Waar o waar kopen jullie toch al die Andalusiers ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce85

Waar o waar kopen jullie toch al die Andalusiers ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:13

Hallo,

Ik weet dat er al een aantal topics zijn waar op staan waar Andalusiers verkocht worden maar ik wordt er niet echt wijs uit.
Ik weet dat er op marktplaats enzo andalusiers te koop staan maar ik wil kijken en vergelijken. En aangezien er zoveel mensen met een Anda op dit forum zitten moeten er toch meer mogelijkheden zijn.

Help, want ik ben al erg lang opzoek.

Liefs joyce

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:56

er zijn misschien stoeterijen en hengstenhouderijen in nederland, misschien zou je daar eens kunnen kijken...want daar zijn altijd wel verkoop paarden

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:02

Pb kimmie261 daar heb ik mijn anda vandaan ze heeft op het moment een ruin te koop geloof ik.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 11:41

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:00

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:28

ik heb wel 2 anda's te koop....

pb maar voor meer info..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:27

bij Femke (kimmie261) natuurlijk..!

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:14

Via ggogle kan je hele goeie fokkers vinden.

loess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:53

Michel de Koning in Kootwijkerbroek heeft er volgens mij altijd een hele hoop!

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:04

iemand van onze rijvereniging heeft er een uit spanje late kome!

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:08

Wij hebben ook een Anda te koop staan Haha!

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:52

De Woeste Hoeve in Bergeijk. Komen onze merrie en hengst vandaan. De vader is meerdere malen op een rij kampioen van Nederland. Ze hebben veel nafok rondlopen. Als je hun telefoonnummer wilt pb me maar.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:29

loess schreef:
Michel de Koning in Kootwijkerbroek heeft er volgens mij altijd een hele hoop!

Ja, maar dat is geen aanrader, en ik spreek uit ervaring.......

Ik heb de mijne inSpanje gekocht, www.andalusier.com

Ik weet nog wel 20 sites, maar ik zit nu in Spanje en mijn favorieten staan niet op deze PC Tong uitsteken

Feytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:28

Idra schreef:
Ja, maar dat is geen aanrader, en ik spreek uit ervaring.......

Ik heb de mijne inSpanje gekocht, www.andalusier.com

Ik weet nog wel 20 sites, maar ik zit nu in Spanje en mijn favorieten staan niet op deze PC Tong uitsteken

Ik heb mijn andaatje wel bij Michel de Koning (in Ede trouwens, niet Kootwijkebroek) gekocht en ik ben er wel heel tevreden over.
Hij komt in het begin wat lomp over, maar mijn ervaringen met hem zijn positief. Ik kon rustig aan alle paarden bekijken en zonder dat iets probeerde aan te smeren.

Hij vertelde mij wat achtergrond informatie over het paard dat ik uiteindelijk gekocht heb. Dus geen geheimzinnigheid of informatie achter houden...

Michel zal niet het creme de la creme van de andalusier op stal hebben, maar er staan hele leuke paarden tussen!!!

Succes met je zoektocht!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:17

Nou, voor mij heeft hij wèl info achtergehouden, maar goed, dat is dus mijn persoonlijke ervaring. Ik had er ook een paard gekocht, maar na 10 dagen hebben we hem weer terug moetenbrengen. Voor het hele verhaal moet je maar eens de zoekfunctie gebruiken en Moreno intypen, heb geen zin het hier weer te vertellen Knipoog
Maar goed voor jou dat jij er wel tevreden mee bent!!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 09:36

Je kunt het allerbeste via een fokker kopen. Het is natuurlijk ook net wat je wilt. Wil je een raszuivere (PRE) of 1 zonder papieren. Je moet wel oppassen bij wie je wat koopt. Er zijn in Nederland handelaren die de paarden aanbieden voor wat lijkt weinig geld. Achteraf ben je dan toch duur uit, omdat blijkt dat die paarden ofwel getraumatiseerd zijn of niet goed gezond of papieren kloppen niet.

Ik heb zelf op dit moment twee merries met een hengstveulen en een merrieveulen. Wij fokken zelf uitsluitend met raszuivere andalusiërs (PRE).

De moeder van het merrieveulen is verleden jaar kampioen van 3,4 en 5 jarige merries in Ermelo geworden. Zij was toen drachtig van Grelo van de Woeste Hoeve en daar hebben we dus een mooi merrieveulen van. We willen haar in 2005 waarschijnlijk weer door Grelo laten dekken.

Het hengstveulen is van Maluso. De hengst van Frysk-Andaluz. Het hengstveulen is te koop. Het is een heel mooi barok en stoer veulen. Wij willen hem niet aanhouden omdat we verder willen fokken met de moeder.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:42

Ik heb mijn paard in Madrid gekocht Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:57

Idra schreef:
Nou, voor mij heeft hij wèl info achtergehouden, maar goed, dat is dus mijn persoonlijke ervaring. Ik had er ook een paard gekocht, maar na 10 dagen hebben we hem weer terug moetenbrengen. Voor het hele verhaal moet je maar eens de zoekfunctie gebruiken en Moreno intypen, heb geen zin het hier weer te vertellen Knipoog
Maar goed voor jou dat jij er wel tevreden mee bent!!

Ik ben er wel eens geweest, ik weet ook niet goed wat ik er over moet zeggen.... niet veel goeds in iedergeval.
Heb er ook rare verhalen over gehoord.
Maarja.. sommige mensen hebben liever een goedkope anda (met evt afwijkingen.) dan wat meer moeite doen en wat meer geld weg leggen en dan een goede meenemen.

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:30

bij kimmie natuurlijk, daar komt mijn kanjer ook vandaan!!! OK dan!

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 01:53

Ik zou michel de koning ook zeker afraden, ik spreek uit ervaring en ken meer mensen met slechte ervaringen.. maar hij is natuurlijk wel lekker goedkoop.
Het ligt er natuurlijk aan wat voor andalusier jij zoekt.. met of zonder papier en wat wil je er mee gaan doen, sommige zijn spaans bereden en niet iedereen kan hiermee overweg..
en natuurlijk wat wil je er voor betalen..
ik zou zeggen ga naar een goede stal/fokkerij en laat je goed informeren door bijvoorbeeld de andalusier vereniging en vergeet hem niet te laten keuren...