royal dance nakomelingen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

finley

royal dance nakomelingen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 10:53

Hoe zijn die? sterke en zwakke punten?
Zijn er bokkers die al een royal dance onder het zadel hebben gehad?
En hoeveel zou een 3.5- jarige hengst nog groeien, hij is nu 1m65?
Ik kan zo eentje kopen en ga er volgende week naartoe kijken. OK dan!

bedankt!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 10:59

Ik niet maar vind de hengst zelf geweldig! Pipo en Dees hier op Bokt hebben nakomelingen van de hengst.
Op de KWPN Select Sale liep ook een Royal Dance mee, The Royal Dancer vm. Sandro Song. Is toen voor € 18.000 verkocht.
Ik denk dat een 3,5 jarige nog wel wat groeit.
Wat zit er in de moederlijn?

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:05

Ik heb er 3 gezien waarvan 2 gereden. 1 eenmalig en 1 zadelmak gemaakt. Eentje (4 jaar) is een hele mooie, fijn te rijden, erg leuke gangen maar wat weinig gedragenheid. Wel een enorme vlegel! Die andere (3 jaar, merrie) is vrij groot, in de 1.70 en beweegt maar matig, ze mist heel veel kracht, echt een dweil was ze. Maar het zal ook meespelen dat ze zo jong al zo groot was. Wel heel lief. Ze gaf er echt niks om toen ik er voor het eerst op stapte. Wel ging ze heel erg vanalles uitproberen als ik meer vroeg, omhoog dreigen te komen enzo. Wat ze allebei deden is uithalen met het achterbeen als ze het ergens niet mee eens waren tijdens het rijden. Ik heb wel s gelezen dat hij soms kastelen fokt? Dat gaat voor de merrie dan wel op want haar moeder is helemaal niet groot (volbloed). Ze hebben wel allemaal een kenmerkend vriendelijk hoofd.
Dit is de 3-jarige merrie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind haar rug ook veel te lang.. of haar benen te kort ik weet het niet

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:12

[naam verwijderd] heeft een 2,5 jarige Haha!
Check mij profiel voor fotos, en de links onderaan dit bericht. Het gaat dan om de vos.... Tong uitsteken

Doe er niet veel mee op het moment, anders dan voeren. Het is een aparte; hij is een tikkie aan de bange kant wanneer geconfonteerd met een andere situatie, hij snurkt, hij is erg aanhankelijk, hij is een tikkie te graag op het voer, hij is voortdurend onderweg naar China lijkt het wel. Hij is bovenal nog een boel hengst, maar gelukkig laat ie het minderjarige merrietje naast hem kwa hengst-zijn met rust. Het is een hele praatjesmaker.

Hij kan beter vanuit het schouder bewegen dan zijn moeder, hij is zeer losjes in de rugspieren en daar kwa aanspanning redelijk ontspannen (verstrakt eigenlijk nooit in de rug). Mijn ruin is sterk achter, maar dat danken we wel aan de merrie; die doet alles zittend, zo sterk achter.

Kwa karakter denk ik dat hij beter is dan zijn moeder (dat is echt een kamikazemerrie), maar ik zie haar er duidelijk wel in terug. Ik geloof dus niet dat ik zelf de eerste zal zijn die er op gaat zitten Knipoog. Hij is buitengewoon vriendelijk naar alle andere paarden, en ook voor mijn jaarnling merrietje. (zijn moeder is niet zo lief voor andere paarden)
Kwa exterieur lijkt hij sterk op zijn vader; lengte in hals en (iets minder) in rug is zeker terug te zien. De rug lijkt iets minder week te zijn dan die van zijn vader. De benen mochten iets meer lengte hebben, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn (want, langgelijnd). Hij is niet zo heel erg groot; zijn moeder is 1.63m., en het lijkt er op dat [naam verwijderd] ook zoiets zal worden.

Ik ga er volgende zomer (eind van ~) mee bezig. Ik denk er een leuk sportpaard aan te hebben.
Ik zou zo weer een RD kunnen kopen, zeker als ze zo'n mooie kleur en kop hebben als [naam verwijderd]...

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 18:07

Die waar ik naartoe ga is 3 en hengst.
Schijnt erg braaf te zijn...
Ik heb hem nog niet zien lopen, maar qua exterieur is het mijn droompaard, mooi klein koppie, lange opwaarste hals met veel kap ( hengst), koffievos.
Ik ben eens benieuwd, ga er donderdag heen.
De moederlijn is Mio d'Baugy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:38

Royal Dance geeft ook nogal wat eigenschappen waarbij je niet dolblij kan zijn bij een dressuurpaard. Het achterbeen en de lendenpartij is vaak huilen met de pet op. De buiging in de gewrichten van het achterbeen is maar zozo, en het kruis blijft vaak hoog. Daarnaast nogeens een lang achterbeen. Maar ze zijn allemaal langgelijnd.......

Hij geeft hele mooie paarden, met heel veel front en uitstraling. Alleen als je dan wat verder kijkt valt het allemaal nog niet zo mee. Wel paarden met een heel erg fijn karakter. Maar goed, ik zou de hengst zelf nog niet zo snel de schuld willen geven van het geven van minder goed gebruik van het achterbenen, maar wel degene die de fokkeuze heeft gemaakt Haha! Al met al denk ik dat het hele fijne sportpaarden zijn, met een uitzonderlijk fijn karakter. Iets wat we bij de Nederlandse paarden nog wel eens missen.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 19:57

ik hoop dat deze wat meevalt want ik knap af op paarden die lopen als een slappe dweil.
Ik ben ook niet weg van zo'n Weltmeyerachterbeen enzo..
Ben echt op zoek naar een paard met veel front, gemakkelijk in de kaken en in de hals, een paard die mooi rond gereden mag getraind worden maar daar hoort ook een vlug achterbeen bij.
Ik hoop echt dat het lukt, ben al zolang op zoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:10

finley schreef:
Ben echt op zoek naar een paard met veel front, gemakkelijk in de kaken en in de hals, een paard die mooi rond gereden mag getraind worden maar daar hoort ook een vlug achterbeen bij.
Ik hoop echt dat het lukt, ben al zolang op zoek

Verward Verward Verward

Misschien willen ze wel een flightsimulator met Salinero voor je maken. Scheve mond

Zoek een fijn sportpaard en leer daar op te paardrijden, maar zoek niet het paard omdat je zo graag een systeempje na wil rijden.

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:28

Ik heb ook een royal dance, een 4 jarige merrie.
1.68 hoog, super karakter, maar wel behoorlijk dominant. Mooie uitstraling, en voldoende beweging, maar zeker geen topper...

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 22:41

Pipo schreef:
:? Verward Verward

Misschien willen ze wel een flightsimulator met Salinero voor je maken. Scheve mond

Zoek een fijn sportpaard en leer daar op te paardrijden, maar zoek niet het paard omdat je zo graag een systeempje na wil rijden.

welk systeempje denk je dat ik dan wil narijden?
ik heb al heel wat paarden gereden en ik wil gene die je steeds terug moet oprichten, die nooit eens door de hals gereden kan worden.
Denk niet dat ik ze met de kop op de borst wil want dat kan ik ook niet, wel wil ik ze goed en licht aan de hulpen en steeds weer teruggaan naar die controle dan lukken oefeningen ook wil. Ik zie dressuur niet als kunstjes na mekaar rijden en dat gebeurt spijtig genoeg maar al te vaak. Als je denkt dat ik me Anky van Grunsven waan heb je het helemaal verkeerd.
Wij hebben zelf een Animo merrie 1m56 bruin zonder uitstraling, maar die is zo fijn om te werken, kan heel goed schakelen, blijft mooi voor je uit lopen, heel fijn in de mond....
Dat is wat ik zoek maar dan in het groot, met meer uitstraling en kwaliteit in de beweging

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:07

Gewoon gaan kijken: als jij die van mij irl zou zien, was je meteen verkocht, precies wat jij zoekt. Misschien is daar nog wel eentje van, en anders is er volgend jaar wel een vol broertje of zusje met de letter A te koop.

Jij zoekt een type wat ook RD wel kan geven, maar het is natuurlijk niet perse iedere keer raak. Zeker het achterbeengebruik hangt toch ook sterk van de merrie af. Vandaar, gewoon gaan kijken.
Het type wat jij zoekt is niet afstammings-specifiek. Gewoon per paard beoordelen of dat is wat je zoekt, of niet. Hoop dat je snel een leuke zult vinden.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 20:23

Bedankt toch iemand die het begrijpt!!!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:06

Babs hier op bokt heeft een 2,5jarige Royal Dance, foto's in haar profiel!! Haha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 09:44

Ik heb een veulen van RD gehad uit een UTV Ferro X Pericles moeder. geweldig lopen, maar 1 van een tweeling. helaas verdronken.

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:35

Hi, kijk inderdaad even in mijn profiel. Iza is een Royal Dance! Ze heeft echt een geweldig karakter en leert snel. Ze is nu ongeveer 1.64 m en groeit nog steeds. D´r moeder is maar 1.62 m, dus de lengte heeft ze van RD. Ik heb wel gehoord dat de kwaliteit van het veulen sterk afhangt van de merrie. Er moet geen ielige merrie bij. Evita is vrij fors, niet te groot en blijkbaar een goede match met RD, want Iza is een mooi veulen. Wat bewegen betreft, daar heb ik niet veel verstand van. Maar dat zullen we volgend jaar zien, dan wordt ze (door een professional) ingereden. Ze is momenteel wel een echte 2,5 jarige puber, vanalles uitproberen.....maar niet gemeen, meer grappig. Succes met je keuze!

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 19:48

leuke reacties allemaal! bedankt!
Ik ga donderdagavond gaan uitproberen en dan volgt natuurlijk een verslagje!