nakomelingen van Puccini??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pieterr

nakomelingen van Puccini??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 17:29

Wie heeft/ kent nakomelingen van de Hannoveraans gefokt en BWP-gekeurde hengst Puccini (van Wim Schoukens)? Ik heb er zelf een en zou graag eens vergelijken met andere nakomelingen qua karakter, exterieur, ... Ik heb er nl nog geen enkele gezien behalve een kleine merrie hier op bokt. Hij is nog niet afgericht dus daar ben ik ook nieuwsgierig naar...

Pieterr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 11:26

Is er dan echt niemand?

NadineM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:08

Jawel hoor. Wij hebben een 3 jarige merrie van Puccini uit een Faylasouf X Major de la Cour merrie.
Ze is ongeveer 1,65 m en is donkerbruin. Ze heeft veel betere gangen dan haar moeder en is absoluut nergens bang voor.
Ze is net zadelmak en neemt voorlopig alles goed aan.
Wat wil je nog meer weten?

Pieterr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:24

Ok, joepie! Lachen

Ik heb wel een aantal vraagjes:

-Heeft ze een grotere stokmaat dan haar moeder?
-Hoe zou je haar karakter omschrijven en hoe ben je hiermee omgegaan? (bijv. dominant/druk/brutaal/lomp/suffig/attent/ 'knuffel'achtig/voorzichtig/intelligent/schrikachtig/aanhankelijk...)
-Hoe is haar bouw verder ?
-Hoe zit het maar haar gezondheid?

En vooral...
-Heb je een foto?

Alvast bedankt

NadineM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 07:59

Ze is inderdaad groter dan haar moeder. (die was maar ongeveer 1,62) en we verwachten dat ze nog wel een beetje zal groeien.
Van karakter valt ze heel goed mee. In de stal een beetje zenuwachtig, maar voor de rest superbraaf. Heel attent, aanhankelijk en vooral nieuwsgierig. Komt sterk tot uiting als we gaan wandelen. Bij vreemde objecten zal ze even blijven staan kijken en dan vervolgens doorgaan. Ze staat alleen op de wei, dus weet ik niet of ze dominant is.
Ze is kerngezond. Heeft nog nooit iets gemankeerd (hout vasthouden zekers?!)
Hoe zijn jouw ervaringen met uw Puccini?

De foto zal ik je PB'en.

Pieterr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 10:36

ik heb een grote (ik denk +/- 1.70m), zwarte ruin. Hij is absoluut doodlief. Alleen kan hij soms wat 'lomp' zijn. Hij heeft tot nu toe nog niet echt iets geleerd, was tot z'n derde jaar hengst en is nu drie en vier-vijf maanden. Hij denkt bijgevolg, volgens mij, dat wij mensen ook paarden zijn en toont weinig respect: tot voor kort liep hij bijvoobeeld voortdurend op m'n tenen. Verder duwt hij je soms tegen de muur, trekt hij je soms met z'n hoofd alle kanten op of loopt hij je bijna omver.

Pieterr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 10:41

Er zit dus NIETS slechts in, integendeel hij is (echt zonder sentimentele overdrijving Lachen ) het aanhankelijkste en liefste paard dat ik ken, maar hij is wat onvoorzichtig. Hij is meestal erg kalm, maar wel attent. Bovendien, als hij echt iets wil, dan is hij wat koppig. In de weide loopt hij meestal gewoon, hij zal zich niet snel moe maken als het niet nodig is. Maar als je hem wat stimuleert kan hij wel heel goed lopen. Volgens mij gaat hij goed springen (alhoewel ik dat niet kan) want hij is superatletisch.

Pieterr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 10:42

en idd...die van mij is ook super nieuwsgierig! Maar zo zijn er wel meer paarden hoor ik anderen denken.