mij helpen aan info over de hengst Holland???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

mij helpen aan info over de hengst Holland???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 18:34

hey iedereen... Haha!
ik heb een poosje geleden een nieuw paard gekregen.. Bloos
het is een donkerbruine stermerrie van holland..
en nou heb ik al een beetje gesurfd over t net opzoek naar info over de hengst HOLLAND..
maar ik heb niet zoveel gevonden dus als iemand wat weet..
kom maar op...

alvast bedankt.. OK dan! OK dan! OK dan!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:22

Ik heb je topic verplaatst naar FA.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:24

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 20:45

okey.. thanks oscar.....

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:57

ik heb ook een Holland, kijk voor meer info in mijn profiel

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:17

Volgens mij is Holland helaas onlangs gestorven in duitsland.....

Dit is nog wel een jonge Holland, goedgekeurd voor het KWPN :

Afbeelding

Verder heeft Holland, zeker hier in het zuiden, een goede naam als leverancier van springpaarden.

Wat zit er bij jou nog in de moederlijn ?

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 01:18

Mijne is in ieder geval een Holland X Klaroen.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 10:59

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1992 (gedeelde 8e plaats)
Eerlijk, betrouwbaar maar enigszins brutaal.
Basisgangen regelmatig, krachtig en voldoende ruim maar weinig lichtvoetig. Veel zelfhouding. Geeft zijn ruiter in dressuur een ruim voldoende gevoel. Springt met veel vermogen maar zou patenter mogen zijn. Springt met een hangend voorbeen. Maakt de sprong achter goed af. Goede afdruk. Geeft zijn ruiter bij het springen een goed gevoel. Presteert in terrein goed. Veel bereidheid tot werken, laat zich goed bewerken en ervaart werk als normaal. Tijdens onderzoek opgedroogd. Ruim voldoende aanleg als dressuurpaard, veel aanleg als springpaard.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Verrichtingscijfers
Stap 7.5
Draf 7
Galop 7.5
Rijproef 7
Springen vrij 7
Springen ohz 8
Terreinproef 7.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 77.50
Max punten 100
Plaatsing 8e van 38 (27)
Jaar verrichting 1992
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1994 (veulens)
Van deze hengst werd een uniforme groep voldoende ontwikkelde veulens getoond. De meeste veulens waren langgelijnd en goed rijtypisch; enkele veulens waren beknopt en rond. De rompen vielen op door een goede diepte.
Het hoofd is goed, sprekend. De hals is goed van lengte en vorm. De schoft is overwegend lang en voldoende ontwikkeld. De schouder is lang, maar deze zou soms schuiner kunnen liggen. Rug en lendenen zijn goed van lengte en bespiering. De croupe is goed van vorm en bespiering en vertoont voldoende lengte. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is goed gesteld en voorzien van een lang, mooi afgewerkt spronggewricht. Het fundament is goed ontwikkeld en goed van kwaliteit.
De stap is voldoende ruim. De draf is best. Het gebruik van de gewrichten is opvallend goed. De veulens draven vanuit het achterbeen met afdruk, oprichting, ruimte, tact en balans.
De veulens gingen vergezeld van goede moeders.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Kort samengevat: uniforme groep voldoende ontwikkelde degelijke veulens die zeer goed bewegen.
Getoond: 18 veulens uit 76 dekkingen.

Afstammelingen 1998 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft de reeds geëxporteerde Holland voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2002 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Holland voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Overige informatie
Een sterk gebouwde hengst, die iets langere lijnen kon hebben. De hals komt enigszins diep uit de borst.

1996 (mei) export naar BRD (springruiter E. Macken Irl)

1996 (december) nakeuring Münster-Handorf (BRD): goedgekeurd voor Westfalen

2001 weer in Nederland ter dekking

2003 beschikbaar middels diepvriessperma

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 11:34

Holland is ook de vader van Oklund...

Wij hebben zelf een merrie uit die moederlijn gehad, die gaat terug op duits bloed. Zie mijn profiel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 13:04

heel erg bedankt allemaal... *LOL*
aan moeders kant zit Rasso x Furino
rasso is G.Ramiro Z
en furino is furioso II..
ik heb gehoord dat rasso een duitse hengst is..

dus als iemand hier ook info over heeft? alles is welkom..

groetjes danielle

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 13:04

en ojah.. oklund ken ik wel, want de mensen die m gefokt hebben ken ik vaag.....

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:42

Hmmm...ik ben absoluut niet bekend in de fokkerij ofzo..maar heb je al geprobeerd te zoeken op FAN Holland??

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:10

mijn verzorgpaard is ook van holland. voor meer informatie pb me je mail adres even.

is hij dood? dat wist ik helemaal niet.

Emenem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:07

Ik ken iemand die een holand heeft hij is een leuk en springt zz hij heeft vorig jaar jumping amsterdam gewonnen en dit jaar doet hij weer mee . het paard heet night prins en is heeel leuk ik heb er ook een paar keer op gereeden en hij is heel lief.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:57

Oh...nog even een kleine toevoeging, aangezien iedereen begint over nakomelingen van Holland die ze kennen Knipoog. Mijn vaste manegepaard is een Holland x Saluut merrie. Kijk maar in mijn profiel voor foto's Lachen

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 07:25

Afbeelding

Afbeelding

HOLLAND is een produkt van de springpaardenvererver Concorde. HOLLAND heeft als moeder de topmerrie Cornelia (v. Nimmerdor) die in Zwitserland 1.40m parcoursen springt. Verder zijn de Hannoveraanse springcracks Wienerwald, Agram en Gotthard in de moederlijn van HOLLAND verankerd.

HOLLAND blinkt uit in het springen met zeer veel vermogen, afdruk en een super techniek. In Nederland behaalde hij een 2e plaats in de hengstencompetitie cat.A. Na de verkoop naar het buitenland werd HOLLAND door Eddie Macken zeer succesvol internationaal uitgebracht. Door een blessure is zijn sportcarriere helaas te vroeg geëindigd.

De nakomelingen van HOLLAND zijn zeer rijtypisch gebouwd, hebben een mooi front, een sterk fundament en kunnen goed bewegen. HOLLAND heeft inmiddels al een goedgekeurde zoon bij het KWPN, de in de hengstencompetitie goed presterende Oklund. In Westfalen werd ook een jonge HOLLAND goedgekeurd, een volle zus van deze hengst werd kampioen op de westfaalse keuring. Tijdens de I.A.N. trofee waren de jonge HOLLAND nakomelingen opvallend vooraan aanwezig. Ook uit de laatste index blijkt dat HOLLAND beweging, exterieur en springmanieren vererft.