Ik heb van maiko een nakomeling gekend. Moest afgelopen zomer klaargemaakt worden voor de keuring. Om eerlijk te zijn ik heb niet echt een goed woord over. Het was een lompe dramzak. Propperig. Qua exterieur had het helemaal niks en bewegen kon ze ook niet. Ik weet verder niet wat er nog meer achter zat.
aisa
Geplaatst: 25-11-04 09:35
log je maar in op het friespaaren forum ,krijg je vast nog wat antwoorden ,heb Maiko onder het zadel gezien ,fijne werklustige hengst (zegt natuurlijk niks over zijn nafok)
elady
Geplaatst: 26-11-04 17:30
Ik weet wel dat Tsjerk een vrij onrustig karakter heeft. Ik herken het wel terug in Jitske...vrij drammerig maar erg leergierig Misschien heeft hij het daar wel van
Amable
Geplaatst: 23-12-04 00:39
Beter laat dan nooit, hoop dat je deze reactie ook ziet. Binne, de hengst die kennisen van mij hadden, was een nakomeling van Maiko. Echt een prachtige hengst! Mooi behang, mooie beweging, glimmen, niet normaal meer! En ook echt een lief en leuk beest wel actief, maar super braaf. Aangezien ze te veel paarden hadden en te weing ruimte en tijd is Binne verkocht naar de koninklijke stallen. Zal er nog even wat foto's bij plaatsen, maar echt, dat was een prachtig paard!
aisa
Geplaatst: 23-12-04 08:34
moooooooooiiiiiiii!!!!! zo dat is er een met uitstraling !
Uriah
Geplaatst: 23-12-04 09:49
mijn vader heeft een 3 jarige merrie van Maiko ,ze is afgelopen jaar ster merrie geworden!! ze loopt onder het zadel en we mennen er mee. ze kan super lopen! maiko is een hele mooie hengst ik heb hem al menig maal geaaid ,en zien lopen onder het zadel en voor de wagen
Kyona
Geplaatst: 25-12-04 20:16
Een kennis heeft 3 x gedekt met Maiko en het zijn alledrie pracht beestjes die het op de keuring goed gedaan hebben! Belangrijk is natuurlijk altijd dat de combinatie met jouw merrie goed is. Zou een kenner daar even over laten adviseren. Ook qua bloedlijnen luistert het bij friezen best nauw.
Ania
Geplaatst: 26-12-04 01:48
Maiko geeft over het algemeen hele goede veulens maar als 3 jarigen blijken ze heel vaak tegen te vallen. Je kunt het betse kijken op de afstammelingen kaart die elke hengst heeft, daar staan alle afstammelingen op en ook de sterpercentage en zo. Het staat meestal altijd in de laatste nummer van phriso, maar je kunt als het goed is ook informatie opvragen bij het stamboek en de hengstenboer.
Succes ermee!!
XxXLienkeXxX
Geplaatst: 26-12-04 13:36
met de afstammelingen keuring staat maiko nu op de wacht.
baroen
Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-04 04:50
owh pff, ik zie dit nu pas en ook de pb die ik erover heb gehad, dank nog daarvoor... ik vind Binne een erg gaaf mannetje!! leuk dat je foto's geplaatst hebt...
Uriah
Geplaatst: 31-12-04 09:23
Maiko red het wel ~met de afstammelingen keuringen heeft hij gewoon pech gehad omdat er veel nakomelingen niet zijn op komen dagen. ik was erbij!