shining star aristo en Orchara D'afranche

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toskatje

shining star aristo en Orchara D'afranche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 16:15

ik moet voor een meisje informatie en foto's opzoeken over de hengsten : shining star aristo (new forest) en Orchara D' Afranche (nederlandse e- pony)
ik heb al wat opgezocht op het internet maar vond niets of bijna niets , zouden jullie mij wat willen helpen alsjeblieft?

thx Lachen

Toskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 16:20

niemand?

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:26

na 5 minuten? Tong uitsteken

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:49

Toskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 17:02

dank je wel , heb ook al shining star aristo:d

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:59

Shining star Aristo, daar heeft Liberty wel info over. Stuur haar maar eens een pbtje

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:02

Volgens mij staat Aristo in Belgie maar dat weet ik niet zeker, ik ken hem nog van vroeger, het is een niet meer zo jonge hengst, neem eens contact op met Hans Olthof, de Huikert in Ruurlo, daar was hij vroeger van, misschien weet hij waar de hengst is gebleven

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:02

Volgens mij staat Aristo in Belgie maar dat weet ik niet zeker, ik ken hem nog van vroeger, het is een niet meer zo jonge hengst, neem eens contact op met Hans Olthof, de Huikert in Ruurlo, daar was hij vroeger van, misschien weet hij waar de hengst is gebleven

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:24

inib schreef:

Shining Star Aristo staat idd in Belgie. Hij staat ong. 2 kilometer van de manege af van waar ik met mijn paardje sta Hij staat bij "De Brabander". Daar heb ik even gewerkt en mocht ik Aristo meenemen naar merrie's om te zien of ze hengstig waren Pling Haha! Maar ik zoek of ik iets vind

*edit: heb niets gevonden op google

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 07:58

Ken Shining STar Aristo nog van in de tijd dat ik pony's fokte. Vind zijn nakomelingen niet zo bijzonder. De meeste zijn luie donders en sommige zijn nog chagrijnig van karakter ook.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:50

Shining Starr Aristo, He.Stb. 176

Afbeelding

Geboren:1982
Kleur: bruin
Stokmaat: 148 cm
Pijpomvang: 18 cm
1e goedkeuring: 1985 (1e premie)
Uit fokkerij: 1988 (export Belgie)
Fokker: mw. E. Bleekveld te Voorschoten

V: Noordererf Chap He.Stb. 60
M: Janine Stb. 1556
VM: Furzey Lodge Golden Wonder He. Imp. 61

Verrichtingsonderzoek (1985)
Stap:8,5
Draf: 8,5
Galop: 9
Rijproef: 8
Springen: 8,5
Vrij springen: 9
Aangespannen: 7,5
Terreinrit: 9
Karakter: 8
Stalgedrag: 9
Trainrapport: 9
Totaal: 94,0
Shining Starr Aristo is een vriendelijke, gehoorzame hengst met een goed humeur. Hij is speels, blij en eerlijk. De hengst heeft een dosis positieve brutaliteit over zich.
Aan het begin van het onderzoek is de hengst nog groen. In de eerste week van het onderzoek loopt Aristo in een verkeerde houding. Na die week is de houding sterk verbeterd.
Aristo is een zeer krachtige, elegante pony met zeer veel tact en regelmaat in alle gangen. De hengst pakt niet alles meteen aan. Nieuwe dingen moet hij eerst bekijken en voor het werk speelt hij graag even. Voor een ervaren ruiter is Aristo een perfecte rijpony.
De stap is ruim, krachtig en tactvol. De draf is krachtig en regelmatig. De galop is zeer goed met een goed gebruik van de achterhand en een mooi, lang zweefmoment. Onder de man springt de hengst gemakkelijk. Hij heeft goede springmanieren en een mooi oog op de sprong. Bij het vrij springen presteert hij goed. In het terrein geeft Aristo een uitstekende verrichting, waarbij vooral zijn goede terreingalop opvalt. Voor de slede werkt hij in een goede houding en stapt hij vlot door. Soms is hij daarbij gespannen.
Aristo heeft veel bereidheid om te werken. Het van hem gevraagde werk ervaart hij als licht. De hengst heeft als dressuurpony en als springpony zeer veel aanleg.
Bij aankomst in het onderzoekscentrum is de voedingstoestand van de hengst goed. Tijdens het onderzoek is de voedingstoestand hetzelfde gebleven. De hengst eet normaal. Op stal gedraagt hij zich rustig.
Veterinair rapport: geen bijzonderheden.

Na zijn export naar Belgie in 1988 heeft Aristo zich ontwikkeld tot een springpony op internationaal niveau. Tijdens de Europese Ponyteam Kampioenschappen in 1990 wist de hengst in het individuele klassement een fraaie vierde plaats te behalen.

Zie ook: http://members.lycos.nl/nfhengsten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:00

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:59

Ik heb ook een Orchard's D'Avranche getraind voor de keuring, en ook een Vita Nova's Golden Boris. Beide echte superpony's!! De een was een zilverappel, met super de supergangen, de ander was een zwarte die over zichzelf kon springen (1.50m, zelf 1.45m) Ze zijn allebei verkocht, maar ik heb er heel goede herinneringen van!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:33

Wij hebben een 'd Avranches op stal...
Is een fokmerrie...