Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) is een Pools gefokte hengst die terecht is gekomen bij de Tersk Stud in Rusland. v. Arax is Amurath Sahib m. Arax is Angara. De voorouders van Amurath Sahib gaan terug tot bedoeinen paardjes uit Sirie en ook over Angara gaat de stamboom terug naar desert bred paarden dus daar houdt het natuurlijk (helaas) op. Via de vader is Arax een halfbroer van de merrie Balalajka, moeder van de bekende hengst Bask. Een bekende zoon van Arax is bijvoorbeeld Tamerlan, een bruine hengst in Nederland geboren in 1967. In 1978 is deze hengst naar de VS gegaan en heeft daar een 1e premie behaald. Voor meer informatie moet ik binnenkort weer even in mijn boeken gan snuffelen, heb nu helaas niet zoveel liggen, alleen wat ik op kopietjes van Escala's stamboom heb geschreven. De moeder van Arax, Angara komt uit de hengst Wielki Szlem en de merrie Brda, v. Wielki Szlem is Ofir (heel bekende Poolse hengst ook!) en m. Wielki Szlem is Elegantka.