Wie heeft er voor mij informatie over de hengst Balzflug? Wat heeft deze hengst allemaal gepresteerd ? En wie heeft een foto van hem voor mij? Alvast bedankt!!
pronto
Geplaatst: 08-12-04 06:58
op pagina 2 even kijken en ook onder www.uytert.nl dan weet je meer
TequilaRos
Geplaatst: 08-12-04 09:40
Balzflug (Habicht x Insterfeuer x Seminole xx) geb. dat 17 april 1986 Kleur: zwart stokm: 171 Fokfamilie: fam 1t (Dld)
Hengstleistungsprüfung Warendorf(BRD) 1989 (29-07 t/m 08-11) totaal: 129.85 punten, 2e van 21 deelnemers dressuur 126.97 ptn, 3e; springen 122.93 ptn, 4e
Verrichting Ermelo 1992 (16-03 t/m 03-04; verkort onderzoek) De eerste week van het onderzoek zeer gespannen, gaf de indruk slecht gereden te zijn. In de loop van het drieweekse onderzoek is hij zich meer gaan ontspannen en zijn de gangen duidelijk verbeterd. De stap is voldoende ruim maar soms onzuiver. Met het linker achterbeen wordt soms een verkorte pas gemaakt. Hij beschikt over een spectaculaire draf: lichtvoetig, goed voorbeengebruik en veel zelfhouding. Verder is de draf ruim en soepel maar het achterbeen zou meer onder de massa kunnen treden. De galop is voldoende ruim en krachtig maar heeft minder souplesse dan de draf en zou gedragener kunnen zijn. Hij heeft veel aanleg voor dressuur: hij is leergierig en heeft veel inzet. Bij het springen over relatief lage hindernissen toonde hij een goede inzet en voldoende beentechniek maar hield zich in de bovenlijn vast. Goed karakter. Stalondeugden zijn niet waargenomen. In de periode waarin Balzflug deelnam aan het verkort verrichtingsonderzoek werden geen verrichtingscijfers toegekend.
Afstammelingen 1993 (veulens) Deze Trakehner hengst liet goed ontwikkelde veulens zien, die rijtypisch zijn gebouwd en over ras beschikken. Het hoofd is goed gevormd en sprekend. De hals is extra lang, heeft veel nek en wordt over het algemeen hoog gedragen in beweging. De aanzet van de hals op de schoft/schouderpartij zou een vloeiender verloop kunnen hebben. De schoft is voldoende ontwikkeld en loopt lang door in de rug. De schouder heeft voldoende lengte en ligging. Rug- en lendenpartij geven geen aanleiding tot opmerkingen. De croupe heeft voldoende lengte, maar in verschillende gevallen zou de broekspier wat langer door kunnen lopen. Het voorbeen is goed gesteld en voldoende ontwikkeld, hoewel een enkele keer een ingesnoerd voorbeen is waargenomen. Het achterbeen is goed gesteld. Over het geheel genomen is er sprake van voldoende ontwikkelde gewrichten; het pijpbeen is vrijwel steeds lang. De stap is goed. De draf is ruim, gemakkelijk, toont ook tact en oprichting, maar het achterbeen komt veelal traag in en zou ook meer draagkracht moeten ontwikkelen. De drafbeweging als zodanig zou ook meer door het lichaam moeten vloeien. Over het algemeen heeft de hengst goede tot beste merries toegevoerd gekregen. De veterinaire bevindingen hebben betrekking op drie waarnemingen met afwijkende bouw of stand van de voet.
Kort samengevat: goed ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens met ras die ruim, gemakkelijk met tact en oprichting draven, waarbij het achterbeen vaak traag inkomt. Getoond: 16 veulens uit 66 dekkingen.
Afstammelingen 1997 (januari; 3-jarigen) Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Balzflug voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Afstammelingen 2001 (januari; 7-jarigen) Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Balzflug voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Overige informatie 1988 (oktober) Goedgekeurd Neumünster(BRD); geveild voor DM 45.000.
1989 Afgewezen door WPN in verband met kwaliteit sperma. .
1990 (maart) Oud Heverlee(Blg) Goedgekeurd voor het BWP (Balzflug 1520 BWP) met voor exterieur/stap/draf 73 punten (variatie 60-73 punten) en voor vrij springen 22 punten (19-26).
1992 Goedgekeurd voor KWPN.
1998 (augustus) Overleden aan herseninfarct, diepvriessperma beschikbaar.
Balzflug heeft twee goedgekeurde zonen bij het KWPN: Mondriaan en Nero en een goedgekeurde kleinzoon: Son de Niro
Anike
Geplaatst: 08-12-04 18:13
Ik was ook opzoek naar meer informatie van Balzflug, aan gezien hij de vader is van mijn paardje..
als ik het zo lees klopt eigelijk, wat er beschreven wordt over de afstammelingen, alles in vergelijking met mijn paardje.. dan heb ik het over de langere nek, schoft, schouder, ed..
Leukk!
Suzanne F.
Geplaatst: 08-12-04 22:09
Gebruik de zoekfunctie eens! Ik heb al zo vaak gereageerd op deze vraag dat je het vast wel kan vinden.
En neem een kijkje in mijn profiel voor veel Balzflugjes!
Jan_VT
Geplaatst: 09-12-04 01:02
Pas is er nog een topic geweest van Gribaldifan over Balzflug geloof ik. Kijk daar maar eens in. Is best wat reactie op geweest.
Ursy
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-04 09:56
Heel erg bedankt allemaal!
Memuska
Geplaatst: 09-12-04 12:44
Eén van mijn bijrijdpaardjes is ook een Balzflug, ik heb een tijdje terug eens contact opgenomen met het kwpn en die hebben mij een boel informatie toegestuurd, mss nog een ideetje?
MissDonna
Geplaatst: 09-12-04 19:15
Anike hier op bokt heeft ook een balzflug zij weet ook nog wel wat info denk ik