Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

MarijeR schreef:Hier staat de refresh op 20 sec. Dat is een beetje de standaard bij popup cams.
Streaming beeld is niet te betalen. Je kan het dan via bijvoorbeeld www.wefoal.com laten lopen maar daar betaal je ook al $150,- per maand en dan heb je maar een beperkt aantal mensen die tegelijk kunnen kijken. Meer mensen = meer $$$...
Een gewone camera aansluiten kan idd ook. Maar ik mocht niet de nieuwe digitale videocamera van mijn ouders in de stallen ophangen
Groot probleem in de stal is het stof wat overal in komt.
Als je een oude videocamera hebt, kan dat wel. Moet je alleen de kabels naar de pc zien te krijgen en misschien wat verloopstekkertjes gebruiken.
Sjoert schreef:Hmmm.. naja, die camera gebruiken we verder toch niet echt. Wat bedoel je met een refresh van 20 sec? Dat je dan om de 20 seconden een nieuw beeld krijgt? Laat ik dan met mn broer eens gaan voor de 10 seconden. Dan zitten we er mooi tussenin.
Als we dan een kabel van de camera naar de pc moeten leggen zijn we heel wat meters en euro's verder. Ik ga even op zoek naar sponsoren. MAar dat moet niet zo moeilijk zijn.

MarijeR schreef:Reken bij een refresh van 10 seconden dan wel op zo'n 550mb dataverkeer per dag (15GB/maand) als alleen wat mensen van bokt of een paar bekenden meekijken...
Zet je de cam op een lijst dan zit je met een refresh van 10 seconden op meer dan 100-150GB per maand, 3,5-5GB per dag.
Als je een lange kabel nodig hebt, kan je het beste een goede kwaliteit coax kabel halen om van de camera naar de pc te gaan. Die zit op zo'n 0,70 per meter.
Een hele goedkope kabel geeft nogal wat beeldverlies op lange afstand.

MarijeR schreef:Het voordeel van op zo'n lijst staan, is dat er veel mensen vanuit Amerika kijken (bij ons nacht = bij hen avond) en dat ze bellen als er wat is.
Doe ik andersom ook als ik hier in de ochtend de cams volg (bij hen dus nacht).
Afgelopen jaar hadden we zelfs ploegendiensten met waken
Dan spraken we tijden af waarop een aantal mensen de cams in de gaten hielden zodat de eigenaar een paar uur kon slapen