Combinatie Cassini x Feinschnitt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

velinda

Combinatie Cassini x Feinschnitt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 21:24

Zoals de titel al luid: Wat vinden jullie van de combinatie Cassini x Feinschnitt? Ik heb een 2.5 jarige merrie aangeboden gekregen. Ze is voledig in orde op de foto's en dergelijke. Vrijspringen doet ze nu al 1.40m. Moeder reed internationaal 1.45m-1.50m. Wat vinden jullie ervan en wat denken jullie over deze prijsklasse waarin ze kan liggen?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:27

Feinschnitt ken ik niet Maar cassini vind ik wel een leuke hengst.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:00

kan je wat meer vertellen verder dan feinschnitt .Feinscnitt geeft absoluut geen gemakkelijke paarden dus pas daarmee op .Verder moet je kijken of het een cassini 1 of 2 is .de eerste heeft al ontzettend veel goede paarden gegeven ,de producten zijn veel gevraagd .de nummer 2 is pas 8 dus er is minder over zijn nakomelingen te zeggen en zijn dus voorlopig minder gewardeerd.Verder moet je toch kijken dat je met cassini genoeg bloed hebt aan moederskant ,ze durven anders nogal traag overkomen ,en feinschnitt is ook al zo klassiek dus oppassen

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:09

Heyyyy, eindelijk eens wat over Feinschnitt, wat leuk!
Ik heb zelf een merrie van Feinschnitt (I vd Richter), en ik ben het eens dat het geen makkelijke paarden zijn. Maar wel werkers! Mijn merrie is erg gevoelig voor stress en spanning, maar als ze eenmaal ontspannen loopt, gaat ze als een trein!
En klassiek?? Misschien in Belgie (logisch, BWP), hier in Nederland ken ik er nog geen een irl.

Iemand overings meer foto`s van Feinschnitt, ik heb er maar 1 op internet kunnen vinden.

ps, foto`s van mijn Feinschnitt merrie in profiel, en meerdere topics.

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 15:46

Het karakter van de merrie is geweldig, ze is heel braaf zowel op de trailer al in de wei als op stal. Het is een Cassini I. Kwa gangen gaat ze ook super (vind ik zelf). En bij het vrijspringen laat ze ook veel techniek zien. Maar in welke prijsklasse zou deze merrie liggen denken jullie?

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:45

Feinschnitt zijn idd naar wat ik gehoord heb behoorlijke werkers en heeft hij toch wat goede paarden geleverd in België. Anders informeer eens bij het BWP. www.bwp.be Zal eens kijken of ik nog een foto heb.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:51

velinda schreef:
Het karakter van de merrie is geweldig, ze is heel braaf zowel op de trailer al in de wei als op stal. Het is een Cassini I. Kwa gangen gaat ze ook super (vind ik zelf). En bij het vrijspringen laat ze ook veel techniek zien. Maar in welke prijsklasse zou deze merrie liggen denken jullie?

Denk niet dat je onder de 10000€ een goede jonge cassini merrie te koop zal vinden en al zeker niet uit een goede holsteiner stam .Ik had er 2 weken geleden dacht ik een gevonden bleek het na controle van de papieren een cassini 2 te zijn Huilen
koortje ,jij zult waarschijnlijk een van de weinige feinscnitten hebben uit een kwpn die heeft in Nederland praktisch niet gedekt.Maar jouw merrie is inderdaad qua type een echte feinscnitt .Ik heb er zelf een gefokt -10 tal jaar terug uit een ramiro xduc de normandie moeder ,was helemaal type zoals de jouwe ,en die heeft toch 1.50m gelopen met Michel hecart (fra)

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:03

libke schreef:
Denk niet dat je onder de 10000€ een goede jonge cassini merrie te koop zal vinden en al zeker niet uit een goede holsteiner stam .Ik had er 2 weken geleden dacht ik een gevonden bleek het na controle van de papieren een cassini 2 te zijn (fra)

Ik ken dat. Ging een keer een eind rijden om een Corde merrie te bekijken, bleek het van een Corde zoon Coriall te zijn.

Kun je die merrie als het een echte Cassini I is onder de 10 kopen, dan zou ik extra voorzichtig worden.

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 18:11

Zijn ze tusssen de 25.000€ en de 35.000€ waard?

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:22

Als het een echte cassini is en hij beweegd goed en spring goed dan hangt daar zeker een duur prijskaartje aan (€15000-€20000) anders zit er vast een addertje onder het gras (gebreken oid) zeker als de merrie ook hoog in de sport heeft gelopen

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 18:28

Ok bedankt! Heeft er nog iemand een Cassini staan en heeft er foto's van?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:31

velinda schreef:
Zijn ze tusssen de 25.000€ en de 35.000€ waard?

Probeer toch eerst meer te weten over de moeder ,de mensen spreken rap over 1.45 -150 alsof ze over een m parcours praten .Als je de naam van de moeder en haar verdere afstamming weet zet het hier eens op dan kan ik je verder helpen .als ze echt 1.45 gelopen heeft dan moet je naar bewijzen /uitslagen / video vragen anders geloof ik er niet veel van
Ik heb ook effkes terug een poorboy uit een landlord gekocht waarvan de moeder int had gelopen -later bleek dat ze csi c had gelopen ,in die 130.proeven kon ze nog 0 lopen maar 140 had ze nooit met minder dan 16 strafpunten gelopen dus t'is maar wat je internationaal gelopen noemt

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:00

libke schreef:
Probeer toch eerst meer te weten over de moeder ,de mensen spreken rap over 1.45 -150 alsof ze over een m parcours praten .Als je de naam van de moeder en haar verdere afstamming weet zet het hier eens op dan kan ik je verder helpen .als ze echt 1.45 gelopen heeft dan moet je naar bewijzen /uitslagen / video vragen anders geloof ik er niet veel van
Ik heb ook effkes terug een poorboy uit een landlord gekocht waarvan de moeder int had gelopen -later bleek dat ze csi c had gelopen ,in die 130.proeven kon ze nog 0 lopen maar 140 had ze nooit met minder dan 16 strafpunten gelopen dus t'is maar wat je internationaal gelopen noemt

He Libke
hoe kan je gegevens uit de sport (internationaal) opvragen?
Zelf hebben we een franse fokmerrie en die heeft 1.40 int gelopen (goed). Ik geloof degene waar we deze merrie hebben gekocht maar zou toch graag bewijs willen hebben. Merrie is nu 18 heeft 6 veulens gehad en met 10 jaar uit de sport gehaald (dacht ik) voornamelijk in belgie en frankrijk gelopen. Weet jij hoe dit moet?
ZaZou

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 19:16

De moeder heeft als afstamming Feinschnitt x Cor de la Bryère. Heb een filmpje gezien en ze hebben mij er foto's van laten zien. Ik heb de merrie ook in het echt gezien. Op de video (2 verschillende concoursen) liep ze 1.40m-1.45m foutloos (beide concoursen).

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:34

Zazou_Murier schreef:
He Libke
hoe kan je gegevens uit de sport (internationaal) opvragen?
Zelf hebben we een franse fokmerrie en die heeft 1.40 int gelopen (goed). Ik geloof degene waar we deze merrie hebben gekocht maar zou toch graag bewijs willen hebben. Merrie is nu 18 heeft 6 veulens gehad en met 10 jaar uit de sport gehaald (dacht ik) voornamelijk in belgie en frankrijk gelopen. Weet jij hoe dit moet?
ZaZou

allereerst als je merrie int heeft gelopen al is het maar C concoursen ,dan moet ze een internationaal paspoort hebben heeft ze dat niet dan heeft ze geen internationaal gelopen ,hooguit nationaal 1.40 proeven .heeft ze dat paspoort dan weet je onmiddelijk haar naam waarmee ze in de sport gelopen heeft en in welk land het paspoort is uitgegeven (daaraan kan je ook zien onder welke vlag ze heeft gelopen ).In dat paspoort staan dan alle internationale concoursen waar ze aan heeft deelgenomen .Was het onder een Belgische ruiter dan kan je aan de KBRSF vragen om je de prestaties door te faxen .OOK de Franse federatie kan dit .Van de FEI kan je op weinig reactie rekenen .MAAr als je redelijk wat gegevens hebt wil ik je wel helpen ,maar 8 jaar terug is wel al een hele tijd,maar je moet wel een paspoort hebben

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:00

libke schreef:
allereerst als je merrie int heeft gelopen al is het maar C concoursen ,dan moet ze een internationaal paspoort hebben heeft ze dat niet dan heeft ze geen internationaal gelopen ,hooguit nationaal 1.40 proeven .heeft ze dat paspoort dan weet je onmiddelijk haar naam waarmee ze in de sport gelopen heeft en in welk land het paspoort is uitgegeven (daaraan kan je ook zien onder welke vlag ze heeft gelopen ).In dat paspoort staan dan alle internationale concoursen waar ze aan heeft deelgenomen .Was het onder een Belgische ruiter dan kan je aan de KBRSF vragen om je de prestaties door te faxen .OOK de Franse federatie kan dit .MAAr als je redelijk wat gegevens hebt wil ik je wel helpen ,maar 8 jaar terug is wel al een hele tijd,maar je moet wel een paspoort hebben

Heb effe in de kast gekeken maar kan geen sportpaspoort vinden haar eigen paspoort is frans en is afgegeven in 1990 (passport de sport ofzoiets) staan alleen entingen in. Maar ze is geboren in 1987 dus ik denk niet dat ik de boel kan achterhalen. Ik denk dat het sportpaspoort met de concoursen niet is meegegeven. heb nl. wel fotos gezien van diverse concoursen. het is natuurlijk wel jammer maar ze fokt super veulens met of zonder int paspoort.

in iedergeval bedankt voor je aanbod. Wie weet maak ik er ooit nog gebruik van.

Jij bent toch aardig bekend in het holsteiner stamboek? zegt stam 3435 je wat? merrie is een Contender-Cantus-Farnese (zegt me nix)-Sacremento SongXX

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:01

Zazou_Murier schreef:
Als het een echte cassini is en hij beweegd goed en spring goed dan hangt daar zeker een duur prijskaartje aan (€15000-€20000) anders zit er vast een addertje onder het gras (gebreken oid) zeker als de merrie ook hoog in de sport heeft gelopen

Maar dan moet je wel geluk hebben(heel veel geluk).

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:11

Zazou_Murier schreef:

Jij bent toch aardig bekend in het holsteiner stamboek? zegt stam 3435 je wat? merrie is een Contender-Cantus-Farnese (zegt me nix)-Sacremento SongXX

Tamelijk onbekende stam, uit de Farnese merrie komt in combinatie met Lord een ggk hengst voort, Lord Marco.