Gewicht voor n Shet?¿?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilovemisty

Gewicht voor n Shet?¿?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 13:16

Hallo!!
Wat is nou echt het maximale gewicht voor een shetlander? Wat kan een shetlander dragen?? Iedereen zegt elke keer weer wat anders, ik wil wel s weten wat jullie hierop te zeggen hebben! Haha!
Groetjes!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:41

De eene shet is sterker als de andere, je ziet vanzelf wanneer het je shet te zwaar wordt.

misscharmed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:25

nou de ene shat is sterker als een andere dat zie je dan zelf wel maar mijn shat kon alles dragen ( niet te zweaar dan Knipoog )

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

misscharmed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:27

nou elke shet is anders de ene zwader en de ander zwaker dat zie wle als je er op gaat zitten als die in zakt dan is die te zwak voor jou en als die je huiod is die zwaar voor jou dus goed

rustyyy34

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:36

zoals ik het altijd leerde was dat een middelmatig/grote shet maximaal 50/55 kilo zou mogen dragen. (Bij een grote shet dus iets meer)maar blijf kijken naar je paard en staar je niet blind op de gewichten uit de boeken want het kan best zijn dat je een grote shet hebt met een hele smalle bouw en kan die dus minder sjouwen. als je niet zeker van je zaak ben altijd iemand er naar laten kijken hoor. *LOL* Haha! xxx rox

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:55

Ligt helemaal aan de Shet...de kleine maat niet meer dan 40-45 kg. doe ik altijd...de middenmaat tot 55 kg en de grote maat is vaak zo sterk dat hij wel 65 kg. kan dragen volgens mij...
Het ligt ook helemaal aan de bouw. Soms zijn ze echt zo sterk gebouwd...die kunnen echt wel wat gewicht hebben.
Ik verzorgde vroeger een Shet van ongv. 85 cm hoog en die was bere sterk...hij was vet breed. Ik hobbelde daar nog op rond toen ik 50-55 kg. woog...

Ik vind even zitten op een Shet wel anders dan echt rijden...voor echt rijden zou ik niet zwaarder dan 55 kg gaan...

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:05

Een shetlander die ik ken kon mijn vriendin nog dragen!! en die is ook niet zo licht...ongeveer 55 kilo, maar het licht dus aan de grootte he!! ik ken iemand die is 60 kilo en die kan een shetlander nog dragen..je bent eigenlijk niet gouw te zwaar voor een shet...maar meestal wel te lang (al rijd ik er soms ook op hoor) heel leuk...alleen hobbel je dr zo snel af!!