Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, maar zijn ze allemaal zwak van achter? Das naatje..
.
)Moviestarkh schreef:Hallo,
ik wil mijn merrie in het voorjaar 2005 laten dekken.
Ze is 10 jaar
zwartbruin
Glendale x Blanc Rivage xx
supergoed karakter (alleen een beetje eigenwijs, maar das leuk)
1.65 (mooie maat voor mij)
Verbeterpunten: haar achterhand, mag ook iets meer pit in
geen springer.
Ik heb de volgende hengsten op het oog:
* OO Seven
* Special D
* Undigo
* Gribaldi
* Painted Black
* Polansky
* Magic Ronaldo
* Magic Rubinus
* Don Ruto (nrps) Kan het dan niet als KWPN geregistreerd worden?
* Weltino
Wat weten jullie van deze hengsten (karakter, pluspunten, minpunten? Vooral een sterke achterhand vind ik belangrijk. Welke raden jullie aan?
Alvast bedankt

Sjuimpje schreef:Volgens mij zijn Ronaldo en Special nog niet zo verkeerd achter,
de rest van de hengsten zal de achterhand zeker niet verbeteren.
(Overigens komen er van Polansky nog wel wat vossen net als van Gribaldi)
Er zijn trouwens toch nog wel meer punten die je verbeterd of vastgelegd wil hebben? Misschien is het sowieso een idee om nog een jaartje te wachten en dat jaar te gebruiken om je iets meer te verdiepen in de fokkerij, ga hengsten kijken en met name nakomelingen in de gaten houden.

). Het is gewoon een toppaard Sjuimpje schreef:Je hebt bovenstaande hengsten dus gezien en het is je niet opgevallen dat het achterbeen van die dieren niet om naar huis te schrijven is?
Met name bij Grib en Weltino is het echt overduidelijk dus daarom was ik er vanuit gegaan dat je ze niet gezien had.
OO Seven fokt trouwens geen vos...
Dees schreef:Voor een sterker achterbeen moet je springhengsten niet uitsluiten. Vergeet Grib, Rubinstein,WElt~, je zit met hen op een verkeerd spoor....
Meer afstamming van je merrie en misschien een foto zullen je gerichtere info kunnen opleveren
Sjuimpje schreef:Volgens mij zijn Ronaldo en Special nog niet zo verkeerd achter,
de rest van de hengsten zal de achterhand zeker niet verbeteren.
Moviestarkh schreef:Ik denk dat ik al wat langer wakker ben dan jij,Waar staat dat ik ze allemaal gezien heb? OO Seven valt niet af omdat ie zou vossen fokt. Hij viel mij tegen bij de hengstenshow
Jij schreef dat Polansky en Gribaldi vossen fokt, maar dat maakt mij niet uit. De kans bestaat namelijk dat het ondanks een zwarte hengst toch een vos kan worden, omdat haar opa een vos is.
Wel een btje wakker blijven hoor