Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
albertnap schreef:erg jammer, toch niet nog steeds om dezelfde reden als waarom hij vorig jaar de competitie niet kon afmaken? Weet jij toevallig ook wat er verder met hem gedaan wordt en of hij nog steeds gereden wordt door Nicolette van Lierop?
Jan_VT schreef:Nu wordt er hier wel eens gesteld dat de hengst zou overwerkt zijn. Maar eerlijk gezegd??? Zoveel is hij toch niet gestart geweest op wedstrijden. Hij heeft de PAVO-cup gelopen, en de hengstencompetitie. Vind ik toch niet zooo overdreven.
, nu er een bepaalde "rust" over de hengst heen gekomen is, komt de hele hengst uit de verf met een meer ruimend voorbeen, het achterbeengebruik was altijd al extra en uit zich dan ook in zeer goed gedragen verruimingen en zijgangen de galop is enorm beropwaarts en goed gesprongen misschien is het maar beter dat Rousseau geblesseerd is........hij zou niet in de schaduw van Rhodium kunnen staan (en dat komt niet door de imponerende 1.78m stokmaat
) pukpaleis schreef:CGJ heb je in Hengelo Rhodium gezien??, nu er een bepaalde "rust" over de hengst heen gekomen is, komt de hele hengst uit de verf met een meer ruimend voorbeen, het achterbeengebruik was altijd al extra en uit zich dan ook in zeer goed gedragen verruimingen en zijgangen de galop is enorm beropwaarts en goed gesprongen misschien is het maar beter dat Rousseau geblesseerd is........hij zou niet in de schaduw van Rhodium kunnen staan (en dat komt niet door de imponerende 1.78m stokmaat
)

pukpaleis schreef:nee inderdaad de stap komt nog steeds te weinig door zijn lichaam te weing uit de schouder en met te weinig buiging maar hij nog steeds beter als die van Scandic (niettact-zuiver) en natuurlijk zijn die groot maar traag bewegende paarden zoals Rousseau en Forencio betere stappers ..een Grand-Prix proef bevat toch meer galop en draf dan stap dus welke hengst heeft er nu potentie...
Sjuimpje schreef:Ik heb van Rhodium heel leuke veulens gezien,
maar niet zoveel apart goede als van Rousseau. Zijn nakomelingen vond ik op de keuringen echt met kop en schouders boven de rest uit steken.