tinkermerrie laten dekken, maar welke tinkerhengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

tinkermerrie laten dekken, maar welke tinkerhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 02:44

Ik wil graag mijn tinkermerrie Anouk laten dekken (over een jaar of twee jaar), maar ik ben steeds aan het denken en een beetje alle informatie aan het bekijken over goedgekeurde tinkerhengsten. De keus is toch wel aardig groot dus het is best wel moeilijk. Dit zijn ongeveer de eisen die ik heb voor een hengst.

-Anouk heeft een aardige kniegang dus het zal fijn zijn als de hengst dat ook wel heeft, maar het is geen pre.

-Hij moet groter zijn dan 1.50m.

-Hij moet grof gebouwd zijn, dat, omdat Anouk een aardige slanke en luxe tinker is.

-Hij moet makkelijk, lief zijn én uitstraling hebben.

-En verder...zou ik het zo niet weten. Als jullie suggesties hebben, laat het me weten, dat scheelt me nog meer rondkijken etc Haha! . Oh ja en niet de tinkerhengst Crosby vd Asheuvel, want dat is de vader van Anouk Knipoog .

Foto's van Anouk zijn te vinden in mijn profiel.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 09:23

Wij hebben nu een veulen van Picco op stal, maar die hengst staat nu in Polen Haha! Het is een ontzettend mooi veulen, zeer goed gebouwd, hele goede bewegingen. Mooi compact van bouw, plaatje klopt allemaal.
Hij is zelf zwart, maar het veulen dat ik ken is mooi gelijkmatig bont getekend!
Afbeelding

Pablo van de Bonte Parels fokt ook erg mooie veulens Knipoog Schijnheilig

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 10:26

Pablo fokt idd mooi! Wij hebben zelf een veulen van Pablo, echt een bink van een jaarling nu en heel mooi getekend. Er staan foto's van hem in mijn profiel.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 10:41

Wat een leuk "veulen" Lachen Hij heeft echt een typisch Pablo hoofd!
Als ik het goed heb, moet ik jullie merrie nog wel in Zenderen hebben zien staan... Kan het me alleen even niet herinneren... Heb er twee jaar geleden stage gelopen, en ben nu weer terug op het nest Haha! Pablo is een beetje mijn mannetje Schijnheilig

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 10:54

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 11:54

Er is mij in ieder geval één hengst opgevallen op de hengstenshows waar ik de afgelopen twee keer geweest ben, en dat is Chakotay, ik vind hem qua bouw helemaal mooi, hij heeft een mooie brede hals en dat vind ik gewoon super, en hij heeft mooie gangen, maar ik weet niet wat hij vererft omdat hij nogal wit is en Anouk is ook meerendeel wit (haar moeder was wel een éénkleur). En ik ben toch benieuwd wat er aan ander hengsten "spul" rondloopt. Ik vind al gauw een hengst te iel.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 16:12

Informeer eens bij Tinkerhouders. Bekijk eens verschillende tinkerhengsten en normaal voel je automatisch aan wie de juiste hengst is Lachen:j

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 16:14

Tinkers zijn niet echt rassen (waar ik) op zou vallen..Dus sorry ik kan je neit helepuu

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:22

Chakotay!!!!!
Dat zou mijn keus zijn.
Hij is erg wit ja, maar de nakomelingen zijn geloof ik minder wit.
heb al eens eenankomeling van hem o pde keuring gezien, en dat was een bont gevalletje met minder wit dan paps.
Pb bonte eens, die heeft op haar site allerlei tinkerhengsten en hun nakomelingen staan. Met foto's!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:24

Chakotay heeft ook een effen nakomeling, en een aantal bonten Lachen Volgens mij nog niet 1 met zo heel erg veel wit....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:33

Ryon (die hierboven staat) is echt een schat van een hengst.
Rohan, het veulen van Irish_Lady op bokt is ook een nakomeling van hem.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:51

hoort dit niet op FA Bloos Haha! ?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:29

dublin...
Afbeelding
1.52 hoog

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:32

*Tequila* schreef:
Wat een leuk "veulen" Lachen Hij heeft echt een typisch Pablo hoofd!
Als ik het goed heb, moet ik jullie merrie nog wel in Zenderen hebben zien staan... Kan het me alleen even niet herinneren... Heb er twee jaar geleden stage gelopen, en ben nu weer terug op het nest Haha! Pablo is een beetje mijn mannetje Schijnheilig

Oh, wat grappig! Maar ja, kan me wel voorstellen dat je je niet alle merries herinnert van twee jaar geleden. Tong uitsteken Tinka is erg barok gebouwd en vrij groot voor een tinkermerrie (1.60) misschien zegt dat je wat?
Oh ja, en ze vond Pablo zo leuk dat ze niet meer mee naar huis wilde en we haar echt de trailer in moesten slepen. Haha!
Maar Pablo is echt een onwijs knappe hengst, kan me voorstellen dat je verslingerd raakt aan zo'n dier. Lovers

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:38

Pablo heeft wel een lange rug, moet je merrie wel kunnen hebben en je moet het wel willen in je veulen
Afbeelding

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:03

Hey wat een leuke foto van Pablo Lachen
Hij heeft inderdaad een vrij lange rug. Maar dat hoeft niet te betekenen dat hij dat ook altijd doorfokt! Een groot deel van zijn veulens is juist erg correct gebouwd!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:17

*Tequila* schreef:
Hey wat een leuke foto van Pablo Lachen
Hij heeft inderdaad een vrij lange rug. Maar dat hoeft niet te betekenen dat hij dat ook altijd doorfokt! Een groot deel van zijn veulens is juist erg correct gebouwd!

Jaja foto zelf gemaakt (anders krijg ik weer klappen van Mariel.. Haha!)
Maar "een vrij lange rug" vind ik toch wel erg voorzichtig uitgedrukt hoor.. Maar beter als ie dat niet teveel doorfokt, dit is toch niet echt gewenst neem ik aan..

Maar de topicstarter moet inderdaad zelf kijken op welke punten haar merrie verbeterd kan worden en dan kijken welke hengst dit doet.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:34

Tja ik vind het zelf niet echt storend, maar ben dan ook bevooroordeeld he Knipoog Kijk, alsje zelf al een lange merrie hebt, ja dan is het een slechte keus!

offtopic: wat zijn zn manen hier nog kort! Ze hangen nu voorbij z'n knieen!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 17:25

Mariska_28 schreef:
Pablo heeft wel een lange rug, moet je merrie wel kunnen hebben en je moet het wel willen in je veulen
[image]

Hmm hij is zeker heel erg mooi, maar ik vind hem toch wel te ielig, ik moet echt een supergroffe hengst hebben, echt lekker breed zeg maar, daar hou ik wel van.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 17:29

Mariska_28 schreef:
dublin...
[image]
1.52 hoog

Is wel heel erg mooi, maar hoe beweegt hij? Enig idee?

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:16

Angeliekje schreef:
Hmm hij is zeker heel erg mooi, maar ik vind hem toch wel te ielig, ik moet echt een supergroffe hengst hebben, echt lekker breed zeg maar, daar hou ik wel van.

Moet je Pablo eens in het echt zien Knipoog (www.tinkerhoeve.nl, onder dekhengsten)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:34

Angeliekje schreef:
Is wel heel erg mooi, maar hoe beweegt hij? Enig idee?

Als je die luxe gang zoekt die bij het NTS vooraan staat, die zal je bij geen enkele echt zware cob vinden denk ik. Maar Dublin beweegt verder gewoon goed, mooi actieve gang, maar dus niet dat heffende (a la fries).

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:38

PP -> FA

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:58

Als je echt een grove hengst zoekt moet je eens hier kijken: www.gipsyspirit.nl

en ik ben zelf natuurlijk weg van Ryon! Kijk in mijn profiel voor een zoon van hem!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:54

Wij hebben Offspring.. een echte reus.
Hij is 165 hoog. en fokt zeeeer groot door.
Afbeelding