Wie heeft er een Junior STV?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Wie heeft er een Junior STV?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 17:58

Naja zie het onderwerp dus Haha! En wat zijn natuurlijk je ervaringen met de nakomelingen van hem..
[En toevallig ook nog Blanc Rivage XX?]

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:58

Bij ons op de manege staat een paard van Junior STV. Het is een schimmel. Een erg mooi paard al zeg ik hetzelf!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:28

Mijn vorige paard was een Junior STV x L'espoir. Voor foto's zie mijn profiel. Hij had een erg eigenaardig karakter, echt een "uniform"karakter. (vader van Junior stv)

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:57

Wij hebben in de opfok een Junior merrie staan, uit onze fokmerrie (Bismarck x Pericles xx) Het is eigenlijk een heel leuk paard. We hebben er zelf wel een mooi oog in. Ze is kwa karakter soms wel een beetje eigenwijs, had ze als veulen ook al. Een echte deugeniet. Maar geen kwaad. Daar ben ik zeker van. Ik heb hier foto's van onze junior merrie. Die zijn getrokken dit jaar in mei. Toen was ze dus 1 jaar. Heb er ook een veulenfoto bij gedaan. Moest je nog vragen hebben, dan mag die altijd stellen. (je moet ook maar eens in mijn profiel kijken, staan ook nogal wat Uniform nakomelingen van onze merrie in, de vader van Junior)

Afbeelding

Op deze foto's is het veulen van 2003 reeds een jaar oud! De foto's zijn getrokken op 20/05/2004. Ze staat nu samen met een vriendin in de Ardennen! Voor alle duidelijkheid, het is de schimmel... Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:11

ik heb ook een junior gehad, kijk maar in me profiel voor fotos tis die schimmel

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:11

wij hadden ook een junior op stal, een paard volgens het boekje, een plaatje op te zien, liep met 5 jaar al Z, is door iedere ruiter te rijden en enorm braaf op stal.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:40

Hoi!!

Voor de junior nakomeling die kitag1rl bedoelt moet je ff kijken opf www.sonniushof.nl...toevallig staat ze nu op de voorpagina. De foto is niet heel erg charmant maar laat wle goed zien hoe eigenwijs ze is....

Wat extra info:
Het gaat om Pasada S, kwpn schimmel merrie.
Moeder is Masada S (Ibo S x Paradox). Ibo s is een zelf gefokte (niet officieel goedgekeurde) hengst welke op de manege voor meer nakomelingen heeft mogen zorgen. Ibo is Concorde x Farn. De moeder van Ibo S is Sabine (farn x grandioso)....

Wil je meer weten dan hoor ik het wel!!

JO!!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:19

Een vriendin van mij rijdt ook op een Junior x Orthos.
Een simpel paardje, maar wel een met een behoorlijk eigen willetje. Geen makkelijke tante.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:14

Risje,
Ik wist niet of ik meer info mocht geven over pasada, aangezien ze niet van mij is..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:24

ja dus?
Meer info geven kun je altijd doen, waarom zou dat verboden zijn?
Er is toch niks mis mee om ff de afstamming door te geven?

Bovendien vindt Kyra het volgens mij alleen maar leuk als haa rpaard ergens anders ook bekend is;-)

JO!!

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:48

Olrike Pling Haha!

Maar dat wist je al

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:49

De manege waar ik rijd staat ook een merrie van Junior...genaamd Maaike. Ik ben weg van haar, maar ze heeft een apart karakter. Lief op stal maar onder het zadel zeker wel eens vreemd. Ze heeft er mensen wel eens afgelanseerd.
http://www.parafrid.nl/images/desktop/M ... 0hoofd.jpg

Manege waar ik vroeger reed hadden ze een nakomeling van Blanc Rivage. Remy, leuk en mooi bruin paardje. Vlot maar braaf. Wel erg gevoelig.
Laatst bijgewerkt door Lise81 op 24-11-04 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:05

Lise81 schreef:
Lief op stal maar onder het zadel zeker wel eens vreemd. Ze heeft er mensen wel eens afgelanseerd.

Is dit vreemd gedrag??? Elk paard maakt wel eens een stevige bokkesprong, of gaat eens fel op zijn achterste poten staan. Het is dan natuurlijk wel noodzakelijk dat de ruiter blijft zitten. Haha! Haha!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:19

Tja..vreemd was het eerste wat in mij op kwam. Je weet nooit wat je kan verwachten als je haar rijd. De ene keer heeft ze er zin in, de andere keer niet. Ze heeft duidelijk haar buien, maar die kunnen ook in een keer weer omslaan.
Het ene moment sukkelt ze in het rond en een seconde later ligt de ruiter in het zand.
Vreemd is misschien niet het goede woord maar ik vind haar in ieder geval een apart paardje. Hoorde dat Junior STV dat ook was?

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:28

Och ja, elk paard heeft ook een moeder.

Het klikt met de ruiter of niet, ik ken ook wel andere paarden, die een zogenaamde " brave" vader hebben en toch nog oervervelend zijn. Het is net hoe het dier zelf is, is opgevoed en hoe je ermee omgaat. Knipoog

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:35

Helemaal waar Olrike...maar ben er van overtuigd dat karakter wel te erven is voor een groot deel. En dan ligt het er inderdaad aan hoe het dier wordt opgevoed en of iemand er wel bij past ja of nee.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:59

Anneke hier op bokt heeft er 1tje staan Knipoog

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:20

OLRIKE vind ik een hele gave junior stv merrie, mooie merrie, erg goed fijn bewegen, erg fijn karakter Lachen wat wilde nog meer Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 15:06

Sorry.. heb een tijdje niet gekeken om dat er maar geen reacties kwamen Haha!..
Wel allemaal schimmels, en het paardje waar ik het over heb is een vosje, net zoals Olrike Tong uitsteken

Tresor is ook een heel vriendelijk paard, supernieuwsgierig maar eerst alles rustig onderzoeken en dan pas uitfreaken als het echt eng is Haha! Ze heeft niet echt buien, gewoon altijd vriendelijk.. maar toch zeker niet makkelijk, je moet dr er wel van overtuigen dat ze van jóu is en niet andersom haha. Er zit inderdaad geen kwaad in, zoals de meeste paarden die hier boven staan..
Bedankt voor de reacties!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:03

Smeejj schreef:
Sorry.. heb een tijdje niet gekeken om dat er maar geen reacties kwamen Haha!..
Wel allemaal schimmels, en het paardje waar ik het over heb is een vosje, net zoals Olrike Tong uitsteken

Tresor is ook een heel vriendelijk paard, supernieuwsgierig maar eerst alles rustig onderzoeken en dan pas uitfreaken als het echt eng is Haha! Ze heeft niet echt buien, gewoon altijd vriendelijk.. maar toch zeker niet makkelijk, je moet dr er wel van overtuigen dat ze van jóu is en niet andersom haha. Er zit inderdaad geen kwaad in, zoals de meeste paarden die hier boven staan..
Bedankt voor de reacties!

Heb je misschien een foto van je Junior? Knipoog

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:20

Je hebt toch niet toevallig dat paard ( tresor) in helmond gekocht?
Junior STV X Blanc rivage xx??
dat zou grappig zijn. Ik ben een maand of twee geleden naar dat paard gaan kijken. Vond het een super dier. OK dan! Wou haar ook graag hebben, maar mijn sponsor Knipoog zag het niet zo zitten helaas.
Of heb ik het nu over ene heel ander paard??

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:49

Ik heb ook een Junior Merrie van 7 jaar.
Ze lijkt veel op haar vader, qua uiterlijk, maar ook zeker qua innerlijk.
In een hengsten boek zag ik dat Junior veel hoge cijfers haalde met gedrag etc.
Pompidou is ook erg makkelijk en lief in de omgang. Alleen écht een dametje, zo wenst ze ook behandeld te worden Haha! .
Onder het zadel kan ze lastig zijn, maar als ze eenmaal loopt, dan loópt ze.
Ze is wel heel eenkennig, iedereen die niet 'mij'was, gooide ze er zonder pardon af, heel eigenaardig. >;)

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:19

Bij ons op stal staat ook een Junior merrie van 7 jaar. Het is echt een knuffel, maar heeft ook wel d'r uitspattingen.
[HAW] Femke en Rio @ work <== daar staan ook nog wat foto's van vanmiddag tijdens het rijden.