Blijven Flemmingh nakomelingen in Nederland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Blijven Flemmingh nakomelingen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 14:42

Ik plaats deze vraag op Fokkerij en Afstamming omdat mensen die meer van dit onderwerp af weten waarschijnlijk hier zitten.

Op wedstrijden barst het van de Krack C's, Gribaldi's, Ferro's, Jazz - en de laatste tijd zie je de Olivi nakomelingen ook steeds vaker rondlopen. Wat mij eigenlijk opvalt is dat ik relatief vrij weinig Flemmingh nakomelingen zie. En wanneer ik hier en daar een Flemmingh op het wedstrijd terrein zie rondzwerven, is het nou niet bepaald je-van-het.

Dit verbaasd me; Flemmingh is immers één van de meest veelvuldig -en populaire- gebruikte hengsten van de KWPN fokkerij.

Misschien valt dit fenomeen bij sommige niet eens op, maar ik vroeg me af hoe dit nou zou komen?
De eerste optie die bij mij opkwam is dat vele nakomelingen misschien wel naar het buitenland verkocht worden. Ik baseerd dit niet op feiten, maar het leek mij wel een mogelijke optie.

Heeft iemand anders nog mogelijke suggesties? Of zijn jullie het er juist niet mee eens?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:45

Nou, eerst is er een stapeltje dat niet door de aankoopkeuring komt (ojee, wat zeg ik nou Bloos!) en dan is er een stapeltje dat uitkomt in de ponysport (ojee, wat zeg ik nou weer Bloos!), vervolgens is er een groepje dat van achteren zo slap is als een natte krant (o m g , ik durf wel vandaag Bloos!), en dan heb je een aantal aardigen, die in de regionale sport leuk meedoen en zo nu en dan vooraan rijden. En de besten gaan idd over de grens.

Er is weinig mis met Flemmingh, ze zijn mooi, vaak bruin, en veelal lief genoeg. Maar als je er zelf mee wilt fokken, moet je wel zeker weten dat je merrie maat geeft en gezonde botten. En zoals zo vaak bij die populaire hengsten... de merrie wordt dan nog wel eens vergeten...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:47

Volgens mij wordt ook minder door Flemmingh gedekt. Anders worden er ook wel wat fokmerries. Maar de rest Verward

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:57

Ik heb mijn Flemmingh verkocht naar een stal waar ze veel in Flemmingh nakomelingen handelen. (Toen ik de mijne wegvracht hadden ze er nog een stuk of 20 staan). Wat ik begreep gaan die toch voornamelijk naar het buitenland. Overigens hadden ze daar geen slechte ervaringen met het röntgenologisch keuren van de Flemminghs, de mijne was met anderhalf jaar ook helemaal schoon.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:28

Ik kende 1 Flemingh en zij is toevallig naar Amerika geëxporteerd.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:10

Dees, je hebt gelijk, vergeet de OCD niet bij de Flemmings

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:14

ik heb wel een Flemmingh staan.. Geen idee of er ocd inzit, dat zie ik volgend jaar vanzelf..
Wat een drama's worden er toch gemaakt zeg.. bah

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 21:42

Dees schreef:
Nou, eerst is er een stapeltje dat niet door de aankoopkeuring komt (ojee, wat zeg ik nou Bloos!) en dan is er een stapeltje dat uitkomt in de ponysport (ojee, wat zeg ik nou weer Bloos!), vervolgens is er een groepje dat van achteren zo slap is als een natte krant (o m g , ik durf wel vandaag Bloos!), en dan heb je een aantal aardigen, die in de regionale sport leuk meedoen en zo nu en dan vooraan rijden. En de besten gaan idd over de grens.

Daar ben ik het met je eens. Je ziet wel leuke Flemmingh's in de sport lopen, alleen moet je goed zoeken als je deze wilt vinden. Vaak zie je Flemmingh's die niet boven de schofthoogte van paarden uitkomen, E pony's dus. Paarden die je er wel bij ziet lopen vind ik meestal niet zo heel bijzonder. Gek, terwijl ik hier af en toe op Bokt wel leuke Flemmingh's in profielen zie staan.

Zelf heb ik ook een tweejarige Flemmingh (x Goodtimes) en rijd ik een driejarige Flemmingh. Er is niks mis mee, ze zijn flink aan de maat. De driejarige meet nu 1.70m, de tweejarige 1.68m. Geen medische mankementen, goede gangen en braaf in de omgang. Geweldige paarden als je het mij vraagt.

En waarom zie je dan toch zo weinig goede Flemmingh nakomelingen in de sport lopen? Gaan ze daadwerkelijk allemaal naar het buitenland?

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:49

Ik ken 1 Flemmingh die hier in de buurt in de springsport (jaja!) loopt..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:57

Mariek87 schreef:
Ik ken 1 Flemmingh die hier in de buurt in de springsport (jaja!) loopt..

Flemmingh is oorspronkelijk ook een springhengst Knipoog

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:03

ik heb zelf dan een 2,5 jarige flemmingh en zijn broertje van jaar jonger staat als goed is in opfok voor hengstenkeuring.maar ken er verder idd weinig.Hij lijkt gewoon gezond,nog wel slap maar ja al over 1.70 op 2,5 jaar he.

tommy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:04

ik ken er 2.....de 1ste een 5 jarige ruin Z1 Dressuur, en meet 1.72 en een 7 jarige Z2 dressuur.....meet ook 1.70!! en wel hier in nederland! de 7 jarige is wel te koop dus wie weet gaat hij de grens over....

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:07

Sja ik ken een metall van 1 die is ook al 1.70m dus ja wat daarin zit wil ik ook niet weten denk ik zo..

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 06:34

Ik moet zeggen dat als ik op wedstrijd ben ik altijd even op de startlijst kijk , en even kijken van welke hengst er wat rondloopt,

hier in de Noord West hoek van Friesland zie ik in elke klasse wel een flemmingh lopen...ben er niet altijd weg van, maar ze zijn er wel.. Bloos

Zie ook wel eens wat Gribaldi' nakomelingen... maar Ferro en Krack c en jazz kom ik weinig tegen......

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 08:25

Ooit gehoord van Lingh en Krack C???

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 08:42

Ik heb zelf ook een 5 jarige flemmingh in de M1 lopen. Mooi beestje met een sterk achterbeen, 1.72 m, makkelijk karakter en helemaal ront 100%. Ik heb deze nu 3 maanden en denk wel dat het een goede gaat worden.
helaas 3 witte beentjes. ( als je toch een minpuntje moet opnoemen)

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 09:04

youngster schreef:
Sja ik ken een metall van 1 die is ook al 1.70m dus ja wat daarin zit wil ik ook niet weten denk ik zo..

Jeetje, ... een echte reus. Haha!

Indertijd (zo een jaar of 5 geleden) liepen er in België een pak Flemminghs rond. Vaak zeer aansprekende paarden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 09:16

Pablo is een kleine 1.70, loopt M dressuur, L springen en is L sgw startgerechtigd. Iig één Flemmingh getraceerd *LOL*

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 10:05

*Jolanda* heeft een Flemmingh. Een E-pony die het iid in de ponysport erg leuk gedaan heeft(Z) en die loopt nu vrolijk tussen de paarden. Ze springt er ook mee.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 11:22

Ah genoeg Flemmingh's hier op Bokt iig Lachen

Orame schreef:
Ooit gehoord van Lingh en Krack C???

Ik loop niet zó ver achter. Dat zijn de enigste twee succesvolle Flemmingh nakomelingen die het ook in de sport goed doen. Alhoewel er natuurlijk nog zat andere tussen zitten. Alleen kan ik ze niet vinden. Niet bij ons op de wedstrijdterreinen in ieder geval.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:23

Mooiman is volgens mij naar de VS verkocht.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 11:30

Lielle schreef:
Mooiman is volgens mij naar de VS verkocht.

Sir Sinclair ook...

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:32

Was Kelvin ook geen goedgekeurde zoon van Flemmingh? Is dacht ik ook naar Amerika. Vreemd is dat op de site van 't NAWPN beide hengsten niet voorkomen. http://www.nawpn.org/stallion.htm

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:34

Kelvin, die naam kon ik niet meer op komen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:39

Citaat:
Dat zijn de enigste twee succesvolle Flemmingh nakomelingen

en dat van de meer dan 2300 nakomelingen.....