Rousseau in de hengstencompetitie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

albertnap

Rousseau in de hengstencompetitie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 11:01

Was nieuwsgierig of Rousseau (Ferro x Roemer) nog uitgebracht wordt tijdens de hengstencompetitie en of iemand misschien weet wat er op dit moment met hem gedaan wordt in de sport.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 11:42

Geblesseerd.

albertnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 11:44

Wouter24 schreef:
Geblesseerd.

erg jammer, toch niet nog steeds om dezelfde reden als waarom hij vorig jaar de competitie niet kon afmaken? Weet jij toevallig ook wat er verder met hem gedaan wordt en of hij nog steeds gereden wordt door Nicolette van Lierop?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 11:46

albertnap schreef:
erg jammer, toch niet nog steeds om dezelfde reden als waarom hij vorig jaar de competitie niet kon afmaken? Weet jij toevallig ook wat er verder met hem gedaan wordt en of hij nog steeds gereden wordt door Nicolette van Lierop?

Stond een tijdje terug iets over in de paardenkrant, hij is al een hele tijd buiten beeld. het fijne weet ik er ook niet van Lachen

albertnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 11:51

Wouter24 schreef:
Stond een tijdje terug iets over in de paardenkrant, hij is al een hele tijd buiten beeld. het fijne weet ik er ook niet van Lachen

jammer, dat heb ik gemist dan in de paardenkrant. Iemand die het wel gelezen heeft?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 11:51

Wellicht wat teveel getraind voor zijn Pavo?

Er zal heus wel een marketing-technisch verantwoorde verklaring voor komen, maar opvallend is het wel dat die eerste/tweede-dekjaar-wonders, op leeftijd 7 probleempjes hebben....

waarmee ik overigens niets impliceer over Rousseau zelf, het precieze verhaal is mij verder onbekend.

albertnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 12:01

wel jammer, had hem graag nog in actie gezien tijdens de competitie. Rhodium heeft zich erg positief ontwikkeld vond ik en was benieuwd naar de ontwikkeling van Rousseau.
Misschien wilde ik er een veulen mee fokken uit een elcaro x vincent merrie.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:12

Ik denk niet dat Rhodium -hoe goed die ook getraind wordt- wat achterbeengebruik betreft bij Rousseau in de buurt kan komen........

albertnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 12:20

daarom wilde ik ze ook nog een keertje 'samen' aan het werk zien

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:35

Ik heb ze samen aan het werk gezien........... en Rhodium heeft mazzel dat Rousseau door "pech" achtervolgd wordt.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:33

Ik heb van Rhodium heel leuke veulens gezien,
maar niet zoveel apart goede als van Rousseau. Zijn nakomelingen vond ik op de keuringen echt met kop en schouders boven de rest uit steken.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:17

Op de startlijst van Weert staat ie zeker niet op:

http://test1.kwpn.nl/html/uitslagen/200 ... _weert.doc

Nu wordt er hier wel eens gesteld dat de hengst zou overwerkt zijn. Maar eerlijk gezegd??? Zoveel is hij toch niet gestart geweest op wedstrijden. Hij heeft de PAVO-cup gelopen, en de hengstencompetitie. Vind ik toch niet zooo overdreven.

Ik ga er mee akkoord dat een jong paard dient gespaard te worden.

Wat ik ook wel vind is dat het een zeer aansprekende hengst is met een zeer knap model, en idd sjuimpje, zijn veulens schieten er in positieve zin uit

albertnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 17:09

Jan_VT schreef:
Nu wordt er hier wel eens gesteld dat de hengst zou overwerkt zijn. Maar eerlijk gezegd??? Zoveel is hij toch niet gestart geweest op wedstrijden. Hij heeft de PAVO-cup gelopen, en de hengstencompetitie. Vind ik toch niet zooo overdreven.

Voor zover ik weer is zijn laatste optreden geweest tijdens de hengstencompetitie vorig jaar en toen is hij teruggetrokken wegens een 'kaak'blessure. Zou hij daar nog steeds last van hebben dan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:39

Hopen dat het snel weer beter gaat met Rousseau. Vind het een wijze knol!! Cool

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:53

CGJ heb je in Hengelo Rhodium gezien?? Verward , nu er een bepaalde "rust" over de hengst heen gekomen is, komt de hele hengst uit de verf met een meer ruimend voorbeen, het achterbeengebruik was altijd al extra en uit zich dan ook in zeer goed gedragen verruimingen en zijgangen de galop is enorm beropwaarts en goed gesprongen misschien is het maar beter dat Rousseau geblesseerd is........hij zou niet in de schaduw van Rhodium kunnen staan (en dat komt niet door de imponerende 1.78m stokmaat Knipoog )

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:59

Ik vond Rousseau vorig jaar toch echt duidelijk meer potentie hebben dan Rhodium,
als eerstgenoemde ook gewoon doorgetraint had kunnen worden had hij wellicht nog weer een stuk beter geweest.
Rousseau heeft ook een extra achterbeen en vorig jaar beheerste hij de appuyementen al subliem, met extra tact, schwung en balans.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:57

pukpaleis schreef:
CGJ heb je in Hengelo Rhodium gezien?? Verward , nu er een bepaalde "rust" over de hengst heen gekomen is, komt de hele hengst uit de verf met een meer ruimend voorbeen, het achterbeengebruik was altijd al extra en uit zich dan ook in zeer goed gedragen verruimingen en zijgangen de galop is enorm beropwaarts en goed gesprongen misschien is het maar beter dat Rousseau geblesseerd is........hij zou niet in de schaduw van Rhodium kunnen staan (en dat komt niet door de imponerende 1.78m stokmaat Knipoog )

De manier waarop Rhodium stapt door zijn rug en achterbeen staat mij totaal niet aan.
De hengst stapt duidelijk met te weinig veer in de lendenpartij en gebruikt met name zijn spronggewrichten duidelijk te weinig.
Dat de hengst ruim voldoende overstapt komt vooral door zijn langbenigheid; niet door de souplesse.

En als je het over een extra achterbeen hebt, dan heb je (in stap) met absolute zekerheid een ander paard gezien. Misschien Montecristo, Rousseau of eventueel Florencio. Dát zijn hengsten die kunnen stappen door hun lijf.... Knipoog

En dat Rhodium fenomenaal kan galopperen kan ik alleen maar beamen.
Draven doet hij ook zeker niet verkeerd.
Maar daar heb ik hier nooit een issue van gemaakt.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:00

nee inderdaad de stap komt nog steeds te weinig door zijn lichaam te weing uit de schouder en met te weinig buiging maar hij nog steeds beter als die van Scandic (niettact-zuiver) en natuurlijk zijn die groot maar traag bewegende paarden zoals Rousseau en Forencio betere stappers ..een Grand-Prix proef bevat toch meer galop en draf dan stap dus welke hengst heeft er nu potentie...

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:10

pukpaleis schreef:
..een Grand-Prix proef bevat toch meer galop en draf dan stap dus welke hengst heeft er nu potentie...

Stap telt dubbel in de GP, heeft Bonfire toch heel wat jaartjes last van gehad Scheve mond

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:01

maar hij heeft er genoeg mee gewonnen....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:07

pukpaleis schreef:
nee inderdaad de stap komt nog steeds te weinig door zijn lichaam te weing uit de schouder en met te weinig buiging maar hij nog steeds beter als die van Scandic (niettact-zuiver) en natuurlijk zijn die groot maar traag bewegende paarden zoals Rousseau en Forencio betere stappers ..een Grand-Prix proef bevat toch meer galop en draf dan stap dus welke hengst heeft er nu potentie...

0.00234566% schopt het tot GP.
Het gros blijft hangen in de Z............. en daar kickt elke jury op de draf.

Maar als je Floris schaart bij grote traag bewegende dravers moet je toch even beter gaan opleten, want dat is volledig onjuist. Floris is alles behalve groot en traag in de draf.
Ook bij dat voorbeeld had je beter een andere naam kunnen noemen.

En Scandic sleep je er nu bij om de stap te vergelijken.
Zo lust ik er nog wel een paar.
Vergeleken bij Bonnie stapt zelfs Scandic 5 punten beter........

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:03

CGJ12 schreef:
...... en daar kickt elke jury op de draf.

Gelukkig wel!! Knipoog Cool

Stalveenhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:06

Sjuimpje schreef:
Ik heb van Rhodium heel leuke veulens gezien,
maar niet zoveel apart goede als van Rousseau. Zijn nakomelingen vond ik op de keuringen echt met kop en schouders boven de rest uit steken.

wij hebben nog een heel leuk hengstveulen van Rousseau te koop. Interesse?? Je kan hem zien op onze site

http://members.lycos.nl/stalveenhof/Index.htm