Wie kent de hengst Undigo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IceQueen

Wie kent de hengst Undigo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 18:49

UNDIGO 01.05536, STB, 31 MAART 2001, 1.69 M, ZWART

v. SANDRO HIT , v. SANDRO SONG

m. NORELL KEUR

v. JAZZ KEUR M. COWINDE KEUR PREF PREST

mv. ORTHOS -- FROSTWIND

Of weet waar ik informatie vandaan kan halen over deze hengst?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:55

Undigo:
Undigo 01.05536 STB
Cat.no. KWPN-HK 2004: 693, 31-3-'01, zwart
Stokmaat: 1.69 m
Pijpomvang: 20,5 cm
V.: Sandro Hit DE 333 330471993 OldS
M.: Norell 95.9385 keur Stb
MV.: Jazz 91.6398 keur Stb
Fokker: A. van Steenbergen, Berlicum
Eigenaar: A. van Steenbergen, Hooghei 61, 5258 SX Berlicum

Als dressuurpaard heeft de hengst veel tot zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een goed gevoel.

Cijfers:
stap 7.5
draf 8.5
galop 8
aanleg 8.5
afdruk 5.5
techniek 6
vermogen 5.5
Aanleg 5.5

Nog een leuk verhaaltje met foto: *LOL*

Undigo
(31 maart 2001)
(zwart, stokmaat 1.69)

Afbeelding

De gitzwarte UNDIGO heeft werkelijk een geweldige afstamming nl. Sandro-hit x Jazz x Orthos

Vader Sandro-hit, de fantastische wereldkampioen van de zesjarige dressuurpaarden in Arnhem 1999 is de vader van de gitzwarte hengst UNDIGO ! Foktechnisch gezien is Sandro-hit zeer interessant. Uit zijn eerste twee jaargangen zijn al diverse heel aparte merries voortgekomen waaronder de topmerrie “Poetin”, de wereldkampioen zesjarige dressuurpaarden 2003 en al vele goedgekeurde hengsten waaronder ; Sunny-Boy , Sir Donnerhall ,San Rubin, Sommerhit, Sandrit, Show Star, Sir Wilson en Stedeniger. Diamond-Hit en Royal-Hit komen uit dezelfde moeder als Sandro-Hit.

Jazz de vader van de moeder van UNDIGO is een van Nederlands beste dressuurverervers die zelf Grand-Prix dressuur is met Tineke Bartels. Hij is de vader van vele kampioenmerries en opvallende dressuurpaarden zowel in de Pavo-Cup als op vele landelijke en Nationale dressuurwedstrijden.

Onderzoekrapport Ermelo:
De stap heeft ruim voldoende ruimte en is zuiver.
De draf heeft ruim voldoende tot veel ruimte, is krachtig en heeft veel buiging in de gewrichten. De hengst kan goed schakelen en gaat daarbij gedragen. UNDIGO toont in draf een goede houding. De galop is goed van ruimte en heeft veel afdruk. De hengst gaat daarbij gedragen en kan ruim voldoende schakelen. Het achterbeen wordt goed gebruikt en UNDIGO toont daarbij een goede houding. Als dressuurpaard heeft de hengst veel tot zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een goed gevoel. De hengst heeft veel bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:14

Vind wel dat ie een lelijke kop heeft Nagelbijten / Gniffelen
Maar daar kun je niet op rijden hè Schijnheilig

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:18

Ik heb hem wel gezien,
ik vind dat er een nare hals en kop op zit, het is een heel rassit dier en van karakter is hij echt enorm ril.
Of hij echt goed kan lopen vond ik dus ook moeilijk beoordelen, ik heb hem alleen maar zien wegspringen, in elkaar zien duiken of zien wegrennen.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 19:52

Sjuimpje schreef:
Ik heb hem wel gezien,
ik vind dat er een nare hals en kop op zit, het is een heel rassit dier en van karakter is hij echt enorm ril.
Of hij echt goed kan lopen vond ik dus ook moeilijk beoordelen, ik heb hem alleen maar zien wegspringen, in elkaar zien duiken of zien wegrennen.

hhmmm dat is dus niks om mijn paardje mee te laten dekken. MOet wel een goed karakter inzitten.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 19:54

MissSisa waar haal je trouwens die info met foto vandaan?

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:19

ocihc schreef:
MissSisa waar haal je trouwens die info met foto vandaan?

Ik heb nog niet gekeken maar dit heeft ze waarschijnlijk bij www.kwpn.nl onder uitslagen vonden Haha!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:55

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:57

Undigo staat bij van manen, ik heb 'm in het echt gezien en kan alleen maar beamen dat hij inderdaad geen mooi hoofd heeft.

ww.gebrvanmanen.com

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:21

Rinske schreef:
Vind wel dat ie een lelijke kop heeft Nagelbijten / Gniffelen
Maar daar kun je niet op rijden hè Schijnheilig

Mee ns maar zo verschrikkelijk is het volgens mij niet. Het niet de mooiste. maar........

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:21

lucas03 schreef:
Ik heb nog niet gekeken maar dit heeft ze waarschijnlijk bij www.kwpn.nl onder uitslagen vonden Haha!

Nee, bij google.nl

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:35

Sjuimpje schreef:
Ik heb hem wel gezien,

Dezelfde mening.. Heb geprobeerd foto's te maken, maar dat was onmogelijk.. Vond er zelf weinig aan eigenlijk..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:05

Volgens mij had je wel wat foto's waarbij hij het publiek probeerde te bezoeken en dat hij vriendelijk naar iedereen zwaaide met zijn voorpootjes? Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:07

Oh dat zou best kunnen ja.. Haha! Zal eens kijken!!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren de enige foto's die ik kon vinden eigenlijk, maargoed het is me dus niet gelukt om hem fatsoenlijk op de foto te krijgen Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:25

Wat waren wij blij dat we gewoon achter het hek stonden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:29

Beetje flauw dat er weer gelijk over het karakter word geroepen van dit dier. Want zijn we vergeten dat IEDERE hengst het nogal spannend vond buiten met dat vele publiek?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:35

Undigo was de enige welke verschillende malen door het publiek heen naar buiten probeerde te breken. De Oscar daarentegen heeft geen pas verkeerd gezet, die liep als volleerd koppaard zijn rondjes.
Een keer een pas verkeerd zetten lijkt mij vrij logisch voor een jong dier, maar het moet wel een keertje ophouden, ze moeten zich ook niet compleet afsluiten voor berijder en hulp op de grond.
Lijkt me toch wel iets om rekening mee te houden wanneer je ermee wilt fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:48

Sjuimpje schreef:
Undigo was de enige welke verschillende malen door het publiek heen naar buiten probeerde te breken. De Oscar daarentegen heeft geen pas verkeerd gezet, die liep als volleerd koppaard zijn rondjes.
Een keer een pas verkeerd zetten lijkt mij vrij logisch voor een jong dier, maar het moet wel een keertje ophouden, ze moeten zich ook niet compleet afsluiten voor berijder en hulp op de grond.
Lijkt me toch wel iets om rekening mee te houden wanneer je ermee wilt fokken.

Dan heb jij blijkbaar andere dingen gezien dan ik. Want ik vind dat je erg overdrijft. Als een hengst lastig was geweest had dhr. Hamoen waarschijnlijk ook niet gezegd dat het niet zo heel handig was om de hengsten buiten te presenteren.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:54

Dhr. Hamoen was diegene die ook zei dat het dier erg sensibel was,
waarop gelach kwam uit het publiek omdat sensibel nogal zacht was uitgedrukt.

Overigens hoor je mij niet zeggen dat het handig was om het buiten te doen, maar de rest van de hengsten liepen, naarmate ze wat rondjes erop hadden zitten wel gewoon overal langs terwijl Undigo bleef rennen en springen. Het was de enige hengst die niet tot rust kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 00:04

Sjuimpje schreef:
Dhr. Hamoen was diegene die ook zei dat het dier erg sensibel was,
waarop gelach kwam uit het publiek omdat sensibel nogal zacht was uitgedrukt.

Overigens hoor je mij niet zeggen dat het handig was om het buiten te doen, maar de rest van de hengsten liepen, naarmate ze wat rondjes erop hadden zitten wel gewoon overal langs terwijl Undigo bleef rennen en springen. Het was de enige hengst die niet tot rust kwam.

Ik vond het allemaal wel meevallen, en heb meerdere hengsten gezien die het allemaal maar erg spannend vonden. Maar gelukkig mogen we van mening verschillen in dit land.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:40

Sjuimpje schreef:

Overconditie. Vind dit niet abnormaal bij een hengst die nog zo jong is. De ene vind het gewoon wat spannender dan de andere. Ik zie liever een jonge hengst die een keer meer een sprong links-rechts maakt dan eentje die om het zo maar even te stellen met zijn oren plat naar beneden loopt.

Overigens lees ik dit in het rapport van Undigo
De hengst heeft veel bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:55

schijt-bok (en ik heb hem in handen gehad,zo nu en dan als het lukte..)
Volgens eig, is hij door het werk nu wel makkelijker geworden, ben benieuwd in Pavo Cup volgend jaar, hopelijk schopt hij het tot de gast-ruiters (en niet tegen hen) Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:08

pukpaleis schreef:
schijt-bok (en ik heb hem in handen gehad,zo nu en dan als het lukte..)
Volgens eig, is hij door het werk nu wel makkelijker geworden, ben benieuwd in Pavo Cup volgend jaar, hopelijk schopt hij het tot de gast-ruiters (en niet tegen hen) Knipoog

Ben jij nou al eens aan de prozac Pukpaleis? Lijkt mij zeer vermoeiend om zo negatief in het leven te staan als je doet Haha!