Wie heeft een paard van de kwpn hengst Hamlet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kitag1rl

Wie heeft een paard van de kwpn hengst Hamlet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:02

Zoals jullie wel hebben gezien ben ik helemaal gek op het paardje Mikita (ze is niet van mij maar van een manege) Ze is van de beroemde kwpn springhengst Hamlet. Wie er er ook een afstammeling van Hamlet?? Ik zou het graag willen weten en het liefst zou ik foto's zien als jou paardje ook van hamlet is

Groetjes Kitag1rl

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 08:06

Mijn instuctrice rijd ook een Hamlet. Gaat nu heel goed. Toen ze begon met rijden was het een grote zenuwpees. Kwam alleen maar de lucht in (vooral met springen). Zij rijd nu alleen dressuur en pakt ie heel goed op.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 09:32

Wij hebben een 8 jarige Hamlet merrie. 1.68, donkerbruin, ontzettend braaf, L1 dressuur en L springen. De laatste 3 jaar niet meer uitgebracht, fokken er nu alleen mee.
Verder nog 2 Hamletmerrie's op stal beide M2 dressuur, springen graag maar worden niet op de springwedstrijd uitgebracht. Beide ca. 1.68 donkerbruin en braaf.
Dan staat er in de buurt nog een Hamlet ruin, wordt momenteel in de L2 uitgebracht, deze is wat groter 1,76 schat ik. Braaf paard wat erg goed kan springen (veel vermogen).
Heb wel foto's (van de eigen merrie) maar geen idee hoe ik erop moet zetten

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 09:58

Meisje bij mij op de rijvereniging heeft een Hamlet, ze springt B en dressuurt L met hem, volgens mij een braaf en fijn paard.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 11:00

boerinnetje schreef:
Mijn instuctrice rijd ook een Hamlet. Gaat nu heel goed. Toen ze begon met rijden was het een grote zenuwpees. Kwam alleen maar de lucht in (vooral met springen). Zij rijd nu alleen dressuur en pakt ie heel goed op.

Hahaha Mikita (= is ook van hamlet) is nog steeds een grote zenuwpees!!! Ze dribbelt heel erg en als de rest mag gaan galoperen terwijl ik haar inhoud om te blijven draven word ze helemaal gek Tong uitsteken Verder kan ze ook wel dressuuren maar dat is niet haar sterkste kant. Want stil staan kan ze nog niet zo goed.. dan gaat haar hoofd de lucht in.. En achteruit kan ze helemaal niet.. want dan gaat ze omhoog Tong uitsteken

Leuk trouwens die reacties van jullie!!!!! Ik zie er wel wat terug bij mikita Haha!

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 11:06

Mijn verzorgpaard is ook een Hamlet. Het is een ruin van 7 jaar. Hij is echt heel knuffelig en ondeugend. Een echte schat. Hij loopt M dressuur en L springen. En zijn baasje doet ook aan SGW! Super gaaf.

Afbeelding
Zie mijn profiel voor meer foto's.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 11:21

Mijn vriend rijdt een grote zwarte hengst van Hamlet, een heel stoer paard om te zien, maar het is een ontzettende lamme hond om te rijden.
Wel springvermogen, maar had iets elektrischer mogen zijn.

En mijn schoonvader heeft een nakomeling van Hamlet gehad (gefokt), het was een vosmerrie met een witte staart en manen, grappig beestje superfijn paard om mee te rijden, ook een goed springpaard, en uit die merrie hebben wij een Guidam merrie, precies zijn moeder, ook van die leuke blonde manen.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:17

mister_myagi schreef:
Mijn verzorgpaard is ook een Hamlet. Het is een ruin van 7 jaar. Hij is echt heel knuffelig en ondeugend. Een echte schat. Hij loopt M dressuur en L springen. En zijn baasje doet ook aan SGW! Super gaaf.

[image]
Zie mijn profiel voor meer foto's.

Deze Hamlet is wel ECHT supergaaf Haha!
Echt zo eentje die geschikt is voor het grotere werk, qua beweging en elasticiteit.

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:23

haha, missouri kan het weten. Pieter is namelijk de buurman van Silly!!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:25

Ook ik heb een Hamlet. Een merrieveulen van 7 maanden. Ze is zwart, 3 witte voetjes en nu 1.42. Ik schat (en hoop Knipoog ) dat ze tegen de 1.70 aan gaat zitten, gezien haar bouw en groeisnelheid. Ze is nu al een echte zenuwpees. Eerst dacht ik eigenlijk dat ze dat van haar moeder had, want die is ook zo.
Verder is ze echt wel een knuffelbeer, of beter gezegd teddybeer met haar superdikke vacht op dit moment.
Ik heb geen idee hoe ik foto's op deze site moet zetten, maar misschien kan ik ze wel een keer naar je mailen.
Ik hoop er later mee te kunnen gaan dressuren en springen (tjah, wie niet?). Ze staat erg hoog op haar benen en heeft naar mijn idee wel enige dressuur aanleg. Ik heb haar al enkele (goeie) sprongetjes zien maken in de wei over plassen en takken heen. *LOL* Dus ik hoop dat het een beetje meezit. Als je foto's wilt hebben, moet je je emailadres maar even laten weten of PBen!

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:42

Hamlet is dus nog vrij populair Haha! myster_myagi, wat een onwijs mooi paard zeg!!!!!!! hij heeft wel wat weg van Hamlet zelf Haha!

Maare zenuwpees zijnd, zit in hamlet's bloed zoals ik nu hoor.. ik d8 ook dat ze dat van der moeder had, maar nee, ik hoor dus van meerdere dat t zenuwpezen zijn Tong uitsteken Mikita zelf is een vosje met net als hamlet een vrij brede doorlopende bles.. ze is denk ik rond de 1.70 hoog.. veel afstammelingen van hamlet worden vrij hoog volgens mij..

Afbeelding

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:43

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:38

www.uytert.nl
Ik heb de hengst zelf gezien en het is een echt een super gaaf dier *LOL*

Zelf wilde ik graag een nakomeling van hem, maar die zijn vaak nogal in een hele hoge prijsklasse Bloos!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:11

Ik ken een driejarige Hamlet. voorlopig keur en heeft meegelopen in de kampioenskeuriging van Groningen. Is nu onder het zadel en moet volgende week de IBOP lopen. Wat ik heb gehoord is toen ze er net opzaten het een kwestie van leven of dood was. Het scheen knap raar te gaan.

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:45

Ik kan van Pieter niet echt zeggen dat het een zenuwpees is. Hij merkt wel heel goed wanneer je zelf zenuwachtig bent en daar reageert hij op, maar ik vind hem eigenlijk best relaxed. *LOL*

Hij heeft natuurlijk wel zijn eigenaardigheden, maar dat maken hem juist zo leuk.

Ik ben echt helemaal verliefd op hem!! Jammer dat het mij eigen paard niet is. Lovers

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:10

ik ken verschillende hamlets, van knuffelberen tot staatsgevaarlijke dieren ...
vaak zijn ze moeilijk door de hals te rijden, hebben ook vaak een zware hals
qua kwaliteiten heb ik er niet zoveel van meegekregen, de meesten waren nog jong of hadden een verkeerde ruiter getroffen..

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:53

Vajramani schreef:
Ik ken een driejarige Hamlet. voorlopig keur en heeft meegelopen in de kampioenskeuriging van Groningen. Is nu onder het zadel en moet volgende week de IBOP lopen. Wat ik heb gehoord is toen ze er net opzaten het een kwestie van leven of dood was. Het scheen knap raar te gaan.

Die ken ik ook! Haha!

Heb het er gister nog met de eigenaar over gehad. Hopelijk doet ze het goed op de IBOP op 3 dec! Ik ben wel benieuwd, vind het een interessante merrie.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:02

ik heb hier een merrie lopen die 3jr geleden een hamlet veulen heeft gebracht, als veulen een mooi type.

ik heb zelf ook 2jr een hamlet gereden, dat was een fijn werkwillig paard. echt een goedzak. maar het is niet een hengst die mij persoonlijk aanspreekt, maar goed dat komt omdat ik meer voor bont ga, maar dat is een persoonlijke voorkeur en daar doet hamlet verder niet aan onder.

kwintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:23

Mijn zus rijdt een 4 jarige merrie van Hamlet. Ze is bruin met een bles en 4 witte benen. Haar stokmaat is nu 1.65m maar daar komt nog wel wat bij. Het is een hele brave merrie die erg graag aandacht wil hebben, maar ook wel heel goed weet wat ze wil. Toen ze net ingereden was was ze wel erg eenkennig onder het zadel maar nu rijd iedereen er zo op weg.
Ze loopt nu L2 dressuur en B springen. Ja het is gewoon een leuke merrie, mooi om te zien en braaf met rijden. Ze is te koop dus als iemand nog een leuk paard wil?

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 22:57

oohw wat leuk om al die reacties te zien zeg.. Hamlet zelf vind ik echt een zeer stoere hengst!!! Ik hoor er alleen erg weinig van, dat is jammer.. Weet iemand een site waar veel foto's van hem opstaan.. ik kan steeds maar 2 verschillende foto's vinden...

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 10:45

Mijn beste vriendje start een hele gave Hamlet in de Lichte Tour. Heel knap ding, super lopen! Hij is alleen wel wat klein, 1m63 denk ik.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:53

sandra26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:18

Ik heb ook een aantal jaren voor een vriendin een hamlet gereden heb er L2 dressuur meegereden. Op stal een enorme knuffel, om te rijden geen fijn paard dat is netjes uitgedrukt. Nu wordt ie uitgebracht in het springen is nu Z springen en is nu wat ouder en wat makkelijker in de omgang geworden. Hij liet je regelmatig kennismaken met het zand maar gelukkig nu niet meer.

Sletjesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:42

kheb er een ghad

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 17:32

Sabientjeuh schreef:
www.uytert.nl, daar staat hij op stal zover ik weet.

thnx voor de site.. maar er staan niet meer foto's op dan ik al had.. iemand anders nog een idee???