Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
velinda schreef:Het karakter van de merrie is geweldig, ze is heel braaf zowel op de trailer al in de wei als op stal. Het is een Cassini I. Kwa gangen gaat ze ook super (vind ik zelf). En bij het vrijspringen laat ze ook veel techniek zien. Maar in welke prijsklasse zou deze merrie liggen denken jullie?
libke schreef:Denk niet dat je onder de 10000€ een goede jonge cassini merrie te koop zal vinden en al zeker niet uit een goede holsteiner stam .Ik had er 2 weken geleden dacht ik een gevonden bleek het na controle van de papieren een cassini 2 te zijn (fra)
velinda schreef:Zijn ze tusssen de 25.000€ en de 35.000€ waard?
libke schreef:Probeer toch eerst meer te weten over de moeder ,de mensen spreken rap over 1.45 -150 alsof ze over een m parcours praten .Als je de naam van de moeder en haar verdere afstamming weet zet het hier eens op dan kan ik je verder helpen .als ze echt 1.45 gelopen heeft dan moet je naar bewijzen /uitslagen / video vragen anders geloof ik er niet veel van
Ik heb ook effkes terug een poorboy uit een landlord gekocht waarvan de moeder int had gelopen -later bleek dat ze csi c had gelopen ,in die 130.proeven kon ze nog 0 lopen maar 140 had ze nooit met minder dan 16 strafpunten gelopen dus t'is maar wat je internationaal gelopen noemt
Zazou_Murier schreef:He Libke
hoe kan je gegevens uit de sport (internationaal) opvragen?
Zelf hebben we een franse fokmerrie en die heeft 1.40 int gelopen (goed). Ik geloof degene waar we deze merrie hebben gekocht maar zou toch graag bewijs willen hebben. Merrie is nu 18 heeft 6 veulens gehad en met 10 jaar uit de sport gehaald (dacht ik) voornamelijk in belgie en frankrijk gelopen. Weet jij hoe dit moet?
ZaZou
libke schreef:allereerst als je merrie int heeft gelopen al is het maar C concoursen ,dan moet ze een internationaal paspoort hebben heeft ze dat niet dan heeft ze geen internationaal gelopen ,hooguit nationaal 1.40 proeven .heeft ze dat paspoort dan weet je onmiddelijk haar naam waarmee ze in de sport gelopen heeft en in welk land het paspoort is uitgegeven (daaraan kan je ook zien onder welke vlag ze heeft gelopen ).In dat paspoort staan dan alle internationale concoursen waar ze aan heeft deelgenomen .Was het onder een Belgische ruiter dan kan je aan de KBRSF vragen om je de prestaties door te faxen .OOK de Franse federatie kan dit .MAAr als je redelijk wat gegevens hebt wil ik je wel helpen ,maar 8 jaar terug is wel al een hele tijd,maar je moet wel een paspoort hebben
Zazou_Murier schreef:Als het een echte cassini is en hij beweegd goed en spring goed dan hangt daar zeker een duur prijskaartje aan (€15000-€20000) anders zit er vast een addertje onder het gras (gebreken oid) zeker als de merrie ook hoog in de sport heeft gelopen