En zoals altijd: de mening van Pukpaleis..........

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pukpaleis

En zoals altijd: de mening van Pukpaleis..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 11:59

Ingeschreven zijn bij het KWPN:
Royal Starv.Quick star: een pony met matige gangen sprong een beetje op zijn eigen manier straalt weinig vermogen uit.
Uptownv.Kennedy met Ubis in de moederlijn!! Caesario Knipoog mooi hoogbening model veel ras en uitstraling "bloed" achterbeen lang en sterk gehoekt drie aansprekende gangen met een mooi voorbeen
Ustinov typische Liberoh H om te zien platte kont met hoge staart sterk gehoekt achterbeen gangen beperkt springt goed veel hengsten-uitstraling regelmaat achter dubieus
Universeelv. Olivi klassiek model met platte kont lange rug en kort voorbeen ,voorbeen in gebruik erg strak en stekerig goeg gebruik achterbeen maar blijft altijd wat op de kop lopen en met de kont omhoog (de punten zijn voor mij een vraag-teken)
Ultime Espoir v. Chellano Z een fraai gemodeleerde fransman met dito bekje (lees: moest afremmen op de ramen van de foyer) veel techniek en handig op de sprong
Utopie v. Jacomar gewone tinus om te zien, veel te degelijk nette basisgangen met weinig uitstraling springt verdienstelijk
Upperclass v. Polansky mooi langelijnd model met uitstraling misschien wat lang midden-stuk lijkt braaf en te bewerking moest nog duidelijk aan kracht winnen in zijn basisgangen loopt wel de goede kant op
Ungarov. Ronaldo zeer fraai model (wat loopt iedereen toch te zeuren over die hals,hij maakt toch front) slap bewegen achter voorbeen iets strak hoofd mocht iets meer uitstraling hebben, misschien heeft het KWPN toch gemeend een van zijn grote (ex)sponsors een plezier te moeten doen
Unaniem v. Numero Uno echt "hengsten"model veel vaderdier fraaie hals degelijk onderstel gangen zijn verdienstelijk springt goed, weer een fijn dier van Numero Uno maar voorkeur gaat toch uit naar Tygo (bevrucht weer minder)
Up to Date v. Camerino lange hengst voorbeen niet correct zwaait met benen heft voorbeen erg hoog maar komt niet uit de schouder loopt in drie stukken springen zeer vlug van de grond (hoog voorbeen!!) achter goed
meer sport dan fok paard
Upgrade v. Hartebreker fijn dier rondom netjes blijft niet echt op netvlies hangen ben hem dan ook eigenlijk vergeten
Ukkato v. Stakkato model is nog niet sterwaardig grove kop hals staat onderste boven sterk op de kop en gangen zijn zeer beperkt springt met zeer veel instelling vermogen en techniek wordt eerder nog beter als het hoger wordt....

PS wat is die fluit van een Hoorn toch een chauffeur en dan met die handjes de lucht in (hoor je het deuntje ook) nooit een fijne aanleuning en dan besluiten met een rondje neus over de grond dan in de hoek weer oppakken een tikje bij en gaan met de neus een kilometer achter de loodlijn Verdrietig is dit een test ruiter of een clown op een paard Clown informatie uit deze wijze van rijden is toch minimaal Verward
En waarom werden al die paarden bij Mevr. Hoorn zo lastig en maar sleuren aan die bekken de kop zowat de tribune in trekkend geef mij dan (als paardje zijnde) maar Dave Maarsse vond dat Mevr. Hoorn zich ook wel had mogen kleden naar de omstandigheden (dress to the occasion)

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 12:13

Nou vond het wel duidelijk met een eigen mening.

Ik ken ze allemaal niet dus ik moet het hiermee doen Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 16:10

Wél een ongezouten mening, níet bekendmaken wie er achter "Pukpaleis" schuil gaat.

Heb je ze één keer gezien of vaker? Anders zegt het natuurlijk helemaal niks.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 16:14

Bij deze bedankt voor de verslaggeving. Zal er over 2 weken de volgende Ids eens naast leggen. Altijd goed om het verhaal vanuit meerdere standpunten te bekijken.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 16:14

Pardon ben altijd open en eerlijk geweest (is dat een ongezouten mening die zich achter een schuilnaam moet verbergen) maar val dan ook tussen wal en schip :te oud voor "jong" KWPN te jong voor het jury-korps alhoewel toch in meerdere finales beoordelings-wedstrijden meegedaan voor de eer.....en ja ik heb ze vaker gezien maar type verandert toch niet zoveel, heb ook geprobeerd om ook de goede dingen boven te halen vindt het zelf weer een nette collectie met spring en dressuur uitschieter Stakkato en Kennedy en een nette allrounder Numero Uno, ik snap echt niet wat jij in die Jacomar ziet?? alleen een goede moeder is niet goed genoeg (als ik naar mezelf kijk)...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 16:25

pukpaleis schreef:
Pardon ben altijd open en eerlijk geweest (is dat een ongezouten mening die zich achter een schuilnaam moet verbergen) maar val dan ook tussen wal en schip :te oud voor "jong" KWPN te jong voor het jury-korps alhoewel toch in meerdere finales beoordelings-wedstrijden meegedaan voor de eer.....en ja ik heb ze vaker gezien maar type verandert toch niet zoveel, heb ook geprobeerd om ook de goede dingen boven te halen vindt het zelf weer een nette collectie met spring en dressuur uitschieter Stakkato en Kennedy en een nette allrounder Numero Uno, ik snap echt niet wat jij in die Jacomar ziet?? alleen een goede moeder is niet goed genoeg (als ik naar mezelf kijk)...

De Jacomar is niet het mooiste type, geef ik direct toe. Maar het is een hengst die goed kan stappen, voldoende kan draven, goed kan galopperen, veel afdruk heeft bij het springen, veel vermogen. En als grote kwaliteit moet ook zeker genoemd worden het uitermate werkwillige, meedenkende karakter wat de gastruiters ook beaamden. Zo´n hengst wordt alleen maar beter, daar ben ik van overtuigd. En ja, ik vind die moeder een fantastische merrie, die óók over een hele goede instelling beschikt. Er zit sowieso veel prestatie in de hele afstamming.

Snap dan niet dat je zo positief bent over de Kennedy, die was mooi fris nu... Maar als je hem soms op een gewone beoordeling zag lopen, was naar mijn mening een 7/7.5 ook genoeg geweest voor de draf.
Maar goed, wie ben ik (zie profiel Knipoog grapje).

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 16:27

MissHIS schreef:
Snap dan niet dat je zo positief bent over de Kennedy, die was mooi fris nu... Maar als je hem soms op een gewone beoordeling zag lopen, was naar mijn mening een 7/7.5 ook genoeg geweest voor de draf.
Maar goed, wie ben ik (zie profiel Knipoog grapje).

7. 7,5 is ook genoeg. Dan kunnen ze nog terugkomen naar de galop om te dragen. Of wil je nog steeds met Werners naar de drafbaan in Wolvega.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:27

ow leuk de halve broer van het nieuwe paard van mijn instructrice is ingeschreven, de kennedy X ubis Lachen

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:03

Bedankt voor je mening, Pukpaleis! Ik ben benieuwd wie allemaal worden voorgebracht op de HK in 2005! Dan zijn ze weer een stukje verder Haha!.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 18:11

Jacomar: braaf meewerkend karakter: een kouwe lauwe tinus zul je bedoelen vroeg rijp vroeg rot moet nog zien dat het iets wordt

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:01

pukpaleis schreef:
Jacomar: braaf meewerkend karakter: een kouwe lauwe tinus zul je bedoelen vroeg rijp vroeg rot moet nog zien dat het iets wordt

Ik ben het totaal niet met je eens, het is juist een bloedpaard wat tijd nodig heeft. Voorspellingen doen over de toekomst heeft weinig zin, maar ik heb in elk geval veel vertrouwen in de hengst.
De (gast)ruiters stapten allemaal met veel plezier óp en áf.

Bovendien: afkraken is de kunst niet, je kan alle hengsten wel negatief beoordelen. Over allemaal valt wel wat te zeggen, maar daar schiet niemand wat mee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:17

ceasario schreef:
7. 7,5 is ook genoeg. Dan kunnen ze nog terugkomen naar de galop om te dragen. Of wil je nog steeds met Werners naar de drafbaan in Wolvega.

En als we dan nog de de instelling, uitstraling,voorkomen en werkwilligheid van de Kennedy meenemen, dan zou je toch een heel apart dressuurpaard hebben! Dat apart lopen leer je ze wel!

Eindelijk weer een paard, die als je hem ziet binnenkomen dat je drie keer omdraait!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:20

Fam. Brinkman trouwens van harte gefeliciteerd met de aankoop van de Stakkato!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:02

Helemaal of half ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:05

Franske schreef:
Helemaal of half ?

Voor de helft.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:07

pukpaleis schreef:

Misschien willen ze met de deze hengst de wpn'r weer als politiepaard aanbieden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:08

Wouter24 schreef:
Misschien willen ze met de deze hengst de wpn'r weer als politiepaard aanbieden Haha!

Deze Jacomar komt toch wel uit een heel interessante moederlijn. Beestje kan je die kans best geven om zich te bewijzen. Aan zijn moeder zal het niet liggen Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 09:21

Schijnheilig ongezouten, duidelijke menig.
Dat van die gastruiters heb ik al in meerdere topics en in real life gezien. Jammer, de meeste jonge beesten verdienen beter.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 10:00

Hmmm, ook je eerlijke mening kan je netjes brengen mevr. Hoorn rijdt toch verdienstelijk in de sport, Ik weet niet wie jij bent, maar vast niet Jeroen Dubbeldam... Je krijgt snel een naar sfeertje in je topic als je het op deze manier brengt. Vind ik jammer.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 18:09

Net terug van een vakantie (even een week geen paarden meer) heb net paardenkrant zitten lezen en lees uit het commetaar op de nieuwe hengsten toch wel veel dingen terug in het gene ik geschreven heb.
Die foto van de Jacomar, dat is toch een Gelderse knol zeg met die korte platte kont die platte bovenlijn en die veel te gewone bloed MissHiss:vertel het het ons waar zit dat bloed dan (behalve in de vaten waar het hoort) niet in het type niet in de onderdanen niet in de uitstraling en zker niet in de (typische) manier van springen ??

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:09

Pukpaleis, een vraag voor jou: welke hengst is het he-le-maal voor jou. Gewoon, even nieuwsgierig naar aanleiding van je mening op de nieuwe lichting hengsten.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 20:58

Numero Uno x Voltaire:beste allround hengst van deze jaargang en jareb daarvoor...
Beweging: Tuschinski
Exterieur: Metall *LOL*
Karakter:krack C
Fokresultaten + eigen prestaties: Ferro
Fokresultaten + eigen prestaties: Jasper (vooral in moederlijn)
*LOL* *LOL* *LOL*
P.S. zijn opmerkingen als "mooi hoogbenig model veel uitstraling" "fraaie hals" "zeer fraai model" "zeer fraai gemodeleerde fransman" "zeer veel instelling en vermogen" alleen maar negatief?? Verward

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:55

Even offtopic:Ik zit zelf niet meer zo in de KWPN hengsten maar vind dit wel een leuk onderwerp. Je moet toch je mening kunnen geven of niet!?!
Maar pukpleis, ik ben het met jou persoonlijke keuze in grote lijnen eens maar de fokresultaten van Ferro? Zijn eigen prestatie OK maar zijn fokresultaten? Hij heeft jaren achter elkaar z'n boekje vol gedekt en meer. En ik zal niet ontkennen dat er goede van hem lopen maar in verhouding lopen er veeeeeeel meer slechte rond.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:00

kweenie schreef:
Maar pukpleis, ik ben het met jou persoonlijke keuze in grote lijnen eens maar de fokresultaten van Ferro? Zijn eigen prestatie OK maar zijn fokresultaten? Hij heeft jaren achter elkaar z'n boekje vol gedekt en meer. En ik zal niet ontkennen dat er goede van hem lopen maar in verhouding lopen er veeeeeeel meer slechte rond.

AMEN OK dan! OK dan!

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:21

Dank je!