Afstammelingen van Lancet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie815

Afstammelingen van Lancet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 15:08

Hoi allemaal,

Eind deze maand komt mijn nieuwe paard. Ik heb mijn vorige helaas moeten verkopen ivm studie. Nu is mijn nieuwe paard een afstammeling van Lancet en ik hoor verschillende verhalen over zijn afstammelingen. Dus wie is bekend met afstammelingen van Lancet?

Ik merk wel dat de merrie die ik gekocht heb erg gevoelig is. Ze reageert goed op hulpen. Maar ik heb ook gehoord dat ik moet oppassen omdat sommige paarden van Lancet echt verpest zijn door bepaalde ruiters.

Graag hoor ik jullie ervaringen, zodat ik het me goed kan voorbereiden en dingen niet verkeerd aanpak.

Groetjes Lin

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:13

Ik heb een Lancet*Balzflug ruin, nu 5,5 jaar oud en het is een heel fijn paard. Wel super gevoelig inderdaad, niet een waar je even je sporen inzet want dan zit je mooi op de grond. Maar wel heel eerlijk, kan soms een beetje stressen, maar is niet superschrikkerig ofzo.
En hij kan echt superfijn lopen. Bloos

Maarre wat je zegt over verpesten, ieder paard wat je verkeerd rijd kun je verpesten, maakt dan niet zo heel veel uit wat de afstamming is. Verward

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:12

Ik denk dat hier nog niet zolang geleden een topic is over geweest op bokt. Even de zoekfunctie raadplegen zal zeker wonderen doen. Knipoog

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:29

Wij hebben ook een Lancet op stal staan, het is een merrie en ze is van de boer. Er rijd een vriendin van mij op, het is een hete merrie, met veel uitstraling en een gigantische front, echt een flinke borst zit erop, ze toont ook erg mooi onder het zadel. Ze is donkerbruin en heeft vorig jaar een veulen van Wild Romance gehad, nu is ze drachtig van Turbo Magic, ze geeft mooie veulens, met veel uitstraling.

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:34

Ik ken een Lancet-merrie. Leuk, fijn, lief paard en mooie gangen. Tessebes heeft haar bijgereden dus die kent haar beter.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:36

ik heb een Lancet X Nabuur ruin gereden. hij schrok elke dag weer van hetzelfde of opeens van wat anders. en hindernissen vond hij ook vreselijk. die staan altijd in de bak, maar elke keer vond hij ze weer eng. Alleen in de buitenbak was die lekker te rijden. Als hij eenmaal goed naar je luisterde kon je hem wel redlijk fijn rijden, maar helemaal ontspannen was ij nooit.

Linnie815

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 12:16

Bedankt voor jullie reacties.

En ja je kunt idd ieder paard verpesten, heb je helemaal gelijk in.

Heb ook de andere topic gevonden. Heb ik ook nog wat aan gehad.

Nou ben benieuwd hoe straks allemaal gaat. Maar gaat vast goedkomen.

Groetje Lin

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:08

Dit is een Lancet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi paardje, wel beetje te lang naar mijn zin...Is echt een bitch van een paard: slaan, bijten, bokken, steigeren...Als je je sjabrak of zadel wil oplegge moet je oppasse of ze draait haar kont en schopt je...aansingelen oppassen geblazen want dan bijt ze overal heen...
Onder het rijden, als je been geeft of zweep gebruikt bokt ze erop...Echt een kreng maar heeft wel hele mooie gangen...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:53

Ik geloof dat mijn Lancetje van de melkboer is: beter karakter kan je je niet wensen, was als 3 jarige al bomproof, nooit 1 pas verkeerd gedaan, is zelfs zo lief naar andere paarden dat ze vaak niet geloven dat ze een merrie is. Is in dr kudde dames haantje de voorste wat dr niet altijd in dank wordt afgenomen Haha!
Oh en als je dr 1 keer een klont heb gegeven is ze voor altijd je beste vriendje, komt als je roept en volgt als een hondje...
Laatst bijgewerkt door Talida op 12-12-04 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:10

Ik heb ook een merrie van Lancet. Ze is echt een schat, maar heeft wel een eigen willetje en is een beetje eenkennig op stal. Ze vindt aandacht wel leuk, maar dan moet ze je wel kennen. Als ze je kent is ze heel gezellig. Ze is dol op kroelen en erg aanhankelijk, als ik haar roep komt ze bijvoorbeeld altijd naar me toe (vaak bokkend in volle galop) en ze begroet me ook altijd. Met rijden is ze op zich heel braaf, maar ze kan heel heet worden. Ze laat het wel altijd goed merken als ze het ergens niet mee eens is, je kan dan een flinke bok verwachten, of allerlei andere rare toeren, maar ze is wel heel eerlijk. Als ze raar doet met rijden komt dat omdat ik zelf te grof ben geweest oid. Ze kan dan best raar doen, maar het dochtertje van mijn instructrice (9 jaar) kan er zo op wegrijden. Ze kan ook erg koppig zijn, maar als je haar zover hebt dat ze loopt, dan blijft ze het ook voor je doen. Ze is een leuke merrie, maar wel eentje met "een kop erop".

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:39

Quirinake schreef:
Dit is een Lancet:

[image]

[image]

[image]

Mooi paardje, wel beetje te lang naar mijn zin...Is echt een bitch van een paard: slaan, bijten, bokken, steigeren...Als je je sjabrak of zadel wil oplegge moet je oppasse of ze draait haar kont en schopt je...aansingelen oppassen geblazen want dan bijt ze overal heen...
Onder het rijden, als je been geeft of zweep gebruikt bokt ze erop...Echt een kreng maar heeft wel hele mooie gangen...

Al eens afgevraagd waarom ze zo'n bitch is Verward
En wat doe jij eraan om dit in positieve zin te veranderen?

Zoals al eerder verwoord is in dit topic: ieder paard wat je verkeerd rijd kun je verpesten ongeacht de afstamming...

Ga bij jezelf te rade .....

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:16

Gerrie schreef:
Al eens afgevraagd waarom ze zo'n bitch is Verward
En wat doe jij eraan om dit in positieve zin te veranderen?

Zoals al eerder verwoord is in dit topic: ieder paard wat je verkeerd rijd kun je verpesten ongeacht de afstamming...

Ga bij jezelf te rade .....

Huhum Tong uitsteken dat paard is niet van mij....Dus ik bemoei mij er niet mee....
*edit*
Dus ik moet niet bij mezelf gaan kijken

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:18

Quirinake schreef:
Huhum Tong uitsteken dat paard is niet van mij....Dus ik bemoei mij er niet mee....
*edit*
Dus ik moet niet bij mezelf gaan kijken

Deze informatie is dus uit tweede hand...
Als jij je er niet mee bemoeien wilt waarom dan wel zo'n berichtje de wereld in sturen Verward

Je mag altijd bij jezelf te rade gaan, kijken doe je al wel Tong uitsteken

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:00

Gerrie schreef:
Als jij je er niet mee bemoeien wilt waarom dan wel zo'n berichtje de wereld in sturen Verward

sorrie hoor, maar er wel eens aan gedacht dat het misschien een paardje is van een bekende ofzo, dan kun je echt wel enigszins oordelen over het gedrag hoor Verward

Ik bemoei mij ook niet met paarden van anderen, maar daarom kan ik nog wel weten wat voor soort paard het is Verward

Beetje banketstaaf neergezet zo

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:03

Gerrie schreef:

zeg Verward Als er een topic over lancets is hier...En een vriendin van mij heeft een lancet Verward waarom zou ik mij dan niet geroepen mogen voelen om hier neer te zetten wat voor paard het is Verward
Is mijn mening he Lachen

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:04

frunnik schreef:
sorrie hoor, maar er wel eens aan gedacht dat het misschien een paardje is van een bekende ofzo, dan kun je echt wel enigszins oordelen over het gedrag hoor Verward

Ik bemoei mij ook niet met paarden van anderen, maar daarom kan ik nog wel weten wat voor soort paard het is Verward

Beetje banketstaaflig neergezet zo

Dank U frunnik Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:25

Quirinake schreef:
zeg Verward Als er een topic over lancets is hier...En een vriendin van mij heeft een lancet Verward waarom zou ik mij dan niet geroepen mogen voelen om hier neer te zetten wat voor paard het is Verward
Is mijn mening he Lachen

Ik probeer hier mensen verder te laten kijken...

Alleen de constatering dat het een bitch is ,wekt bij mij meteen een vraag op.

Bij jullie blijkbaar niet Verward

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:44

Gerrie schreef:
Ik probeer hier mensen verder te laten kijken...

Alleen de constatering dat het een bitch is ,wekt bij mij meteen een vraag op.

Bij jullie blijkbaar niet Verward

Het is altijd al een bitch geweest...daar kan ik ook niet aan doen eh Verward En die mensen in kwestie ook niet want zo hebben ze haar gekocht...Ze wouden een kwaliteitspaard..dat hebben ze...alleen moeten ze erbij nemen dat ze een duivels karakter heeft Tong uitsteken

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:47

Al denk ik persoonlijk niet dat het bitcherige komt van Lancet. De Lancets die ik ken zijn juist hele lieve vriendelijke en mensgerichte paarden. Maar je weet nooit helemaal wat een paard heeft meegemaakt.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:04

frunnik schreef:
Al denk ik persoonlijk niet dat het bitcherige komt van Lancet. De Lancets die ik ken zijn juist hele lieve vriendelijke en mensgerichte paarden. Maar je weet nooit helemaal wat een paard heeft meegemaakt.

Idd...

en dat paard heeft natuurlijk nog een moeder ook eh Knipoog Maar weet niet wat voor bloed daar achter zit Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:09

Quirinake schreef:
Idd...

en dat paard heeft natuurlijk nog een moeder ook eh Knipoog Maar weet niet wat voor bloed daar achter zit Haha!

Het lijkt me toch voor je zo'n uitgesproken mening neerzet dat je eerst het hele plaatje zoekt.
Dit is F&A juist hier gaat het erom dat een paard altijd het product van een combinatie is.
Nu wordt juist de hengst, wel erg eenzijdig belicht.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:15

sarabande schreef:
Het lijkt me toch voor je zo'n uitgesproken mening neerzet dat je eerst het hele plaatje zoekt.
Dit is F&A juist hier gaat het erom dat een paard altijd het product van een combinatie is.
Nu wordt juist de hengst, wel erg eenzijdig belicht.

Daar kan ik nou niets aan doen..ik ga niet speciaal gaan vragen om de naam van de moeder en de vader...Ik zag dit topic staan, er werd gevraagd naar afstammelingen van Lancet..Wel ik heb hier een gegeven met het karakter en gangenwerk...Dat werd gevraagd..ik heb gegeven...Ik kan mezelfs niets verwijten. En ik zeg trouwens ook niet dat het het karakter van Lancet heeft.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:23

Wij hebben ook een Lancet staan, jammer genoeg aan de kleine kant maar het is echt een super mak beessie. Zo ontzettend lief en echt een plaatje om te zien....
Nog niet zadelmak, dus daar kan ik niets over schrijven maar zoals ie zich nu laat zien kan ik me niet voorstellen dat dat een probleem zou worden.