een goede haffie hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annae

een goede haffie hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 17:00

he hoi Lachen

ik heb een kleine hafflinger merrie die ik misschienga laten dekken en ik vroeg me af of jullie nog mooie hengsten weten????????????

zelf vind ik hengsten zoals willem van steenbergen erg mooi maar is hij ook goed en heeft hij een goed karakter en een goed exterieur???? OK dan!

als je iets weet zech het dan

groetjes anne Vingers aflikken

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:28

Ik vond deze...:

Afbeelding

Alfred van Braakzicht

Geboren in 1993, kleur vos, stokmaat 1.44m.
Alfred van Braakzicht is een mooi gelijnde Haflingerhengst met veel werklust en een fijn karakter.

Hij heeft zeer mooi behang en een aansprekende diepe voskleur.

Alfred van Braakzicht is goedgekeurd op afstammelingen.
De nakomelingen beschikken over ruime en krachtige gangen. Bij alle nakomelingen is een opvallend goed gebruik van het achterbeen te zien. De nakomelingen tonen veel adel, uitstraling en zijn mooi rastypisch.

Op de hengstenkeuring 2002 in Den Bosch was Alfred de enige hengst die de handen van de toeschouwers op elkaar kreeg.

In 2003 behaalde Alfred op de hengstenkeuring in Den Bosch een 1e premie en stond op de 3e plaats.

© www.denieuweheuvel.com

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:38

Ik ben helemaal gek van Waterloo, staat bij stal van Beauvoorde. www.beauvoorde.nl dacht ik (kan trouwens ook .be zijn).

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:06

Hm die waterloo is volgens mij belgie idd, in elk geval niet in nl goedgekeurd. Maar in wat voor richting wil je fokken?? Meer het luxe type(waar ik persoonlijk op val) of het wat oudere type? Als je luxe wilt fokken is Abel een goeie keuze. Die is 1.52cm hoog, en hij loopt Z-dressuur. Maestro vd Bosrand is ook een goeie, geeft ook goeie bewegingen door, iets minder luxe.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:07

owja willem vd steenbergen is afgekeurd dus die zou ik in elk geval niet doen!

Annae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 21:15

hoi weet je misschien een site waar je info kunt vinden over haffie hengsten

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:58

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:59

Hm ik vind smaestro beter als star, die staan op die site, en willem ook maar die is dus afgekeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:39

al cantara is een mooie hengst

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:11

Op de vorige stal waar ik reed is een Haffie drachtig van Alfred van Braakzicht dacht ik. Ben benieuwd wat eruit komt, vind het ook een super mooie hengst!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:55

http://haflingerwereld.cjb.net
Kijk hier maar even. Meer als 400 hengsten.
Anders gaat iedereen de vader van zijn eigen haf opnoemen. En daar heb je weinig aan.

Bovendien moet je onthouden dat als je een kampioenshengst op een waardeloze merrie zet je geen kampioen krijgt. Terwijl je als je een gemiddelde hengst op een gemiddelde merrie zet je nog wel eens mazzel kunt hebben.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:45

maestro vd Bosrand is een wat ouderwetser type gloof ik. De vader van maestro is ook de vader van mijn haf, magister geloof ik...
ik vind abel echt een superhengst, echt een moderne...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:04

Maestro is imo een hengst die tussen het zwaardere en luxe type invalt, daarom wil ik hem volgend jaar ook voor mijn merrie hebben, die valt namelijk ook tussen het oude en nieuwe type in Lachen

Verder moet je gewoon de belangrijkste punten, zowel wat je wilt behouden of wilt verbeteren in je merrie opschrijven, en dan opschrijven wat de hengst moet hebben, en dan zo een geschikte combinatie zoeken Lachen