Info/fotos over Ceulan Suran? (welsh A)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyF

Info/fotos over Ceulan Suran? (welsh A)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 21:08

Sja het onderwerp zegt al genoeg
Heb er zelf een hengst van.
Iemand met nakomelingen van hem ook graag reageren Schijnheilig

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:40

Ceulan Suran staat bij ons op stal. Je kunt een foto van hem opzoeken op www.hengstenhouderijdibbits.tk. Op die site moet je naar "hengsten" gaan en vervolgens staat hij bij "overige hengsten".
Persoonlijk vind ik Suran een heel leuk beest, hij is ietwat brutaal maar dat hebben hengsten wel meer... Twee jaar geleden heeft een meisje van een jaar of 8 Suran gereden op de hengstenshow. Suran schrok ergens van en het meisje viel er vanaf, maar Suran bleef bij haar staan tot ze weer opstond, dat was echt heel lief. Lovers

Ik weet niet zo veel van hem, als je meer van hem wilt weten moet je Astrid Dibbits even mailen. Haar e-mail adres zal wel op de website staan. Astrid kan je waarschijnlijk wel meer vertellen.

Succes nog met je zoektocht!
Groetjes Laura

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:55

De moeder van Suran was/is een hele mooie merrie, Ceulan Sidan genaamd. Ik heb haar wel eens in het echt gezien. Ook haar vader Twyford Sprig heb ik nog op hoge leeftijd mogen zien. er staat een volle broer van Sidan in Nederland: Ceulan Scamp. Zijn achterkleindochter Vleuterweide's Pleunie was nationaal reservekampioene.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 14:19

Bedankt voor de info!
Zijn hier trouwens ook welsh experts?
Ik wil graag weten of mijn hengst goed genoeg is voor keuring o.i.d. Verward

Hier een foto Cheese!

Afbeelding

Afbeelding
Jammer dat je zijn oog niet ziet en hij staat ook niet zo mooi..

Groetjes

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:22

Kvind het een mooi beestje!:D Van mij maggie naar de keuring:P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:14

ik breng welsh a pony,s voor op verschillende shows dus weet wel een beetje hoe je moet beoordelen.
hij ziet er echt prachtig uit en heefd genoeg bot en heefd een mooie hals.
je moet behalve zijn uiterlijk ook zijn gangen bekijken.kun je me een foto sturen tijdens de draf en galop?
stuur maar via pb als het lukt.
hij ziet er op zich al heel goed uit. OK dan!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:16

oja,bijna vergeten.
zijn staart is een beetje te lang.hij moet ongeveer 3 cm boven de grond hangen.het beste is om er gewoon een beetje vanaf te knippen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:19

nog iets.ik hoop dat ik je op 11 en 12 februari tegenkom op de hengstenkeuring.ik ga er met me verzorghengst en zijn eigenaar naartoe om hem te laten keuren.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 23:35

Leuk die positieve reacties Haha!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:17

even een reactie op het antwoord van joost dat vleuterweide's pleunie een achterklein dochter is van ceulans camp maar het is een kleindochter

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:44

keresa schreef:
even een reactie op het antwoord van joost dat vleuterweide's pleunie een achterklein dochter is van ceulans camp maar het is een kleindochter

Vleuterweide's Pleunie
v: Vechtzicht's Harmony
m: Adelheide's Pretty Springflower
mv: Lange Voren Carlo
mm Thrianta's Pinksterbloem
mmv: Ceulan Scamp
mmm: Craig Bach Perffaith
mmmv: Twyford Mark
mmmm: Hendre Pwsi
mmmmv: Coed coch Siarlys

Dit doe ik zo even uit mijn hoofd, maar hierboven staat iig dat Pleunie een achterkleindochter van Scamp is. Ik vergis me dan al jaren als Pleunie direct uit Pinksterbloem is, want dan had ze denk ik Double "P"s Pleunie moeten heten?

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:40

joost je heb helemaal gelijk is was pretty even vergeten dat ze van carlo was sorrie

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:44

Geeft niks Knipoog Niet iedereen heeft een databeest in zijn hoofd zitten Knipoog

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:00

gelukkig heb jij die wel dat database is wel makkelijk maar als je alles moet onthouden van de 12 pony die wj hebben wordt het wel een beetje te veel voor me dan moet ik papiertjes erbij pakken maar met pleunie is alles goed op het moment

groetjes

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:14

ik kan alle namen van de pony,s uit mijn hoofd en dat zijn er dus zo,n 18 stuks en 3 in aantocht.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:49

Ja, de namen van de pony's zelf weet keresa misschien ook wel, ik kan ze ook allemaal oplepelen met ouders en grootouders, maar de databeest van Joost is wel erg groot! Haha!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:55

dat vind ik ook de namen van onze pony 's kan ik echt wel onthouden en ouders en groot ouders llukt ook nog wel maar dan dan moet ik echt de papiertjes erbij zoeken en joost doet dat zo even uit zijn hoofd . maar wij hebben 12 pony's en erzijn er 5 in aantocht eind van maart de eerste 2 half april de andere 2 en begin mei is de laatste

ambie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:24

Hoii Hoii,
Ik heb ook een nakomeling van Ceulan Suran .
Bokkumer Bryanna & ik zoek ook mee info en foto's over hem maar kan de bovenstaande site niet openen.

Amber ;)