fidermark

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

fidermark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 09:06

deze hengst is helaas overleden.
nu hebben we het geluk 3 nakomelingen van hem te mogen hebben
zo ook zenithAfbeelding
lopen er nog meer fidermarks rond op bokt

Afbeelding

fidermark oner marlies van balen

ik vind dit nog steeds een mooie hengst

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:46

Nou, ik heb er zelf geen maar ben eens naar een super merrie wezen kijken die spijtig genoeg boven mijn budget was.
Er staat 1 foto in mijn profiel. Mocht je meer foto's willen zien dan kan ik je die ook mailen.
Was 3 jaar en ik ree er zo mee weg. Kwam ook uit een goede moederstam.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:09

Ik ben zelf helemaal weg van fidermark.
Jammer genoeg past hij niet goed bij mijn merrie.
KWPN merrie by the way.
Wat ik wel graag wil weten, fokt ie een beetje maat?
En zijn de nakomelingen lang gelijnd?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 14:00

zenith is al aardig aan de maat maar mama is zelf ook 176,zenith zelf vind ik zoals je op de foto kunt zien niet al te lang gelijnd ,dit lijkt nu hij ouder is al iets beter.er lopen er nog 2 fidermark x inspecteur deze is prachtig ook aardig aan de maat en mooi gelijnd hij werd tweede op de keuring in dronten dan nog 1 ook fidermark x ferro lijkt een beetje op zenith het zijn alle drie hele lieve aanhankelijke veulens als ik terorita uit het land haalde kwam hij al hinnekent aan hollen

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:32

leuk zeg! Ik twijfel zelf heel erg tussen fidermark of osmium voor mijn merrie, zij is 1.68 een corleone x farn

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:20

Ik heb ook een 3-jarige Fidermark (zelf gefokt). Ben er heel erg blij mee! Leuk beest qua type en een superkarakter. Ze is een heel nieuwsgierig en aanhankelijk beestje. Kon er ook zo mee wegrijden, maar misschien is dat omdat ze bij ons geboren is... De moeder is nu slechts 1.57 groot (doruto x amor x olaf van wittenstein, dezelfde moederstam als die van Heruto) maar is inmiddels 21 jaar oud. Ze was voorheen wel 1.61. De merrie zelf is nu 1.61 (maar groeit nog steeds) maar lijkt veel groter doordat ze flink wat front heeft. Het is wel een 'luxe' beestje, redelijk smal. Heel los in de beweging en ook heel ruim, maar ze heeft natuurlijk van zowel moeder als vader flink wat bewegingsgenen meegekregen. Ze lijkt snel te leren en ook heel werkwillig te zijn. Wel een merrietje, beetje 'zuur' als er een ander paard in de buurt is. Dat gedrag uit ze overigens niet tegen mensen. Ze vindt alle aandacht helemaal geweldig. En bovendien is ze nergens bang voor, wel heel nieuwsgierig. Als ze iets vreemd vind rent ze zeker niet weg maar stapt ze er op af om te kijken wat het is. Heel prettig tussen de oren dus.
Zoals gezegd: ben er heel erg blij mee en heb absoluut geen spijt van de hengstkeuze destijds. (En dus ook niet van het blauwe papiertje)