Lennard, hoe zijn de veulens van hem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Lennard, hoe zijn de veulens van hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:40

HOe zijn de veulens van Lennard? Zijn dit gemiddeld genomen leuke paarden voor de allround sport?

En wat is er waar van het verhaal dat Lennard paarden met moeiljke monden fokt?

Zijn het gemiddeld genomen wel aardige springpaarden? En zijn ze ook nog wat elegant (er gaan verhalen over wat lompe nakomelingen).

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:57

Ik heb op mn vorige werk ook een Lennard gereden (een merrie) met een appart karakter, wel een hele lieve merrie en heel goed springen (6 jaar Z-springen) en ja een moeilijke mond, wij reden haar altijd met fluitbitje.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 04:20

UIt de merrielijn waar mijn [naam verwijderd] uitkomt heeft men vaak lennard gebruikt. [naam verwijderd] is een sjiek ding, maar die Lennards waren een voor een niet erg knap om te zien.

Uit [naam verwijderd]'s lijntje komen geen schaapmakke dieren, dus daarover mag ik op grond van deze Lennards niets zeggen.

Marinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:17

Lennard is m.i. geen verbetering van zijn vader, maar heeft toch wel een paar mooie eigenschappen overgenomen. Vooral in het springen zijn z`n nakomelingen goed, mits het hoofd koel te houden is. Zelf heb ik een Lennard gereden voor een man. De afspraak was om hem uit te brengen in de L zodat hij geklasseerd was, maar we zaten binnen zeven wedstrijden in de M. Hij pakte boven verwacvhting goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:11

ik had vorig jaar een veulen van lennard dat heel mak was in de omgang..aan een touwtje iedere dag binnen en buiten, bij de smid e.d.

ik heb nu weer een veulen van lennard is over het algemeen ook heel aarig en gaat zaterdag voor het eerst naar de smid. hij is toen die snachts binnen stond iedere dag aan een touwtje naar binnen en buiten gegaan..dit ging prima...nu loopt hij vanaf ong. juli tot a.s. vrijdag dag en nacht buiten daarna blijft hij binnen....maar ik kan niet zeggen dat ik lompe nakomelingen ken

ik heb vorigjaar lennard him self gezien en vast ge houden..dat was toen ook een heel braaf paard. zijn nakomelingen doen het zover ik weer het heel goed in de sport.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:29

Wij hebben op dit moment een 2,5jarige merrie van Lennard. Erg lief paard in de omgang (kleine kinderen kunnen met haar aan een touwtje rondlopen). Ze is wel groot, maar totaal niet zwaar gebouwd. Het is juist een heel mooi soepel paardje. Binnenkort wordt ze beleerd en dan verkopen we haar.
Ze is trouwens een vosje Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:53

En de anderen, zijn ze werkelijk moeilijk in de mond, of is dat meer een fabeltje?

Iemand die ik ken zegt: 'een Lennard is altijd moeilijk in de mond'.
Op zich vind ik het namelijk wel een interessante hengst.
Zijn ze ook nog geschikt voor een leuke dressuurproef? (nu weet ik wel dat je dat moet trainen en ontwikkelen, maarh oe is de basis?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:09

naar mij mening het meest springen en maar een heeeel klein beetje dressuur

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:09

Ik heb een jaar bij een Lennard in de les gereden en dat was geen pretje. Groot klassiek gebouwde merrie met een moeilijk karakter. Ze is inderdaad moeilijk in de mond. Degene wie haar nu heeft start haar L1 met wp, maar wil haar niet houden. Het is niet echt een lekker paard om ontspannen op te rijden. Ik zou hem niet gebruiken als je een merrie hebt die ook niet erg gemakkelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:11

hier de punten van het verrichtings onderzoek van lennard:
Stap: 7
Draf: 7
Galop: 7
Aanleg dressuur: 6.5
Techniek: 7
Vermogen: 7.5
Aanleg springen: 7

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:16

Ik ken een jonge Lennard, springt super, maar idd een moeilijke mond, en een groot, grove paard.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:49

Ik heb een vriendin en zij heeft 2 van lennard.
Deze 2 zijn qua bouw wel een beetje hetzelfde,groot en grof,ze springt ermee,hoewel ze ook wel een aardig proefje kunnen lopen.
Qua karakter vindt ik ze wat verschillend van elkaar,de een is juist heel werkwillig en de ander heeft zo zijn eigen willetje van doen Knipoog
Je kunt haar Pben: parlantieco is haar naam

[FA] Lennard-nakomelingen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 18:23

Zal ik wel even doen.