Ze is een merrie, geb.jaar 1999, kleur zwart. Ze is geboren in de plaats Blija dat is ergens boven in het land. De informatie die ik wel heb is dat haar moeder gelders is en dat die waarschijnlijk niet meer leeft. Wie o wie kan mij verder helpen met de speurtoch van de achtergrond van mijn paard.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:57

Nobel is niet goedgekeurd bij het KWPN; er is wel een Nobel, maar die is van 1972.

Blija ligt inderdaad in het noorden van het land. Ligt in Friesland boven Dokkum.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 07:59

De hengst Nobel is gefokt door Johannes Popma te Blija.....die had nl de Tin Rocco merrie die nu bij Kroodsma in Dokkum staat...
Adriana komt heel veel bij Kroodsma en kan je ook meer vertellen over de nakomelingen van Josiane de tin rocco merrie moeder van nobel en haar andere nakomlingen...

er is al eens een topic over nobel geweest dus op de zoek functie kun je ook nog wel wat vinden...
...

Wij hebben op stal ook een Nobel afstammeling staan....Joh. Popma komt nl ook wel eens bij ons op stal, hij handelt in paarden....

Mocht je geinterreseerd zijn in z'n tel nummer , pb maar even.....

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:57

Even iets corrigeren, de hengst Nobel is gefokt door dhr. Kroodsma.
Als het goed is loopt er ook nog ergens een volle broer van Nobel rond.

Als je wat meer over de Tin Rocco merrie wilt weten dan stuur je maar een pb.
Over Nobel weet ik verder ook niet veel.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:56

Sorry ik meende dat Joh Popma de merrie eerst in eigendom heeft gehad en dat hij toen Nobel gefokt had en toen de merrie aan kroodsma heeft verkocht......

Maar oke....dan weet ik nu hoe het echt zit....

viola1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 19:00

En is Nobel dan meer een springpaard of een dressuurpaard??
En heeft hij veel merrie's gedekt?? Want mijn paard komt uit een gelderse merrie, maar deze merrie leeft volgens mij niet meer. Dat is erg jammer, ik had hierover ook graag meer te weten gekomen, dat vind ik wel interresant.