Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
PhiaBink schreef:Wie kent een paard van deze kruizing.
We hebben een zeer goede P.R.E. fokmerrie met papieren en ze is drachtig van een P.R.E. hengst.
Kennissen van ons vinden het zonde als ik Famosa door een fries laat dekken. Ik zou in de toekomst een merrie erbij kunnen kopen en die laten dekken door een fries. Is dit het een gokje waard of niet?
PhiaBink schreef:Is dat een gokje wagen of niet, meer eigenlijk niet.
.
:D
Dees schreef:
Andalusiers lopen niet zo makkelijk sport, en Friezen ook niet. Wat je fokt met een Fries x Andalusier
is een paard dat alleen omhoog lopen kan, en met een beetje pech in de foute kleur, met een te groffe kop en alle gezondheidsproblemen dat een Fries kent... Zonde zonde.
Hoezo gezondheidsproblemen met Friezen en grote koppen?Piaffe schreef:Zo, hier wordt even goed gegeneraliseerdHoezo gezondheidsproblemen met Friezen en grote koppen?
Ik heb wel eens een dergelijke kruising gezien en vond 'hem wel wat hebben'. Maar als sportpaard zou ik er niet aan beginnen. Ik denk dat je beter een goed bewegende andalusier kunt gebruiken, daar heb je in de toekomst meer aan.
Piaffe schreef:Zo, hier wordt even goed gegeneraliseerdHoezo gezondheidsproblemen met Friezen en grote koppen?