,Sinds 2 maanden heb ik een twenter thuis: een Lupicor x Landfriese II x Foxtrott x Froben. Ze is van eind mei 2003 en haar fokker is Dhr. Peeters(zoon van de fokker van oa. Cantos en Casantos).
Ik heb van hem het advies gekregen, om haar om 2(!!) jarige leeftijd te laten dekken. Hier ben ik zowieso niet zo'n voorstander van, want ze is nog helemaal niet uitgegroeid(logisch...) en het is nog echt een 'slungel'. Dus dat gaat sowieso niet door, ze gaat komend zomerseizoen eerst naar de opfok. Het jaar daarop wil ik haar wel laten dekken, word 2006 dus.

Tevens kreeg ik een dekadvies.. deze was door een kennis van Dhr. Peeters gemaakt(al een paar jaar terug), hij(ben de naam even kwijt..) heeft er verstand van en heeft de hele moederlijn en alles nagezocht en er de passende lijn bijgezocht. Dit gaat dus over mijn enter haar moeder, maar is dus ook van toepassing op mijn enter.

Even de moederlijn hier, anders wordt het wat vaag. Mijn enter = Wupicor Tema.

Wupicor Tema> Phantastique(v. Landfriese II) > Fantasie(v. Foxtrott) > Fabiola (v. Froben) > Love Story(v. Lohengrin) > Arina (v. Abschaum).
Fantasie sprong S in Duitsland met oa. Wolfgang Brinkman, en was het beste springpaard dat vader Foxtrott heeft voortgebracht. Zijn verervingskwaliteiten lagen meer in de dressuurrichting.
Love Story sprong M in Duitsland.
Fantasie's volle zus Fellen is de moeder van de hengsten Pionier en Polyfox(beide v. Polydor).
Het advies was om de Polydor lijn te gebruiken, maar aangezien Polydor al overleden is, komt er een nakomeling in aanmerking. Letterlijk geciteerd: 'Een jonge hengst die in aanmerking zou kunnen komen is de veelbelovende Pokemon DDh, sinds kort onder het zadel van Jeroen Dubbeldam.
De bloedopbouw in Polydor's afstamming, met name die van zijn moeder, is zeer zeker debet aan zijn verervingskwaliteiten. We vinden hier een opeenhoping van het oude Hannoveraanse springbloed. In Fantasie en Fellen vinden we deze zelfde bloedlijnen terug. Er vindt hier dan ook een perfecte aansluiting plaats.'
Ik ben dus erg benieuwd of jullie Pokemon en/of nog andere Polydor- hengsten weten die passend zouden kunnen zijn qua papier. Qua bouw kan je er denk ik nog niet heel veel over zeggen, omdat ze nog niet helemaal uitgegroeid is, maar voor wie het wil proberen, hieronder een paar foto's.
Ik hoop dat jullie me informatie kunnen geven over Polydor's nakomelingen, zodat ik een goede hengstenkeuze kan maken voor over een paar jaartjes! Ik heb zelf ook al het een en ander opgezocht en ben ook al wat tegengekomen op Bokt, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, of dat jullie misschien een hele andere hengst passend vinden! Alvast bedankt voor de reacties!