dressuurles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dewilover

dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 17:55

hallo ik had even een vraagje tot wanneer kan ik doorgaan met een redelijk zware dressuurles, dewi is half maart uitgerekend en de lessen die heb zijn best wel zwaar voor haar.....maar ik zit nu met het probleem dat ik niet weet tot wanneer ik door kan gaan met de lessen. ik krijg 1 keer in de week les. maar na de les is ze tog wel bekaf elke keer en bezweet. en ze krijgt ook al aardig een buikje.
ik heb ook nog 1 keer in de week gewoon een 'manegelesje' met haar....ik zit te twijfelen of ik nog door moet gaan met de dressuurles en dan misschien haar gewoon wel zelf door trainen maar dan geen dik uur achter elkaar....

wat denken jullie dat ik het beste kan doen????? want ik zit heel erg te twijfelen of ik wel of niet moet stoppen met de dressuurles de manegeles hou ik wel gewoon aan want die is minder zwaar voor haar....

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:48

Gewoon goed naar je paard luisteren.
Als je haar goed kent voel je het zelf wel aan.
Het is toch bij elk paard anders!!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:28

Als jij het gevoel hebt dat ze het niet meer aankan, denk ik dat je het beste kan stoppen met de lessen.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:58

Misschien dat je maar een half uurtje kan gaan rijden ipv een heel uur of de zware oefeningen en galop achterwege laten. Of dat je maar 1 rondje galop doet ofzo...

Of de manegeles laten vervallen en 1 x in de week of 1 x in de 2 weken een priveles nemen.
En dan goed overleggen wat je wil gaan doen, als je je paard niet te hard wil laten werken, kan je natuurlijk ook aan jezelf gaan werken waarin het paard alleen ondersteunend werk doet...

Bv zitoefening, verbeteren van je houding. Basisdingen perfectioneren.

Welk niveau rij je nu?

dewilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 16:01

ik rij verder geen wedstrijden en ben met dewi nu nog echt bezig om de galop erin te krijgen maar kwa niveau met wijken enzo is het ong L. ik heb gister weer les gehad....en heb tegen haar gezegd dat ik per 1 januari stop met de les en als het veulen eruit gepoept is en dewi weer een beetje conditie heeft opgebouwd dan ga ik weer beginnen....dus ik heb nu nog 4 keer les en daarna ga ik vooral recreatief rijden maar ook wel af en toe dressuur...(word ze buiten misschien ook braver!) Schijnheilig