friesen mok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

friesen mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:27

heel veel friesen hebben soort mok op zeg maar een knieen. Het gaat bijna niet weg en bijna alle friesen hebben het wel een beetje. Zou iemand mij hier wat meer over kunnen vertellen?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 11:24

Alleen dat ik er ervaring mee heb. Het is heel vreemd. Je doet er wat aan...het lijkt weg en het komt weer terug. We zijn er gewoon aan gewend geraakt.

Netzoals schilvers in staart en sokken. Sokken geschoren...maar dat werkte niet echt Boos!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:39

het is een terugkerend probleem voor o.a. friezen en tinkers. kijk eens op www.hoofcare.nl zo goed kan ik het niet uitleggen Lachen

de middeltjes die vorig jaar bij gammon zo goed hielpen tegen de rap/rasp werken nu niet meer. dus ik ben weer op zoek naar andere middeltjes die wel werken Lachen

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:26

Droogzetters voor koeien, bij mok en rasp.
Mijn fries heeft 1 keer een plekje gehad daarna nooit meer.
Ik neem schilfers echt niet voor lief, dat is gewoon niet normaal, schilvers is meestal mijt.

persian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:28

hallo,

mijn paarden hebben er ook last van ik heb 1 tinker en een paar shires.
wat wij eraan doen en dat erg goed helpt is dat we een klein emmertje baby-olie vullen (gewoon baby-olie uit de winkel seg maar) en daarbij een beetje zwafelsulfaat erdoorheen het klinkt heel raar maar het is niet schadelijk voor je paard. dit gebruiken ze in engeland bij alle paarden.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:42

een fries en een tinker bij mij op stal hebben schilvers.. iemand zij dat dit eiwit is ofzo ..?? Wat kan je er precies tegen doen .. Groetjes!

persian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:48

je kan je paard sow veel mogelijk voer geven zonder eiwit of met zo min mogelijk eiwit erin. het gaat dan over en wat k zei over dat baby-olie met zwavelsulfaat dat werkt er ook tegen.

succes ermee

groetjes

Djoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:18

Nou ik werk alle dagen met friezen, maar we hebben nog nooit soort mok op de knieen gehad??? Ik vind het erg vreemd, maar de paarden waar ik mee werk hebben nergens last van, en ik heb er ook nog nooit eerder over gehoord.

heidi34

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:59

Hoi,
Ik heb zelf een friese merrie die in januari 3 jaar wordt.
Wat ik heb gehoord en zelf heb ervaren is dat het beste werkt om oude motorolie van een diesel erop te smeren en dan trekt het zo weer weg.

Groetjes Heidi

heidi34

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:01

En de schilfers bij een fries in de manen en staart wijzen ook vaak op zomereczeem, ze hebben er het meest last van richting drenthe en zo, hoe meer je richting zee komt des te minder last hebben ze er van.
Je hebt hier diversen middeltjes voor maar wat ook heel erg goed helpt is je paard met vers zout zeewater te wassen.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:49

gele azijn erop vroeger heb ik een fries verzorgd die had daar ook last van toen gingen we er gele azijn op smeren en het was zo weg en het is niet meer teruggekomen