Lord Z afstammelingen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Lord Z afstammelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 03:32

Tja, ben gewoon nieuwsgierig, rij op de manege een zoon van Lord Z en vind het echt geweldig paard (ben natuurlijk niet objectief Haha! ) Afbeelding
Maar om de tijd te doden en niet te denken aan tentamens ben ik maar eens familieleden van hem gaan zoeken. Eerst zijn vader Lord Z, die heeft wedstrijden gereden met Franke Sloorhaak o.a. en staat nu bij John Whitaker op stal.
Allemaal halfbroertjes en zusjes ook op zeer hoog nivo zoals Nicolette II onder R.Whitaker (merrie, 1995) Afbeelding en Philip met Eric van der Vleuten (ruin, 1997) Afbeelding. Maar ook een paardje die zelfde werk heeft als Lennon maar dan in het zuiden des land op Manege Sonniushof: Oleander Afbeelding

Dus wie heeft /kent ook kinderen van de hengst Lord Z? Hoe zijn hun karakters?

Bloos! meer foto's dan tekst Bloos!

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:19

Dit is een nakomeling
AfbeeldingAndiamo x Lord Z

Dit ook:
Afbeelding
Afbeelding
Wordt ZZ
9 april 2003
merrie
eigenaar: G.G. Schipper, IJsselmuiden

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 16:30

ik ken er ook 1, een 5 jarige ruin. Vader Lord Z en paard springt heel goed en is werkwillig. Is ook wel mooi, lijkt een beetje op een hunter. Paard is ook braaf en wil graag werken.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:40

Hoi!!

Oleander is een leuk paard.......heb hem gisteren nog zien lopen;-)

Maar goed ff info voor zover ik die weet.

Oleander is een ontzetend lieverd op stal, karakter is super. Met rijden is hij ook erg braaf en heeft hij landelijke wedstrijden gelopen. Hierbij is hij tot M springen en L dressuur gekomen. Een M proef kan hij echter ook wel. Degene die hem reed is ermee gestopt omdat M springen wel een beetje zijn top is. hij kan namelijk af en toe wat lui zijn en vergeet dan zijn benen goed op te tillen, tsja dat is als springpaard niet zo handig.
Momenteel loopt hij een aantal uren in de week manegelessen en zijn er een hoop mensen erg blij mee. De laatste onderlinge dressuurwedstrijd heeft hij bijvoorbeeld de klasse L gewonnen en elke vrijdag loopt hij in de springles (tot ongeveer 1.20M). Kortom een erg leuk paard met een grappig oortje.....Je ziet het niet, maar zijn oor is een klein stukje ingescheurd vanwege een blessure toen hij klein was (is op de wei ergens in blijven hangen). Ziet er wel apart uit.

Philip even iets heel anders. Super gaaf paard, was een heel mooi veulen. hoe ik dat weet, is ook op Sonniushof geboren namelijk. Dit is zijn moeder (Jende S):

Afbeelding

Ik kende hem als veulen en heb hem afgelopen mei voor het laatst gezien. Toen reed Maikel van der Vleuten hem alleen. Omdat ik hem nog steeds herkende ben ik op ze afgestapt om ff te praten. Was inderdaad de philip die ik kende. Heb ze nog een veulenfoto laten zien en vonden ze erg gaaf!
Overigens is philip geen ruin maar een (dek)hengst. Hij is namelijk bij AES goedgekeurd. Hoe ik dit weet? Zegt van der Vleuten zelf en heb het ook bij AES nagevraagd. Daar bevestigde ze het weliswaar, maar ze konden me niet veel meer over hem vertellen.

Grappig weetje: de moeder van Jende S (Falona S) is de volle zus van Concorde. Ook die is op Sonniushof gefokt en geboren. Concorde is overigens geboren als Cupido en op 2,5 jarige leeftijd verkocht aan hengstenhouder C. v/d Oetelaar. Ook Philip S is aan hem verkocht en is nog steeds in zijn bezit.

Als je meer wil weten PB me maar even. Heb ook nog wel foto's en info over andere paarden bij ons...zit ook familie van Oleander tussen!

JO!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:41

ps: voor de mensen die het willen weten: Jende is van Emilion.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:45

ps1: nog een aanvulling.

We hebben ook een andere Lord Z afstammeling op stal: Lendl S. Lendl is vrij groot, hartstikke lief en loopt M dressuur. Springen mag hij geloof ik niet vanwege een (oude) blessure.
Zijn moeder Findee s is een niet zo'n grote merrie, Maat heeft lendl dus wrs van Lord...

Weet helaas niet veel meer over lendl.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 21:22

He jullie allemaal erg bedankt voor de info.. zeker risje. Ik zal Lennon maandag vertellen van al zijn familiebanden Knipoog Lennon is op de manege onder een klein groepje populair. Hij is erg lief op stal.. maar onder het rijden heeft hij soms zijn buien. Hij is als 4-jarige op de manege gekomen.. en heeft als jong dier in het prikkeldraad gezeten (zo wil het verhaal) hij heeft daardoor een grote deuk in zijn hoofd en ook beschadigingen op zijn voorbenen. Ik denk dat het er verschrikkelijk heeft uitgezien in destijds. Lennon vindt springen wel erg leuk en dressuur maar saai en moeilijk. Weet niet wie de fokker of moeder is van Lennon.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:06

Hoi!!

Gewoon even aan de manege eigenaar vragen. Die weet vast meer en kan anders vast wel voor je in zijn papieren kijken;-)

Enne graag gedaan hoor!!

JO!!

aukjesmits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:27

ik rij er zelf eentje van lord z deze is erg fijn kan ook goed springen springt 1.10 parcour en is 6 maar kan makkelijk naar de 1.20 mijne word wel erg heet als ie mag springen maar het is een heerlijk paardje om te rijden <3

Jolien_x

Re: Lord Z afstammelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:51

Wauw! Ik heb 2 nakomelingen op stal van lord z en die lijkt sprekend op het paard van de OP! We zijn er met eentje bezig met zadelmak maken dus dit zijn leuke dingen om te lezen over het karakter :)