Dit vind ik altijd zo'n onwijs gave foto, wat een kop zit erop dat dier!
Gevonden :
Saint Urus d'Olympe x
AAa STB 90*20 geb. 20-03-1986 1.66 m
Vos, smal blesje uitlopend naar linker neusgat, lv wit vlekje op de kroonrand, rv sokje, b.a.b. half witbeen met vosvlekjes aan de kroonrand.
v. Saint Erwan x (vv. Laurier x, vm. Gasconnade x)
m. Praline d'Olympe x (mv. Samuel x, mm. Quiche d'Olympe x)
Arabisch bloed 45,91%
GGK in 1990
Verrichtingsonderzoek- Voldoende voor parcours springen Goed voor stap, draf, galop, dressuur, steeple, karakter en gedrag Zeer goed voor vrij springen Algemene indruk = goed
Afstammelingenonderzoek 1993: De Anglo-Arabische volbloed hengst Saint Urus d'Olympe brengt rijtypische kinderen met een goede arabische uitstraling. De hoofden zijn over het algemeen sprekend met een helder en groot oog. De halzen zijn goed van vorm en lengte maar in veel gevallen nog wat arm bespierd. De schoftontwikkeling is goed. In de meeste gevallen is de schouder goed gesteld, een enkele keer werd een wat steile schouder waargenomen. De ruggen zijn goed van lengte en bespiering, maar de ruglijn is soms wat diep. De kinderen van Saint Urus d'Olympe hebben een sterke lendenenpartij. De croupe is in sommige gevallen wat kort. Het voorbeen is goed gesteld en ontwikkeld. Het zelfde geldt voor het achterbeen. Hier wordt echter wel een enkele keer een wat lang en klein gehoekt achterbeen gesignaleerd. De getoonde stap is qua correctheid, ruimte en souplesse goed. De draf wordt met plezier getoond. Daarbij wordt een goede schoudervrijheid opgemerkt (een enkele keer iets stekerig), terwijl ook tact, balans en draagkracht goed te nemen zijn. Saint Urus d'Olympe verbetert zowel op type als beweging.
Sportprestaties: Grand Prix dressuur onder Alex van Silfhout
Het schijnt overigens dat hij geruint is, en hijis dus verkocht na America
Ruchet
Geplaatst: 20-11-04 16:32
En vriendin van mij heeft een nu inmiddels al 15 jarige zoon van saint, ze heeft het paard al als 4 jarige gekocht, en loopt al een jaar of 7 internationaal (1.50 ). echt een grappig dier met een top instelling.
verana
Geplaatst: 20-11-04 21:37
Ik heb zelf een nakomling er van gehad Zeer fijne merrie Loopt nu ook M1 dresuur en L springen Alleen ze is nu niet meer van mij
PPPeet
Geplaatst: 20-11-04 22:19
De Saint stond die niet ter dekking op de nieuwe heuvel in Lunteren?
Als dat zo is dan hebben wij er ook 2 afstammerlingen van bij ons op de manege. Allebei heel werklustig en pittig maar wel eerlijk. De ene is net ingereden en dan hebben we ook eentje van een jaartje of 10 en die was al binnen 2 jaar M1 geloof ik en tevens kampioen L bij de NPC..Helaas start ze al een jaar of 3 niet meer...
ThePast03
Geplaatst: 20-11-04 23:10
chickey schreef:
De Saint stond die niet ter dekking op de nieuwe heuvel in Lunteren?
Daar heeft hij inderdaad ter dekking gestaan. Een hele mooi en lieve hengst maar niet de makkelijkste onder het zadel
liberty
Geplaatst: 21-11-04 16:18
ik heb er een kleinzoon van, namelijk een zoon van de appaloosa hengst Oleander.
Balte
Geplaatst: 21-11-04 22:52
Ik heb er een dochter van. Een schimmelmerrie van 1.55m, slim, werkwillig en heel leuk om te rijden in dressuur.
Bojangles
Geplaatst: 22-11-04 13:02
Ik een kleindochter Ook vader Oleander
sheba
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-04 15:45
leukw dat jullie reageerden ik hep zelf ook een merrie van De Saint Urus D`OLympe ze loopt nu M1 dressuur en L springen..ze is ook heel werklustig..
sheba
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-04 15:46
He Verana, ik ben het de nieuwe eigenaar van Isabel..heet nu Sheba.
Balte
Geplaatst: 24-11-04 18:31
Misschien kunnen we een foto plaatsen van onze "Urusjes"?