informatie over silvio ll

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tecumseh

informatie over silvio ll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 12:55

hey
ik heb van de week een numero uno x silvio ll gekocht
over numero uno vind ik veel informatie op internet en hier op bokt
maar over silvio ll bijna niets
wie kan me wat meer vertellen over deze hengst
zijn nakomelingen,karakter , foto's,...?
ben benieuwd...
alle info is welkom

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:59

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:27

Silvio II
1990 stm.1.67m
KWPN en Oldenburg

Vader Sandro is een Holsteiner zoon van Sacramento Song en heeft 15 goedgekeurde zonen en winnaar Grote Prijzen en Puisances.

Fokt zeer talentvolle springpaarden.

Grootvader Gepard is een zoon van de springpaarden vererver Gotthard.

Volle broer Silvio I is goedgekeurd in Oldenburg.

Silvio II is een topatleet, is elastisch, 3 goede gangen en springt met veel vermogen en techniek

Silvio II staat bekend om zijn goede springgenen alsook zijn prima bewegingen. In 2004 heeft Beezie Madden met de Silvio II nakomeling DeSilvio de wereldbekerwedstrijd in Tampa gewonnen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Orame op 01-12-04 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:29

Afbeelding

Afbeelding

tecumseh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 13:39

hey
bedankt voor de info en foto's
zo krijg toch ietsje meer inzicht in de afstamming van mijn paardje

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:37

Sir Lui is een goedgekeurde zoon in België, brengt zeer fijne dressuurpaarden. Super karakter en super bewegen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:42

idd,dat kan ik alvast beamen,heb een 7 maand oud hengstveulen van Sir Lui,de zoon dus Knipoog
het bewegen zal zich nog wat moeten uiten,maar het karakter is echt super..niet te beschrijven wat een eerlijk en rustig veulen.. Cool

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:40

Ik rij een nakomeling van Silvio II (x Latus II). Leuk lief paard, lijkt erg op zijn vader (qua kleur, aftekening, hoofdvorm en in de verdere bouw is hij ietsjes, niet veel, maar ietsjes vierkanter).
Houd enorm van aandacht, echte charmeur en knuffelkont, vriendelijk tegen andere paarden. Kan leuk bewegen, maar is ook wel een enorme luie donder onder het zadel. Houd vrijwel niet van bakwerk, vind het heerlijk om naar buiten te gaan, maar beschikt over een iets wat klein hartje (dikke schijterd zo nu en dan, vooral watervrees).

Verder superspringer, heeft ook aantal wedstrijden gelopen bij vorige eigenaren, maar het is wel duidelijk te merken dat dat niet zijn meest favo bezigheid was (wel leuk, maar niet supergeweldighyperdepieper). Het is in doen en laten soms echt nog zo'n kleuter.....kan zich bijvoorbeeld uren vermaken met een handdoek over zijn hoofd En ook erg goed in touwtjes/elastieken van truien te pakken te krijgen zonder dat je het door hebt, dan omhoog trekken en loslaten en dan vooral laten zien dat ie dat erg komisch vond (flemen).

Daarnaast ook zeker geen paard wat snel gemeen zou doen...echt een allemans paard, al merk je wel dat hij graag een duidelijke baas heeft. Met veel verschillende personen die m rijden neemt hij duidelijker afstand van allemaal.

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:09

Onze merrie komt uit Silvio II x Emilion en heeft ook een super karakter. Goede gangen, maar ook van moederskant doorgekregen, springt ook prima. Rustig in de omgang.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:57

Wij hebben ook eens een Silvio II hier gehad... Alleen was die niet van ons. Dat was een vos merrietje en zeer shuw, maar dit zegt niks over haar vader. Zo ver ik mij haar kan herinneren was ze wel corect gebouwt, met een mooie hals en een mooi koppie.