Amethist

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hercules_

Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 17:21

Wie kan me informatie geven over de hengst Amethist? Hij is een ruin met Grand Cru er in....? Waar liggen de kwaliteiten en hoe is het karakter? Tong uitsteken

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:43

Amethist = Nimmerdor x ERdball xx
Oftewel.. Nimmer-door en Etterbal...
Zegt genoeg, lijkt mij zo Nagelbijten / Gniffelen

WEl; hele sterke achterhand. Ik zie ze graag lopen

Hercules_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 19:49

Ja, dat kan ik beamen,...... Knipoog Heb je er ook een foto van? Of weet je waar ik meer informatie kan vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:53

En ik kan het niet beamen

Paar zeer leuke Amethisten zadelmak gemaakt en B/L nivo gereden.
Zo ook een paar van Erdball

Alle waren paarden van rond de 165
en gingen voor je door het vuur en sprongen alles.

Nooit geen problemen mee gehad.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:03

Kan ik ook niet beamen.
Ik ken een amethyst, koffievos merrie. Klein gebleven 1.42 door dat de merrie te weinig melk had.
Is L springen en M1 dressuur geweest. En heeft nog nooit een stap verkeerd gezet en zal ze ook nooit doen. Sprong altijd ook al hij onderweg de ruiter verloor, hij bleef doorgaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:06

ook niet mee eens..ik ken een paar super brave Amethisten..wat mij opviel was juist het brave karakter..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:12

Op elk potje past een dekseltje.
Amethist heeft hier in de regio gedekt in een periode dat KI nog niet zo gebruikelijk was. Prachtige nafok; mooi in exterieur en zeer goed lopen. Maar het was niet zelden dat ze rap weer werden doorverkocht... Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind persoonlijk Amethist 1 van de beste Nimmerdor-zonen.

De moeder van mijn [naam verwijderd] is Amethist x Amor, vrij onbetrouwbaar paard (alleen geschikt als fokmerrie), ook al moet zij beter te verteren zijn als haar moeder... Zij die vinden dat Amethist braaf geeft, mogen vast wel even een rondje hoor, de merrie is te koop.

boertjesfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:20

Wij hebben een leuke, wel wat lauwe, Amethist gehad. Op zich wel een fijn karakter: sprong altijd, maar was wel wat klierig in de omgang.
Altijd happen enzo. (met de oortjes naar voren) n Beetje een arrogant heerschap. Hij is een paar jaar geleden verkocht. Toen sprong hij nationaal. Hij heeft op de Olympische Spelen in Athene gelopen. Weliswaar niet super (ik geloof 3 balken..) maar toch....., er zijn er die het minder doen.....

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:21

Ik rijd op het moment een oude Amethist merrie (Hundine heet ze). Ongeveer 1.65m.
Exterieurmatig een mooi paard, lopen is wat minder- maar ze is nu oud en dik. Wel een leuk dier om mee te werken, geen slome, vrolijk dier, hartstikke braaf (was ze als jong paard ook al wel hoor). Maar kan wel ontzettend heet worden om niets!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:31

Dees schreef:
Op elk potje past een dekseltje.
Amethist heeft hier in de regio gedekt in een periode dat KI nog niet zo gebruikelijk was. Prachtige nafok; mooi in exterieur en zeer goed lopen. Maar het was niet zelden dat ze rap weer werden doorverkocht... Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind persoonlijk Amethist 1 van de beste Nimmerdor-zonen.

De moeder van mijn Vagebont is Amethist x Amor, vrij onbetrouwbaar paard (alleen geschikt als fokmerrie), ook al moet zij beter te verteren zijn als haar moeder... Zij die vinden dat Amethist braaf geeft, mogen vast wel even een rondje hoor, de merrie is te koop.

alles heeft een reden...mischien heeft ze pijn of gewoon een "verkeerde" opvoeding gehad..iets traumatisch gebeurd mischien.. dat soort paarden heb je van iedere hengst..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:36

Yeah right Knipoog
Sommigen hebben ook een lastig genen-pakketje hoor Haha!
Zo ook Amethist zelf....

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:00

Ik heb een Variant x Amethist gereden.. Dat was een megadraak..

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:05

Vaak geeft Amethist wel fijne bewegers. Ik heb een merrie op stal gehad (van pensionklant), Amethist x Garant. Bloedmooi (vos met veel wit, genaamd Kamouflage ), sterk bewegen en heel fijn karakter! Was als vierjarige reservekampioen van Drenthe.

Hercules_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 22:30

ik bedoelde de goed gespierde achterhand Lachen, die kan ik beamen..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:46

Ik heb zelf een Amethist X Important gehad, luxe paardje, super braaf, goudeerlijk zowel onder het zadel als voor de wagen. Zij is echter ook niet groot, 1.62 m

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:49

die Amethist die ik heb gekend was ook een kleine en chique merrie. Bruin van kleur met een wit blesje. Moet nu 14 jaar zijn, even oud als mijn Iones. Was een fel ding met veel looplust. Kon ook goed bewegen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:51

Hercules_ schreef:
Wie kan me informatie geven over de hengst Amethist? Hij is een ruin met Grand Cru er in....? Waar liggen de kwaliteiten en hoe is het karakter? Tong uitsteken

huh?

Hoe dan ook, ik ken een leuke Amethyst: vos met veel wit, springt L en dressuurt Z en een fijn paard om te rijden.

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:45

mijn paard is een Zeoliet x Amethist.

Mij is vertelt dat het een veelzijdig paard is, dus je ziet ze zowel in de dressuur als in het springen!
Mijn paard heeft een super karakter, er zit niets gemeens in en hij wil best voor je werken! Als je niet consequent bent, kunnen ze wel brutaal zijn, maar nogmaals niet gemeen!

Hercules_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 13:34

Ik lees overal dat de hengst Amethist in 1996 is overleden. Wie weer waaraan?