nakomelingen van Bazuin????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gracia

nakomelingen van Bazuin????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 16:05

Ik wil in het voorjaar mijn gelderse merrie laten dekken. waarschijnlijk door Bazuin.
nu ben ik op zoek naar mensen die een nakomeling van bazuin hebben en mij er dingen over kunnen vertellen...

bijvoorbeeld het karakter, de gangen... etc...

Afbeelding

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:13

Pas was er op wedstrijd ook een bazuin merrie. Heel pittig paard, maar kon heel goed sjouwen. zat ook bij de prijzen. Hij was wel wat nerveus.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:19

In 1996 heb ik mijn merrie laten insemineren op een hengsten houderij, met als Hengst Tannershof's Chenook. Op die stal stond Bazuin, die mensen hebben hem nog even laten zien in de bak.. Gaaf paard hoor en echt ontzettend lief op stal..

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 16:22

lief zijn is voor mij erg belangrijk. mijn paard kan nog al gemeen zijn. ze zeggen ook wel eens het is een echte merrie... dus als hij gopede karakters vererft... zou dat mooi zijn!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:30

stuur Obelix of Jantina eens een pb zij hebben allebij een afstamming van bazuin.
De merrie van Obelix heb ik al eens gereden en is echt een hardstikke leuk paard heel werkwillig maar ook erg braaf

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:00

Ik volg dit topic ook even want de eigenaresse van Vos denkt er eventueel over een Bazuin aan te schaffen als Vos er niet meer is.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:01

Ik heb idd een bazuinmerrie, En ik wil niks anders meer..

Wat een onwijs goed top karakter zit erin zeg!! OK dan!
Werkwillig,soms TE ,maar ze doet graag dingen voor je..
Gaat voor je door het vuur (en door rotjes dit weekend op paard en koets)
Lief en aanhankelijk...

Wat wil je verder weten Haha! Tong uitsteken Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:07

Ik heb de Bazuin merrie van Obelix afgelopen weekend gereden op Paard en Koets en vind het een super fijne merrie met een blij karakter.
De merrie van Jantina heb ik samen met haar en Albert betuigd en ook dat is een erg leuk paard.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:15

Heb een kennis met een Bazuin ruin. Pittig paard, idd werkwillig, maar ook een beetje nerveus. Zij heeft 'em gekocht van iemand die hem niet aankon, hij wilde niet op de trailer, liep achteruit als iets hem niet zinde enz. Met een consequente aanpak is het wel weer goed gekomen - ik weet dus niet of het in het paard zat of toch vooral in de vorige eigenaar.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:12

Vriendin van mij heeft een bazuin x unitas, = een volle broer van Laurentz (gelderse hengst)
Heb er ook wel eens opgereden. Fijn paard!! Lekker werkwillig. Af en toe een beetje patsterig maar wel bewerkbaar.
Laurentz zelf ken ik ook, fijn paard maar da's natuurlijk wel een dekhengst dus helemaal vergelijken wil niet.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 21:18

klinkt allemaal erg goed!!!

ik wil graag een werkwillig paard. ik wil endurance gaan rijden met gracia's veulen. ook wil ik er mee voor de wagen rijden.

zijn jullie bazuin-paarden ook betuigd? en nog een belangrijke.. hoe zijnze met kinderen enzo..

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:28

Harald bij ons op stal is een Bazuin. Tja what can I say? Vast wel een leuk paard, maar mijn type niet. Op zich wel supersuperbraaf.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:49

ik heb vorige week op een hengst van bazuin gereden. Echt een heel lief dier. Hij is 5 en nog steeds hengst.... Het gaat allemaal goed!!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:54

Ik heb een Bazuintje Udinde. Erg braaf, maar niks geen dooie. Ze is leergierig en kan leuk lopen. Ze trekt wel een klein beetje haar achterbeen naar achteren omhoog en ik heb me laten vertellen dat dat een Bazuinetrekje is. Maar verder brengt ze haar achterhand wel goed onder, tenminste, ze kán het wel. Ze is natuurlijk nog niet helemaal goed ingereden.
Ik ben er in ieder geval goed over te spreken. Ik wilde een braaf paard, Isolda is (was) tenslotte ook een flinke draak.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:11

Wij hebben Kina (Bazuin x Pygmalion). Braaf paard, langs de weg angstig voor groot verkeer, gaat dan zitten en op de plaats galopperen maar blijft in de hand staan. Onder het zadel is ze mij te sterk maar ze is dan ook voordat ze bij mij kwam, op slof en stang gereden. Nu rijdt er een meisje op en dat gaat erg leuk. Wijken en schoudervoor doet ze erg gemakkelijk, zelfs aan de lange lijnen. Ze is de baas van de groep maar reageert niet zuur op de anderen. Het is een bijna natuurlijk overwicht.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:32

Ik heb een ruin van Bazuin, daarachter zit weer Facet. Hij lijkt overigens meer op zijn vader dan op zijn moeder.

Owen heeft echt een super karakter, zal nooit bijten, slaan, gemeen doen oid. Onder de man is hij niet de gemakkelijkste, hij zoekt waar de grens ligt en gaat je uittesten. Ben je duidelijk en win je is hij super! Hij wordt dan een beetje nijdig en gaat goed lopen. Maar wint hij heb je je handen vol aan hem, maar niet op een gemene manier. Hij is erg leergierig en vind het leuk om bezig te zijn. Maar het is een stouterd.

Tijdens buitenritten is hij erg oplettend en ziet alles, maar als hij schrikt spring hij hoogstens opzij (meestal gaat hij dan stilstaan) maar gaat er nooit vandoor. Als je er voorbij bent is het goed en over. Maar als hij achter een ander paard aan kan hobbelen is hij helemaal gelukkig en doet hij geen stap verkeerd. Ik stuur hem met iedereen het duin in.

Omdat Owen nogal door kan drammen aan de hand laat ik hem niet door kleine kinderen leiden (nogmaals hij zoekt heel sterk zijn grenzen op, met mij is het geen probleem) maar poetsen enzo gaat perfect. Dan is hij erg lief. Hij is niet betuigd dus daar kan ik niets over zeggen

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:05

Hai! bij mij op stal staat ook een bazuin. lijkt sprekend op zijn vader. heel braaf, echt een goedzak. hij is heel mooi in verhouding, beetje groot en grof type. weet niet of het echt een type is voor endurance. mij lijkt dat je dan meer een bloedpaardje kan gebruiken, en bazuin fokt toch best groot en grof. maar dat is mijn idee hoor!! niet om kritiek te leveren of zo. suc6 ermee!! kuss

Truecolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:09

Mijn merrie krijgt eind mei als het allemaal goed gaat een veulen van Bazuin. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:11

Wat spannend Truecolor. Wat voor merrie is het?

wendytj4h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:31

Ik ken iemand met een bazuin merrie. Pittig paard zeker niks voor een beginner. En zeer eenkennig.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 19:06

kuss schreef:
.... weet niet of het echt een type is voor endurance.

nou een beetje kort door de bocht wil ik graag een beetje een huis tuin en keukenpaard waar ik alles mee kan doen. met de nadruk op aangespannen rijden en endurance.
ik rijd nu ook endurance met een gelder en tja bij de echte top zal ik nooit komen met haar maar dahoeft van mij ook niet zo. want idd als je echt 160-ers wilt ridjen moet je met een arabierending komen...

ik zie meer uitdaging in een klasse 2 of drie rit uitrijden met een gelder.... dan met een arabier. want tja een gelder zou het niet kunnen???

maar goed.... dat is eigenlijk niet de discussie hier...

wat ik hoor over jullie bazuin-paardjes klinkt allemaal erg goed. werkwillig, niet al te makkelijk te berijden.dat geeft ook weer een uitdaging.... en een goed en lief karakter... OK dan!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 08:37

Dat niet al te makkelijk te berijden zou ik met een korrel zout nemen hoor. Tuurlijk heeft ieder paard zijn streken, maar ik geloof niet dat Bazuinen daarom bekend staan. Knipoog

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 08:42

nee precies.... en dat is denk ik hetzelfde met hoe ze in het verkeer zijn....

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:31

Het paard is altijd uiteindelijk het product van een hengst en een merrie. En zoveel paarden zoveel karakters. Dus til daar maar niet te zwaar aan.

Wat me wel bij Bazuin opvalt is dat hij wel z'n stempel drukt op het exterieur. Enne, ik rij soms ruim 3 uur in het duin en dat is geen probleem, hij komt droog en fris thuis, endurance is zeker haalbaar hoor!

Truecolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:49

Mijn merrie is een Gregor x Akteur x Pericles x Dolman (oftwel oude lijn x volbloed) en daar zet ik weer wat ouder bloed op. Ben overtuigd van het terugfokken naar de basis en daarop weer eventueel een volbloed.