papieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

venusjah

papieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 19:27

hey,

kheb een polo paardje maar de eigenaar die er polo mee heeft gereden wil de papieren niet geven! Boos!
en zou die wel graag hebben.ze was ondertussen ook wel al doorverkocht maar nu weet ik dat van die eigenaar die haar van die man of vrouw heeft gekocht.Die eigenaar wou namenlijk niet dat we met haar doorfokten en zo meer geld voor haar veulens te krijgen.Weten jullie een manier om toch aan haar stamboom of papieren te geraken?? Verward

alvast bedankt!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:36

ben jij de eigenaar van dit paard dan heb jij recht op die papieren
ik zou lekker zeuren om die papieren stel dat je straks eens een wedstrijdje wil rijden en een startkaart aan wil vragen heb je ook de papieren nodig daar staan ook de chip gegevens enz in
zeuren dus

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 19:43

maar het probleem is dat ik niet weet wie er polo mee heeft gereden...want ga starte met wedstrijden bij lrv

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:47

Ook als je paard geen papieren heeft kun je wedstrijd rijden hoor.

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 20:22

Ja maar een vriendin zij dat als je paardpapieren heeft meer waard is Bloos

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:53

Het is jou paard en jij heb recht op de papieren, ik heb dit ook meegemaakt bij baron. maar heb de papieren uiteindelijk wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:16

Kan je het niet via het stamboek uitzoeken?Mischien kan je evt.een kopie vragen?Ik weet het niet hoor. roep ook zo maar wat.
Maar zo iets zou ik proberen.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 09:33

silvana schreef:
Kan je het niet via het stamboek uitzoeken?Mischien kan je evt.een kopie vragen?Ik weet het niet hoor. roep ook zo maar wat.
Maar zo iets zou ik proberen.

Idd, Als je haar (stamboek) naam weet en het stamboek waar ze onder valt, moet dit te achterhalen zijn.

Met de naam, moet je ook bij de Polo wedstrijd vereniging meer gegevens kunnen krijgen.

Is ze niet geshipt trouwens, want dan staan daar alle gegevens al in.

Als je weet uit welke plaats ze weg komt, kun je het ook nog bij de VA daar proberen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:38

Ik hoop alleen voor je dat het geen verkoopverhaaltje is geweest...

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:54

haar stamboek naam weet ik maar' waar moet ik dan ergens zoeken?

lilalona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:42

als je de eigenaar bent moet je de papieren krijgen want anders ben jij officieel niet de eigenaar. maar heb je al eens een zoekmachiene geprobeerd? als je paardje aan polo wedstrijden mee heeft gedaan staan er vast wel uitslagen enz op internet. misschien dat je zo iets meer over je paardje en de afstamming te weten kan komen. en vraag je je niet af waarom die mensen niet willen dat je met haar gaat fokken? als ze net willen dat je er geld mee verdient hadden ze haar niet moeten verkopen en zelf moeten gaan fokken!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:06

Ik heb de papieren ook nooit gekregen van de eigenaar omdat ze er een hoop ellende van maakte.. dan waren ze weer kwijt door de verhuizing, of vergeten en op het laatst hadden ze ze niet meer.. ja ja.. Boos!
Nu 9jr later heb ik dus een merrie met super afstamming, zonder papier.. balen dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 07:54

Vergeet ook niet,dat als je achter je papieren van je paard aangaat,je paard wel eens gestolen kan zijn .Zie hier nog kortelings op bokt het paard queeny.Papieren raak je natuurlijk nooit niet zomaar kwijt.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:49

als een paard verkocht wordt is de verkoper verplicht om de papieren mee te geven aan de koper, het is immers oa. het bewijs van eigendom. ik zou gewoom doorzeuren, en anders gewoon de politie inschakelen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:56

merrieveulen schreef:
als een paard verkocht wordt is de verkoper verplicht om de papieren mee te geven aan de koper, het is immers oa. het bewijs van eigendom. ik zou gewoom doorzeuren, en anders gewoon de politie inschakelen.....

Papieren zijn GEEN bewijs van eigendom.
Deze zaak is dan ook geen politiezaak maar een civiele zaak.
Wil je een eigendomsbewijs moet je de verkopende partij om een verkoopbon vragen met daarop gegevens van het paard, verkoopdatum, verkoopbedrag en gegevens+handtekening van verkoper en koper.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:19

in de papieren staat de naam van de eigenaar. tenminste, bij mij wel. er is ook ruimte vrijgehouden voor het geval dat het paard van eigenaar zou wisselen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 00:41

en toch is een stamboekpapier of een paardenpaspoort geen juridischbewijs van eigendom.
mede omdat zowel papier als paspoort eigendom blijven van de uitgevende instantie.
Zou wel handig zijn: paard verkopen als papierloos, geld incasseren, paard ophalen omdat jij het papier hebt....
een koopovereenkomst is ook niet altijd een sluitend bewijs net zomin een overboeking via (post)bank.
Diegene die kan aantonen dat hij/zij in het merendeel voorziet in de onderhoud van het paard is eigenaar/wordt gezien als eigenaar. In sommige gevallen kan dit zelfs een verzorger zijn die bijv. stallingskosten betaald.... maar dat is off-topic

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:18

een stamboek papier is inderdaad geen eigendomsbewijs.
maar het papier hoort wel bij het paard!!!
Een verkopende partij mag dus nooit weigeren het papier af te geven. Ik zou contact opnemen met het stamboek en hun om advies vragen.
Voor een volgende keer. Als iemand weigert de papieren af te geven koop het paard dan niet!! en schakel het stamboek in. Het stamboekpapier is nl. eigendom van het stamboek!!