[NF]Welke hengst voor deze merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaryKate

[NF]Welke hengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 22:34

Wij hebben een New forest merrie, van 1.45m en willen haar volgend jaar laten dekken. Wat voor ons belangrijk is, is dat de hengst koel moet zijn, onze Melody is nogal een zenuwpeesje. We willen ongeveer dezelfde maat veulen krijgen.
Melody's afstamming is:
Oficiele naam: Everest Fire Fly
Vader: Sulaatiks Fireball
Moeder:Springtime
VvV: Valentino
MvV: Sulaatiks Flame
VvM: Frisian Forest Marco Polo
MvM: Long End's Fiona

In 2000 heeft onze merrie 2e premie behaalt. Ze heeft vorig jaar een veulen gehad, geen idee van welke hengst.
Melody heeft erg ruime gangen, en kan uitstekend vrijspringen (1,10 hebben we nu geprobeerd, heb nog niet rijdend gesprongen)

Iemand een idee welke hengst bij haar zou passen?

Verder vroeg ik me eigenlijk af hoe het in zn werk gaat, ik bedoel, okay je hebt een dekking, maar hoe zit het met de papieren aanvragen voor het veulen?
Laatst bijgewerkt door MaryKate op 22-11-04 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:36

Kun je bij het stamboek niet opvragen van welke hengst ze een veulen heeft gehad?

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 22:44

Sammie schreef:
Kun je bij het stamboek niet opvragen van welke hengst ze een veulen heeft gehad?

Het enige wat ik weet is dat het een veulen is zonder papieren, dus ben bang dat dat niet gaat lukken..

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:18

Je kunt proberen of er een veulen van je merrie is geregistreerd, je weet maar nooit.

Maar nu ff over de hengst, wij hebben een New Forest hengst staan met een koel karakter *LOL* Beaucandan Brendan, super karakter en fokt in mijn ogen mooie veulens. Hij heeft reeds 5 goedgekeurde zonen in Europa. Hij is goedgekeurd voor het Belgisch New Forest pony stamboek. Het is echt een schat van een hengst. Helaas heeft hij in zijn jonge jaren zijn been gebroken Verdrietig , waardoor hij in de sport niets heeft kunnen tonen. Daarentegen doen de nakomelingen het erg goed OK dan! . http://www.home.zonnet.nl/zuiderent30/brendanindex2.htm dit is zijn website, die moet nog wel worden bijgewerkt, maar dan heb je een idee van de hengst. Succes met je keuze OK dan!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:55

Kantjes Ronaldo. Die kunnen meestal wel goed springen. Heb er zelf ook een van gehad. Er liepen er wel meer van bij onze club. Ze konden allemaal wel goed of super springen!!! *LOL*

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:14

Kantjes Ronaldo staat in Frankrijk en komt naar horen zeggen voorlopig nog niet terug.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:11

Volgens mij staat deze pony te koop op sporthorses!?

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 23:12

ponymens schreef:
Volgens mij staat deze pony te koop op sporthorses!?

Klopt, we hebben vandaag helaas moeten besluiten haar te koop aan te bieden. Ze heeft niet het karakter wat voor mij noodzakelijk is, dwz ze is veel te pittig voor mij en kan onberekenbare sprongen maken. Dit kan ik ivm mijn gezondheid niet aan. Ben er vandaag naast gedonderd en mag nu 2 weken niet rijden, en eigenlijk niet eens lopen...