Shetlander scheren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Shetlander scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 23:05

Ik sta even voor een dilemma.

Begin 2005 is de hengstenkeuring van het NMPRS er weer. Ik dacht dat ik er niet aan mee kon doen omdat hij na de keuringsdatum pas drie jaar word maar ik hoorde dat het toch kon.

Ik ga er niet van uit dat hij word goedgekeurd, het is dus gewoon een oefenrondje.

Mijn shetjes lopen gewoon dag en nacht buiten, alleen als het regent gaan ze in hun schuilstal staan.

Voor de HK moet hij dus geschoren worden. Ik wil hem alleen niet lastig vallen met meerdere dekens. En hij moet na de keuring (na de zomer) weer gewoon zonder deken staan.

Hoever van te voren moet ik hem scheren zodat hij het met 1 deken kan doen of is daar geen beginnen aan met een shetje.

Als ik hem niet scheer heeft het ook geen zin om naar de HK te gaan.

Wat zal ik doen

Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:38

Bij het NMPRS worden ze al goedgekeurd als ze veterinair in orde zijn. Ze kunnen zus zelfs zonder premie goedgekeurd worden(als ze zelfs te slecht zijn voor een 3e).
Dus je kan er ook gewoon met vacht heen gaan. Al tonen ze dan wel minder sjiek, dus de eerste indruk in de ring(voor de premie) zal wel minder goed zijn, maar eigenlijk moet de jurie daar niet over vallen.

Je kan beter een maand van te voren scheren, dan komen ze al wat mooier in hun vacht. Wil je hem zo buiten houden als nu moet je hem echt goed in gaan pakken hoor! Dennis ging altijd op stal 's nachts en overdag wel naar buiten als hij geschoren was. Als het mooier weer word gewoon de deken rustig afbouwen(met heel mooi wind stil weer alvast een keer een paar uurtjes zonder zetten oid), dan krijgen ze weer een nette zomervacht.
Dennis is ook afgelopen jaren geschoren, nu enkel zijn borst en hij loopt lekker zonder deken dag en nacht buiten.

Als je tips wilt hebben moet je maar ff een PBtje sturen Lachen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 17:19

Heb je een pb'tje gestuurd