Eerlijk, met opbouwende kritiek en complimenteus.
Wel erg jammer dat dit deskundige commentaar niet overeenkwam met de cijfers die bij de combinaties gegeven werden

Mijn indrukken van de meest opvallende combi's (heb helaas geen aantekeningen gemaakt)
Rhodium, had ik na de laaiend enthousiaste reacties na Hengelo meer van verwacht. In de draf vond ik hem nog wat gewoontjes en ik miste een stukje elastiek. Stap was ook erg matig.
Pardon, mist schoudervrijheid, erg klassiek en degelijk, veel moeite met lengtebuiging, zag je vooral terug in de appuyementen in draf. Wel heel netjes voorgesteld maar hij mist het gemak waarmee het zou moeten gaan.
Charming, ondergewaardeerd in punten, erg fijn paard, viel mij vorig jaar ook al positief op. Veel lossigheid, vanzelfsprekend beeld, veel knie.
Riverdance, netjes voorgesteld, mist wat rek in het lijf.
Prestige, buitengewoon ordinair model, stampt er vrolijk op los, komt niet tot dragen en zodra Christa hem wel op het achterbeen probeert te zetten komt hij in staking. Niet zo prettig heerschap.
Florencio, was overduidelijk de beste, publiek had hem graag op 1 willen zien. Liep weer super fijn, heel erg constant, met veel tact en balans.
San Remo, Edward krijgt hem steeds beter aan elkaar
Scandic, eerste gedeelte van de proef heel gewoontjes, aan het einde zet Remy er wat meer druk op. Nu het jeugdige er af is wordt hij steeds gewoner. Stappen was gewoon weer slecht en dat kwam niet terug in de punten.
Skydancer, heel vriendelijk voorgesteld, maar het blijft een ponytje met een voor mij oninteressante afstamming.
Special D, erg onrustig in de aanleuning, wordt nu wel weer beter nu hij meer op lengte gehoude wordt. Heeft nog veel moeite met het op eigen benen lopen. Complimenten voor Van Silfhout dat ze deze weg zijn ingeslagen en zich niet door de competitie laten overhaasten of van de wijs laten brengen. Zoals ze nu bezig zijn zal Special binnenkort weer van zich laten spreken.
Sandreo, ging weer fijn gedragen door de baan, wel wat spanning en daardoor een ietwat onrustige aanleuning.
Tango, gewoontjes en heel erg stout.
Trento, wordt helemaal in elkaar gereden, paard wordt slechter, steeds meer spanning. Doodzonde. Verruimen was met name in draf bijzonder slecht.
Troy, kreeg een bijzonder aardig cadeautje :/ Hij krabbelde weer heel snel zijn proefje door, volgens mij was de ingestudeerde proef al met 4 minuten klaar en daarna werden we 'getrakteerd' op nog wat lange lijnen in draf. Er kwam geen einde aan die proef en toen uiteindelijk het belletje klonk hoorde ik om mij heen een grote zucht van opluchting. Na het afgroeten lieten een paar stalmeiden behoorlijk van zich horen, zij waren de enige, ik heb geen applaus vanaf de tribune gehoord. Nogal genant.
Leuk hoe het shabrack match-te met de sponsorborden

Tuschinsky, beetje brutaal hengstje, extra draven maar doet wat hectisch aan.
Opvallend:
De dieren met Jazz in de afstamming waren bijzonder spooky en brutaal. Ze schrokken allemaal van hetzelfde spook in dezelfde hoek.
(zal wel toevallig zijn want volgens de meeste Bokkers kan dat niet aan Jazz liggen
)
De stap blijft een aandachtspunt, er moet goed gelet worden op behoudt van de takt. Maar ik zie liever zo'n kortere vluggere stap, dan die ellenlange trage bewegingen die menig ander hengst liet zien. Hoe krijg je die nou ooit snel en bij elkaar?