Corland SPOED

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Corland SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 18:53

Hoi,

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar kon niet echt een duidelijk antwoordt vinden.

Ik ga binnenkort kijken naar een corland hengstveulen uit een duitse moeder (afstammingv moeder (nog) niet bekend). Het is alleen een roodschimmel maar een goed paard heeft geen kleur he Knipoog

Maargoed nu weet ik wel wie corland is maar ik wil graag iets meer weten over zijn afstammelingen en de karakter eigenschappen van de hengst. Heeft 1 van jullie misschien een afstammeling van Corland? Hoe geeft hij beweging door? En meer van dit soort dingen.

Alle reacties welkom want ik ga binnenkort kijken Knipoog

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:06

er staat bij ons een afstammeling van Corland.. is een schimmeltje van 3,5 jaartjes jong.. kan al goed springen!!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:07

Ik heb een Corland merrie.
Erg koppig maar goed mee te werken.
Waar je goed op moet letten is de stap, of die mooi correct is, heb een aantal corland's gezien incl. de hengst zelf en het viel me gewoon op dat ze ontzettend kort stapten , mijn eigen merrie stapt ook erg kort.

Verder vind ik de karakters wel fijn hoor, je kunt er fijn mee werken, lekker voorwaarts en vrolijk Haha!
Springvermogens zit echt in alle corlands Tong uitsteken , de mijne springt zo over de bakrand heen(Is dit jaar al 2x gebeurt ) evenals die van Libke hier op bokt die is ook niet vies van hoge sprongen Haha!

Afbeelding

Ben benieuwd na de Corland waar jij over praat.
Laatst bijgewerkt door parouscha op 23-11-04 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:18

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:35

Corlands zijn vaak schimmel en vaak groot. Omdat ze zo groot zijn, zijn ze (gelukkig) niet zo heel luxe gebouwd. Het is lastig uit te leggen maar de meesten herken je de vader zeker wel in.

De combi Corland x Duits springbloed is zeker interessant, daar Corland zelf ook bepaald geen Nederlander is, maar veel meer Duits (met een scheutje Frans uit Bruyere Knipoog )

Roodschimmel is wel heeeeeel apart: dat vraagt om een Foto!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:52

Ik heb er ook 2
De eerste is een 3.5 jarige merrie (uit nimmerdor moeder)
Dit is ze :
Afbeelding
Zo springt ze :
Afbeelding
En dan heb ik nog een 1.5 jarig hengstje van corland
Afbeelding
Qua karakter allebei:super
exterieur ben ik ook heel tevreden
De merrie had beter kunnen draven ,die is kort maar ze heeft een super galopje en dat is voor een springpaard het belangrijkste
De hengst daarentegen kan heel apart lopen maar dat komt meer van zijn moeder die kon ook goed lopen .
Ik heb het geluk gehad om Corland van heel dichtbij te volgen op de grote concoursen ,want onze merrie liep altijd in dezelfde proeven als corland .Corland vond ik een echte vechter in parcours ,hij wilde altijd naar de overkant en dat goede karakter zie ik terug in zijn nakomelingen

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:58

Als ik ga kijken zal ik metteen foto's maken . Waarschijnlijk hoor ik er eind van de week meer van, en misschien kan ik dan al komen kijken.
Ooooo spannend Hyper! . Wordt mijn eerste eigen paardje dusss. Maar mischien is het ook wel een aardslelijk dier Knipoog . Kunnen jullie overigens tips geven over hoe je kan zien of het diertje kwaliteiten heeft(ik neem wel iemand mee met verstand van zaken maar toch)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:17

Dit is een Corland x Nimmerdor
Afbeelding
Loopt Z, kan enorm springen en ook heel fijn bewegen.
Deze is wel wat fijner gebouwd...

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:59

umbrella bij ons (nee het is een ruin) uit een tolbert
op stal heel lief totdat meneer in de bak komt explosie gevaar
hij was onhandelbaar uitendelijk nog een paar maanden in het land laten lopen,nu gaat het iets beter vrij springen kan ie best goed maar hij heeft
ook aardig wat kwaliteiten wat dressuur betrefd heeft ie van moeder ella geerft denk ik hij is onder het zadle absoluut niet makelijk erg opletten bij hem geef hem een vinger en hij neemt niet alleen je hand

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:23

libke schreef:
Ik heb er ook 2
De eerste is een 3.5 jarige merrie (uit nimmerdor moeder)
Dit is ze :
[image]
Zo springt ze :
[image]
En dan heb ik nog een 1.5 jarig hengstje van corland
[image]
Qua karakter allebei:super
exterieur ben ik ook heel tevreden
De merrie had beter kunnen draven ,die is kort maar ze heeft een super galopje en dat is voor een springpaard het belangrijkste
De hengst daarentegen kan heel apart lopen maar dat komt meer van zijn moeder die kon ook goed lopen .
Ik heb het geluk gehad om Corland van heel dichtbij te volgen op de grote concoursen ,want onze merrie liep altijd in dezelfde proeven als corland .Corland vond ik een echte vechter in parcours ,hij wilde altijd naar de overkant en dat goede karakter zie ik terug in zijn nakomelingen

ik ben helemaal fan van jouw corland. Die is echt zo tof.
Ik vind de meeste nakomelingen niet echt leuk van Corland.

ik kende ook een corland. was niet lekker zadelmak te krijgen (voor ik erop zat stond hij stijl overeind en lagen we er al af) Als hij een goede dag had, kon hij erg fijn springen. Maar hij had echt karakter. Hij deed de gekste sprongen.
*LOL*

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:54

umbrella is ook voor de verkoop dus als je nog een uitdaging zoekt

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 17:40

Ik ben net terug, ben even wezen kijken Hyper! . De eigenaar was er niet maar toch de stoute schoenen aangetrokken Bloos . Een goede vriend van hem was er en heeft hem ons laten zien. De bak konden we niet gebruiken dus heb ik hem alleen op stal gezien.
Persoonlijk vindt ik het wel een aansprekend type. Heb hem nog niet zien bewegen, dus ik kan er eigenlijk nog niet zoveel over zeggen.
Het veulen was net van de moeder af, dus nog wat zenuwachtig maar desondanks kwam hij toch naar ons toe. Het is wel een groot veulen hij is nu 5 maand en ik schat hem op 1,30m. Te weten dat ik maar 1,67m groot ben weet ik niet of dit handig is. En volgens mij, maar dat moet ik nog afwachten als ik nog eens naar hem ga kijken, zal het niet meevallen hem lang hengst te houden Haha! Waarschijnlijk wordt het niet eerder dan maandag of dinsdag dat we weer naar hem toe kunnen dus het is allemaal heel spannend.
Vooral omdat ik nu nog weinig van zijn karakter kan zeggen omdat hij die zelfde dag daar op stal kwam en dus nog niet gewend was.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 19:10

verder nog mensen met een uitgesproken mening over corland?
Mag negatief zijn hoor, want dan kan je wel kritisch naar zo'n veulen kijken Knipoog

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:46

Ik ken ook een paar Corlands, allemaal erg fijn in de omgang en goed springend! Op www.expotalentsale.nl vind je ook een paar Corland nakomelingen, vind ik er erg goed uitzien! Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 08:10

wij hebben een Corland jaarling, uit een Zuidhorn * Emilion moeder. Heel vriendelijk paard, nuchter en aanhankelijk. Bewegingen zijn goed, verder kan ik er nog niet veel over zeggen. Hij wordt groot trouwens, en is een schimmel. Foto's staan wel in mijn profiel.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:46

Naam: CORLAND Rijpaardtype
Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1997 (veulens)
De veulens van Corland zijn ruim voldoende ontwikkeld. Ze staan goed in het rechthoeksmodel en zijn ruim voldoende rijtypisch. In beweging zijn ruimte en afdruk voldoende, maar de veulens moeten meer souplesse tonen.
Het hoofd is voldoende sprekend. De veulens hebben voldoende nek. De hals is goed van lengte, maar komt wat diep weg en de bespiering van de bovenlijn zou royaler moeten zijn. De veulens zetten de hals er wel op. De schoft is gemiddeld goed ontwikkeld. De schouder is vaak steil en wat kort. De rug-lendenpartij is wat lang en wat week. De croupe is hellend, maar de achterhand zou meer lengte moeten hebben. Broek en schenkel zijn voldoende gespierd. Het voorbeen is meestal goed gesteld. Enkele veulens hadden een strak voorbeen en enkele waren iets kortbenig. De voorknie is fors ontwikkeld en de onderarm is goed gespierd. Het achterbeen is lang. Het fundament is goed ontwikkeld.
De ruime stap zou meer souplesse moeten hebben. De veulens draven met voldoende ruimte en voldoende afdruk, maar ze zouden meer souplesse en oprichting moeten vertonen en meer tot dragen moeten komen. De veulens galopperen gemakkelijk aan. Ook in galop zouden de veulens wat meer souplesse moeten hebben.
De kwaliteit van de moeders was ruim voldoende tot goed.
Getoond: 25 veulens uit 176 dekkingen.

Afstammelingen 2001 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Corland voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:29

parouscha schreef:
Verder vind ik de karakters wel fijn hoor, je kunt er fijn mee werken, lekker voorwaarts en vrolijk Haha!
Springvermogens zit echt in alle corlands Tong uitsteken , de mijne springt zo over de bakrand heen(Is dit jaar al 2x gebeurt ) evenals die van Libke hier op bokt die is ook niet vies van hoge sprongen Haha!

Komt me bekend voor. Wij hebben ook een Corland, waarvan de vader van de moeder Nimmerdor is. Leuk speels brutaal paard dat graag springt. Overigens niet groot. Hij is momenteel 1.60m en 5 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

kwintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:40

Volgens mij wordt er een geveild van Corland met de TalentSale in het Expo centre in Hengelo.
Ze hebben van die paarden ook filmpjes geloof ik.
www.expotalentsale.nl

Stalveenhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:21

Een Corland veulen bij ons op stal is veulenkampioen geworden op onze regionale keuring. Je kan haar bewonderen op onze website. Ze is een superlief dier. Een Corland hengst die bij ons gefokt is is in Ierland een goedgekeurde dekhengst. Je kan hem ook op de site zien!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 19:03

Hier dan een foto van het veulen. Hopelijk wordt hij goedgekeurd!
Afbeelding
Niet zo duidelijk was een beetje donker, maar het geeft een idee Knipoog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:17

phieuw moeilijk te zien hoor...Bij ons stond laatst een Corland kwam bij Patrick van de Schans vandaan,paard was super braaf,viel me nog op hoe lief ie was,verder lekker ruim lopen,stappen deedt ie goed en super springen! Die was rond de 1.65 dus niet super groot.En bruin