Ik heb een haflinger merrie genaamd Palma van de wittehoeven, ze komt uit Belgie vandaan en is daar ook gefokt.
Ik ben nu op zoek naar nog meer afstammelingen van de wittehoeven maar kan helemaal niks vinden. Het enige wat ik weet is dat de fokkerij niet meer bestaat in Belgie
Misschien kan iemand me verder helpen
Balte
Geplaatst: 27-11-04 09:35
Ben je zeker dat het "van de wittehoeven" is? Hier vlak bij me in de buurt is een paardenmelkerij en fokkerij en die heet Van De Withoeve. Ze hebben ook enkele Haflingers.
Dees1980
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-04 18:59
Hai
nee het staat echt zo op de papieren maar zal eens bij het stamboek geen informeren. Heeft die melkerij geen website ofzo?
Balte
Geplaatst: 27-11-04 19:41
Nee, ze hebben geen website, het was maar een ideetje van mij, ze zal dus wel van ergens anders komen. Hopelijk heb je via een ander kanaal meer succes!
Dees1980
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-04 20:10
Kan het zijn dat ze op de papieren een fout hebben gemaakt, want via het stamboek van Belgie konden ze ook niks vinden over de wittehoeven. Misschien dat het dan toch van de withoeve moet zijn het lijkt er in ieder geval wel heel veel op en ze hebben ook haflingers. Zou jij voor mij aan het telefoonnummer kunnen komen?
Balte
Geplaatst: 27-11-04 20:22
Hoe oud is je paardje? Vroeger hadden ze op die melkerij een aantal Haflingers en fokten ze ook met een Haflingerhengst (nu worden de Haflingers gedekt door de eigen D-ponyhengst, een palomino). Ik weet echter niet of die veulens papieren hadden. Ik kom daar echter heel veel, waarschijnlijk morgen al weer en anders in de loop van volgende week, als je wil zal ik het eens navragen of ze de Haflingers die ze vroeger fokten papieren hadden. Staat er geen adres van de fokker op de je papieren?
Dees1980
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-04 21:52
Hoi Tijgertje
Harstikke bedankt dat je het voor mij na wil vragen, ik heb de oude eigenaarres van Palma ook nog even gevraagt hoe het op papier staat want die heb ik nu niet omdat ze overgeschreven word van Belgie naar Nederland dat was bij de oude eigenaars nooit gebeurd. Op papier staat Palma van de wittehoeve dus ik schreef het ook verkeerd hahaha, maar misschien hebben ze ooit wel zo geheten of is het verkeerd op papier gezet.
Ik hoop snel van ja te horen en alvast hartstikke bedankt.
Dees1980
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-04 21:53
Nee helaas staat er niks van de fokker op de papieren dat is ook zo raar daarom ben ik al heel lang op zoek naar afstammelingen van haar. Palma is nu 10 jaar oud, dus het zou allemaal wel kunnen dat ze toch daar vandaan komt.