videobewaking??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pollewops

videobewaking??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 20:32

Hoi,

Mijn merrie is drachtig en zou heel graag de geboorte mee willen maken. Nou zou ik graag ervaringen horen van mensen die dit met behulp van videobewaking gedaan hebben . Wanneer heb je dit geinstalleerd. Hoe kwam je aan de spullen etc etc. Ben heel nieuwsgierig naar jullie reacties OK dan! .

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:49

Ik heb dit jaar voor het eerst een videobewakingssysteem geplaatst en ik had het tvtje ongeveer 5 weken voor de geboorte bij mijn bed staan niet dat ik de hele tijd erop keek maar voor de zekerheid.
En ongeveer 10 dagen voor de geboorte heb ik om de 2 uur mijn wekker gezet en keek ik op de tv naast mijn bed, zo heb ik dus de bevalling niet gemist en waren we er mooi op tijd bij.
Ik heb het bij de Neckermann gekocht en het is een draadloos systeem dus geen gedonder met meterslange draden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:48

Afgelopen jaar had ik zwart/wit camera's van Trust hangen.
Ook draadloos en redelijk nachtzicht.

Inmiddels heb ik in een aantal stallen vaste camera's hangen. In kleur en met beter nachtzicht. Alles met kabels dus gewoon goed beeld, kost alleen een dag instaleren. Via switches gaat het naar een aantal TV's in huis en uiteraard de pc.
Ze hangen er dus altijd en dat is ook buiten het veulenseizoen wel handig.
De merries komen zo'n 6 weken voor de uitgerekende datum weer 's nachts op stal en gaan dan ook automatisch onder de camera's.

Overigens gebruik ik de camera's in combinatie met een birth alarm en als dat niet af gaat, heb je er nog weinig aan Clown
Ultieme beveiliging voor de merries: Cam op internet en je wordt netjes wakker gebeld *LOL*

kraamkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:41

wij hebben jaren gebruik gemaakt van camera's, gecombineerd met Birth alarm, wekkers en weinig slaap. Toch kwam het voor dat merries alleen veulenden. Dat kunnen we nu voorkomen doordat we FOALert gebruiken, met zendertjes die ik aan de schaamlippen zet. Het alarm gaat af op het moment dat er iets passeert, zoals vruchtvliezen of pootjes. Het bevalt ons veel en veel beter dan birth alarm en camera's. We hebben nu webcams voor de eigenaar zodat ze hun merrie overal en altijd kunnen zien en als we ze wakker kunnen krijgen! ook de geboorte kunnen zien. Trouwens, alle technieken zijn alleen goede HULPmiddelen, veel en goed observeren en interpreteren is en blijft zeer belangrijk om problemen vroeg te signaleren. Allemaal veel succes en veel gezonde veulens gewenst van de paardenkraamkliniek