afstammelingen Akribori

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

afstammelingen Akribori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 16:26

Ik ben vanaf september in bezit van een ruin van de afstammeling akribori.

Nu kan ik op internet weinig paarden vinden met de zelfde afstamming, wie o wie heeft ook een paard van Akribori???

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn afstammeling van Akribori

Afbeelding

Alvast bedankt voor je reactie!!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:11

Hij heeft in zijn beginjaren bij St-ludwig gedekt.
Nu staat hij overzees http://flyinge.se/hingstar/akribori.htm
De hengst en vooral zijn nakomelingen hebben mij altijd aangesproken. Zeer interessant gefokt, holsteins gebrand. Er zijn dit en vorig jaar ook een aantal Akribori's op de KWPN HK voorgebracht. Op de site van st-ludwig staat er geloof ik ook nog een Akribori te koop. Ik denk dat mede gezien de leeftijd van de hengst er nog niet al te veel nakomelingen lopen. Kan me goed herinneren dat de hengst enorm speels was. Hij had een jollybal aan t plafond in zijn stal hangen waar hij tegenop stijgerde en dan met zijn voorbeen flinke klappen ertegen uitdeelde. Vervolgens bracht hij de bal met zijn mond tot stilstand... Clown

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 20:15

Rhea schreef:
Hij heeft in zijn beginjaren bij St-ludwig gedekt.
Nu staat hij overzees http://flyinge.se/hingstar/akribori.htm

jammer dat ik die site niet kan lezen, maar ik zou wel eens willen weten waar hij goed in is!! ik wil met die van mij voornamelijk dressuur rijden.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 08:59

De hengst is springgefokt maar werd bij st-ludwig voor de dressuurfokkerij ingezet. De Akriboris die tot de derde bezichtiging kwamen bij het KWPN waren ook dressuurgericht. Ik heb wel een aantal videobeelden van de hengst en zijn veulens onder het zadel, helaas heb jij daar alleen niet zoveel aan....

akribori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:34

Ik ben ook in het bezit van een nakomeling van Arkibori uit een Ferro moeder, Hij lijkt sprekend op zijn vader..
hij is nu 4 jaar en ben in januari begonnen in de B en ben nu al L2 dressuur maar springen kan hij eigenlijk niet goed.
Ik ben wel benieuwd wat voor een karakter jouw paard heeft?

Duveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:19

Ik heb in Duitsland een paar Akribori'nakomelingen gezien. Vond het echt aansprekende paarden. Hebben een bepaalde uitstaling

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 13:32

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!! Maar ik wil voornamelijk dressuur gaan rijden heb ik dan een goede keus gemaakt met de hengst als vader?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:03

Dat hangt van het produkt af...........ik denk dat je voldoende info gekregen hebt. Een bevestiging dat jouw paard een super dressuurpaard is, kunnen we je toch niet geven.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:06

Ik zag deze net bij het nieuws op de site van het KWPN

DERDE BEZICHTIGING
(Vrijstelling presentatie oh zadel in de tweede bezichtiging)
788 – Lavall II Holst X Calypso I Holst (+ nakomelingen getoond)

Ik ken hem niet maar hij is wel hetzelfde gefokt als Akribori's moederlijn..

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 14:06

Nee oke dat begrijp ik natuurlijk, maar ik vroeg me gewoon af hoe andere nakommeling presteren in de sport (dressuur of springen)
En zoveel info heb ik toch niet gekregen, pools kan ik niet lezen (toch bedankt voor site!!) maar ik weet niets over zijn prestaties dat vind ik wel jammer!