Wie heeft er info voor mij over de kwpn hengst Daimler en dan met name zijn nakomelingen ? Waarschijnlijk ga ik deze week kijken voor een Daimler-merrie en ik ben erg nieuwsgierig naar hoe zijn nakomelingen er uit zien en het doen in de sport.
TequilaRos
Geplaatst: 07-12-04 09:49
Daimler (Nimmerdor x Lucky Boy xx x Heidelberg) Geb. dat. 9 april 1985 kleur: bruin stkm: 168 Fokfamilie: fokfam 40
Verrichting Ermelo 1988 (gedeelde 12e plaats) Eerlijk, pleegt af en toe verzet. Bij begin onderzoek al zadelmak. Houdt zich de eerste weken vast in de bovenlijn en heeft moeite met afbuigen, laat zich moeilijk bewerken en moet altijd aan het werk worden gezet. Zet zich graag vast op het bit. Heeft drie goede basisgangen die vaak onvoldoende tot uiting komen omdat hij niet wil. Ruime stap. Draf ruim voldoende met voldoende regelmaat maar niet te veel zweefmoment. Galop goed gedragenmet veel ruimte. Toont bij springen ruim voldoende techniek en veel vermogen. Heeft niet altijd even veel inzet. Presteert vooral bij vrij springen goed. In terrein goede galop. Bereidheid om te werken matig tot voldoende. Geen plezier in het werk maar ervaart werk als licht. Voldoende aanleg als dressuurpaard, veel aanleg als spring- en terreinpaard. Bij aankomst goede voedingstoestand, is tijdens onderzoek enigszins gegroeid. Eet normaal. Rustig stalgedrag. Geen veterinaire bijzonderheden. Rapportage afgesloten op 03-06.
Stap 6.5 Draf 6.5 Galop 7.5 Rijproef 5 Springen vrij 8.5 Springen ohz 7.5 Terreinproef 7.5 Karakter 7 Stalgedrag 9 Trainingsrapport 7 Puntentotaal 72.00 Max punten 100 Plaatsing 12e van 25 (16) Jaar verrichting 1988 Plaats verrichting Ermelo
Afstammelingen 1990 (veulens) De getoonde collectie veulens van deze hengst bleek voldoende tot goed te zijn ontwikkeld. De veulens zijn rijtypisch gebouwd en vertonen onmiskenbaar ras. Het hoofd is sprekend en goed gevormd. De hals heeft voldoende lengte, is goed opwaarts aangezet, gaat over in een mooie lange nek en wordt in beweging ook goed gedragen. In een enkel geval is er sprake van een iets diepe aanzetting. De schoft heeft over het algemeen voldoende lengte, maar moet zich nog meer ontwikkelen. De schouder kon meestal iets langer zijn en in enkele gevallen zou ook een schuinere ligging gewenst zijn. De rug is doorgaans goed gespierd, maar is in enkele gevallen iets week. De lendenen zijn goed gespierd. De croupe is goed gevormd en gespierd, soms iets rond en kon meermalen even meer lengte hebben. Het voorbeen is goed gesteld; in de groep geprikte veulens kwam echter herhaaldelijk een Franse stand voor. Het achterbeen is doorgaans goed van bouw en stand, soms iets lang. Het beenwerk is hard en droog, de gewrichten zijn correct afgewerkt. De stap is op zichzelf voldoende, maar zou meer ruimte kunnen vertonen. De draf wordt op een goede manier getoond, met tact, balans, regelmaat, veel elasticiteit, waarbij de voorhand de gewenste oprichting vertoont. In alle gevallen is de draf goed, in een aantal gevallen is er sprake van een uitgesproken beste draf.
Kort samengevat: voldoende tot goed ontwikkelde veulens met ras en een elastisch, tactmatig bewegingsmechanisme. Getoond: 32 veulens uit 231 dekkingen.
Sportindex Jaar berekening 2004 Groepsindeling IIB Aantal veulens stationsverrichting 22 Aantal veulens springindex 86 Betrouwbaarheid springindex 82 Springindex 113 Aantal veulens dressuurindex 117 Betrouwbaarheid dressuurindex 81 Dressuurindex 68
1992 (december) export naar BRD
1993 (februari) goedgekeurd Beieren onder de naam Daimler-B
ClauH
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-04 09:55
mmm, ben hier niet echt kapot van eerlijk gezegd. Ik hou niet zo van paarden die echt aan het werk gezet moeten worden en er geen plezier in hebben. Maar we zullen zien, misschien is het karakter niet overgedragen.
Mit 3 gekörten Söhnen aus einem Deckeinsatz in Holland und Siegerfohlen auf Championaten unterstreicht er seine züchterischen Qualitäten. Viele seiner Nachkommen haben sich im internationalen Springsport einen Namen gemacht
Laatst bijgewerkt door ceasario op 07-12-04 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt
ClauH
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-04 10:00
Zijn koppie is wel super !
ceasario
Geplaatst: 07-12-04 10:02
Dandy schreef:
Wie heeft er info voor mij over de kwpn hengst Daimler en dan met name zijn nakomelingen ? Waarschijnlijk ga ik deze week kijken voor een Daimler-merrie en ik ben erg nieuwsgierig naar hoe zijn nakomelingen er uit zien en het doen in de sport.
OCD-vrij ??
ClauH
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-04 10:02
Ceasario: verder geen persoonlijke mening ?
ceasario
Geplaatst: 07-12-04 10:06
Dandy schreef:
Ceasario: verder geen persoonlijke mening ?
Als je er mee wilt gaan fokken zou ik toch maar eens je goed laten voorlichten of zo'n merrie en voor haar kinderen nog wel een toekomst is weggelegd.
Weet je verborgen gebreken mag je via de rechter altijd teruggeven.
Plus vergoeding stalgeld en verder gemaakte kosten.
P.S. ..OCD etc. is geen verborgen gebrek. nl. dat had je kunnen weten.
Dus we gaan paarden van 1800 Euro voor 1800 Euro eerst binnenste buiten keren. Anders geen P.Letje bij de financiering.
ClauH
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-04 10:13
Ik weet genoeg ! Ik had eerlijk gezegd al geen positief advies, maar ga toch even langs, als vergelijkingsmateriaal kan het geen kwaad en het ligt op de route. Thanx.
Mansolein
Geplaatst: 12-12-04 08:05
Wij hebben een merrie van Centauer Z x Daimler. Echt een super merrie met hele goede bewegingen en ze kan heel goed springen. Ze is röntgenlogisch ook in orde. Een fijn paard om mee te werken heel erg ijverig.
Anoniem
Geplaatst: 12-12-04 11:20
Ik heb 4 jaar een Daimler x Zuidhorn merrie gehad uit een goede merriestam. Haar moeder was een goede sport en fokmerrie. Ze was een plaatje om te zien en ik heb er toen ik last van mijn rug kreeg ook 2 hele rassige veulens uitgefokt. Allebei 1 e premie. Maar: ik durfde haar niet door zomaar iedereen te laten verzorgen als ik eens een dagje weg was, ze wilde met buitenrijden nooit zonder gevecht alleen van huis, springen vond ze fantastisch maar ze bleef altijd veel te gespannen om zich echt te laten rijden, ze trok onnoemelijk veel halsters en touwtjes stuk om helemaal niets, zag altijd spoken in het bos, kon ontploffen om niks... Ik kreeg haar toen ze 6 jaar was en ik dacht dus dat ze wel het een en ander had meegemaakt maar wat blijkt..haar zoon was nog wel lief maar ook een angsthaas, maar haar dochter had precies dezelfde fratsen. Niet van huis willen, dwars als er wat gebeuren moest(zoiets stoms als invlechten of voetjes afspuiten) en dan kon je er ook helemaal niets meer mee. Pluspunt was dat ze wel erg aanhankelijk en knuffelig was en luxe om te zien. Op de keuring werd ze geen ster omdat ze niet zo goed kon bewegen(traag achterbeen, stekerig voorbeen) en ze heeft bovendien de voorbrenger het hele terrein laten zien. Doodmoe werd ik ervan en als was ik erg aan haar gehecht : ze is vorig jaar verkocht en een paar maanden geleden haar zoon en dochter. Ze staat nu bij een meisje die haar alle dagen recreatief rijdt en daar gaat het wel aardig. Ik heb nu een gelders paard, wat een verademing, de veulens ook.
Kendi heeft een wereldskarakter, maar inderdaad wel een super heet paard. Wel is ze heel leergierig, fijn te rijden. Ze staat ook altijd los op de poetsplaats zonder halster enz. Heel betrouwbaar is ze, maar bij enge dingen wel een echte merrie.
Kendi heeft inderdaad wel een OCDtje gehad in haar sprong