Maar ja, welke? Mijn doel is leuke gebruiks en keuring pony's te fokken. Dus met goede bewegingen, goed gebouwd en een fijn karakter.
Het gaat om Roos(Rosy van Marssum), een vosroan kleurige merrie van 100 cm(de merrie van Irene). Haar vader is Willem van de Schaapshoeve(KEUR), haar moeder is Terry van stal 't Hurkske(v. Leopold van strengstraat). Haar moeder is ook de moeder van de Arno van stal 't Hurkske en ze is zelf Kroon Preferent.
Roos heeft zelf een 2e premie behaald dit jaar op de keuring. Wat er verbeterd kan worden? Ze mocht iets ruimer bewegen. Kwa type is ze heel leuk, staat correct op haar benen.
Eens stand foto van Roos

Een bewegings foto van Roos

De ander is Angel(Odet van de winterdijk), een schimmel kleurige merrie van 105 cm. Haar vader is Light van de Vuurbaak. Haar moeder is Beja van de Winterdijk(v. Staturos van Boeicop). Zij is nog niet naar de keuring geweest. Ze heeft al een veulen van Howard van stal Geerhof gehad. Ze kan heel leuk bewegen, maar mag kwa type juist wat mooier woden. Ze heeft een iel kort halsje. Verder mocht ze iets langer in haar rug zijn.
Voor haar durf ik eigenlijk niet een te grote hengst te nemen omdat ik bang ben dat haar veulens uit de maat gaan groeien.
Angel, van haar heb ik (nog) niets beters.

Voor Roos had Irene Roy van de Sleutelhof op het oog. Een jonge veel belovende vosbonte hengst.

Waarom risico nemen met een jonge hengst, die alsnog afgekeurd kan worden?