afstamming mistral x bismarck

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ynskje21

afstamming mistral x bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 20:39

Wat vinden jullie van een merrie met afstamming Mistral x bismarck ?

ynskje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 16:35

niemand die iets weet van mistral, bismarck of een combinatie van deze twee??? Of dan in het algemeen: Een springgefokte hengst gecombineerd met een dressuurhengst. Betekent dat de afstamming het goede van beide hengsten in zich draagt (dus allround) of juist twee keer 'net niet'?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:03

Hallo, Mistral zegt mij niet veel. Ik kan je wel wat info geven over Bismarck. Dat is namelijk de vader van onze fokmerrie. Meer info kan je altijd vinden in mijn profiel, of je kan PB'en als je wil. Knipoog

Dit is dan de vader van onze merrie. Bismarck (Mahon (= Mahagoni) x Schwalbenzug (= Impuls) x Kampfgeist (= Traumgeist xx)) Bismarck was Siegerhengst in Neumünster op de Trakehner hengstenkeuring in 1985. Op de hengstenleistungsprufung te Adelheidsdprf werd hij 9e van de 53 hengsten. In 1986 werd hij te Ermelo goedgekeurd voor het KWPN. Momenteel staat Bismarck ter dekking in Baden-Würtemberg. In Duitsland staat hij gekend onder de naam Küpferberg-Gold.
Bismarck staat momenteel op dit adres:

Dr. Ulrich Schneider-May
Schneider-May@t-online.de

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

svans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 09:44

Denk dat dit paard goed kan bewegen, van Bismarck en van Mistral komen paarden die goed kunnen bewegen. Al moet ik zeggen dat ik niet erg veel Bismarck's ken. Mistral's daarintegen ken ik meerdere. Zijn allemaal allround paarden. Goed bewegen en goede sprong.